Δοκιμάζουμε το Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7

Το αναμενόμενο facelift του Skoda Karoq έρχεται να φρεσκάρει τη θέση τoυ ολοκληρωμένου και προσιτού C-SUV με απόλυτα εύστοχο τρόπο.

Δοκιμάζουμε το Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7

Το αναμενόμενο facelift του Skoda Karoq έρχεται να φρεσκάρει τη θέση τoυ ολοκληρωμένου και προσιτού C-SUV με απόλυτα εύστοχο τρόπο.

Kamiq, Karoq, Kodiaq! Τρία SUV από τη Skoda τοποθετημένα στις κλάσεις B, C, D, με χρονολογική εμφάνιση από το μεγαλύτερο προς το μικρότερο υπερκαλύπτουν την ακμάζουσα εκδρομική κατηγορία. Αν η εποχή Yeti έβαλε εσάνς εκκεντρικότητας στην SUV είσοδο της Skoda, η επόμενη μέρα ήρθε με τριπλέτα για κάθε γούστο. Η βάση Kamiq προσφέρει το crossover καλωσόρισμα, το Kodiaq απευθύνεται σε όσους αναζητούν αχανείς χώρους στην μεσαία τοποθέτηση και το φρεσκαρισμένο από facelift Karoq συνεχίζει με μικρομεσαία στόχευση να διεκδικεί τη θέση που του αναλογεί εκεί που λάμπει o χρυσός του Qashqai.

5ετία επιτυχίας

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η Skoda, οι παραπάνω από 500.000 πωλήσεις στο 5ετές χρονικό διάστημα της παρουσίας του, δείχνουν ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο. Για να τον διατηρήσει, το φρεσκάρισμα ήταν αναμενόμενα προγραμματισμένο. Βέβαια, μην περιμένετε συνταρακτικές αλλαγές σε ένα ήδη πετυχημένο αυτοκίνητο. Οι μικροδιαφορές στην εμφάνιση εστιάζονται στην μάσκα και τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω. Καινούργια προσθήκη οι προβολείς LED, ενώ τα φώτα έχουν εκμοντερνιστεί με σχεδιαστικές διαφορές, με τα πίσω όπως και τα εμπρός να είναι λεπτότερα. Στις αλλαγές περιλαμβάνεται και η αναφορά του κατασκευαστή ολογράφως, ψηλά στην πίσω πόρτα, ανάμεσα στα φώτα.

Σημαντικότερη εξωτερική αλλαγή όμως εμφανίζεται στους τροχούς, όπου οι αεροδυναμικότερες ζάντες σε συνδυασμό με τα ένθετα τάσια διευκολύνουν θεαματικά τη ροή του αέρα. Μαζί με τα καλυμμένα τμήματα στην «κοιλιά» του αυτοκίνητου και άλλες λεπτομέρειες όπως οι προφυλακτήρες και η αεροτομή πίσω, προσφέρουν μια αεροδυναμική βελτίωση της τάξεως του 9%, με τον ανάλογο συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd:30) να το επιβεβαιώνει. Σχεδιαστικά οι συμμετρικές αναλογίες έχουν την τιμητική τους και το κομψά δυναμικό αποτέλεσμα προκύπτει χωρίς τυμπανοκρουσίες.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές περιλαμβάνουν τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, με το Virtual Cockpit να προσφέρει έγχρωμες πληροφορίες στα μάτια του οδηγού μέσω οθόνης 8 ιντσών ή 10,25 ιντσών, αναλόγως του επιπέδου εξοπλισμού. Μέσω της λειτουργίας View από το πολυλειτουργικό τιμόνι, έχεις την επιλογή 5 θεματικών διατάξεων που κάθε μια έχει την δική της προτεραιότητα στην παρεχόμενη πληροφορία και το μοτίβο εμφάνισης.

Συμπληρωματικά, η ενημέρωση – ψυχαγωγία, πλουτίζει μέσω της κεντρικής οθόνης για το αναβαθμισμένο σε δυνατότητες συνδεσιμότητας infotainment που και εδώ προσφέρεται σε διάσταση 8 ή 9,2 ιντσών. Η Skoda αναφέρει πως στις επενδύσεις του εσωτερικού χρησιμοποιήθηκαν υλικά πιο φιλικά προς το περιβάλλον, ενώ στον βαθύτερο εσωτερικό του κόσμο μια σειρά από ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης αναβαθμίζουν το επίπεδο βοηθητικών παροχών και φυσικά την ασφάλεια.

Συνολικά αντιμετωπίζεις μια ποιοτική εικόνα υλικών και συναρμολόγησης που σε συνδυασμό με τον σύγχρονο σχεδιασμό, θυμίζει premium κατασκευή. Ο μοντέρνος σχεδιασμός στο ταμπλό παντρεύεται με πλούσιο εξοπλισμό και πρακτικές Skoda λύσεις που κάνουν απολαυστική τη φιλοξενία στα ενδότερα του αυτοκινήτου. Το ταλέντο των Τσέχων στην χωροταξική μελέτη είναι αποδεδειγμένο και υπαρκτό και στο Karoq.

Με μεταξόνιο που φτάνει τα 2.638 μ., η καμπίνα υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις 5 ενηλίκων που ανακαλύπτουν αεράτους χώρους τόσο στα γόνατα όσο και στο κεφάλι. Πέρα όμως από τη συνήθη ευρυχωρία, υπάρχει και η δυνατότητα να εξοπλιστεί προαιρετικά με το σύστημα VarioFlex όπου τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα σύρονται, αναδιπλώνονται πλήρως ή αφαιρούνται μεμονωμένα.  Αυτό σημαίνει πως ο χώρος για τα γόνατα και τις αποσκευές αυξομειώνεται κατά το δοκούν, με τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ να μεταβάλλεται μεταξύ 479 και 588 λίτρων, ενώ με την αφαίρεση των πίσω καθισμάτων εκτινάσσεται στα 1.810 λίτρα.

Απλοποιεί το αποτέλεσμα

Οδηγός και συνοδηγός κάθονται σε άνετα καθίσματα με σωστή στήριξη και έχουν μια αμφιθεατρική εποπτεία της κατάστασης γύρω τους, με την ορατότητα για το Karoq να μην έχει πέσει στο βωμό σχεδιαστικών ιδιαιτεροτήτων, από την αρχή της καριέρας του. Η γυάλινη πανοραμική ηλιοροφή που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής και εκτείνεται μέχρι τα κεφάλια των επιβατών, έκανε ακόμα πιο φωτεινή τη καμπίνα για να απολαμβάνεις τη φιλοξενία της. Η ευχάριστη λογική του Karoq όμως, δεν προκύπτει μόνο από την συνολική σεμιναριακή εικόνα του εσωτερικού του, αλλά και από τα δυναμικά χαρακτηριστικά που του χαρίζουν κινητήρας, κιβώτιο και ανάρτηση. Ο 1.5 TSI φέρει σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων (ACT), για ακόμα περισσότερη οικονομία, δίχως να συμβιβασμό στις επιδόσεις. Αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής που εμφανίζονται ανάμεσα στις 1.500-3.500 σ.α.λ. και έχει να ανταπεξέλθει απέναντι στα σχεδόν 1.400 κιλά, της κατασκευής. Μια ματιά στις ανακοινώσιμες επιδόσεις (9 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα), επιβεβαιώνει ότι το Karoq απλοποιεί τις επιταχύνσεις και εκπληρώνει διαδικαστικά τα μικρά τμήματα ευθειών.

Το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με την διαχρονική ταμπέλα DSG, ισορροπεί άριστα την καθημερινότητα, όσο και το δυναμικό σκέλος της οδήγησης, κάτι στο οποίο συμβάλλουν και τα paddles πίσω από το τιμόνι. Υπάρχει φυσικά και η διαμόρφωση μέσω του Drive Mode για επιλογή αναλόγως επιθυμίας και συνθηκών με τα Eco, Normal και Sport να δηλώνουν ξεκάθαρα τις προθέσεις τους. Βέβαια, πατώντας το Sport σαφώς θα ανταποκριθεί σε απόκριση και δυναμικό πνεύμα, όμως θυμηθείτε ότι οδηγείτε SUV.

Κινητήρας και κιβώτιο δημιουργούν ένα συνδυασμό που ταυτόχρονα με τις επιδόσεις κατακτά και χαμηλές καταναλώσεις. Για να ζεις την καθημερινότητα σου με διψήφιο αριθμό, πρέπει να το θες κυνηγώντας τα νούμερα επιδόσεων. Μια μέση τιμή αν οδηγείς φυσιολογικά είναι τα 7 με 8 λτ./100χλμ, ενώ σε φάση οικονομίας τα νούμερα ξεκινούν ακόμα και από τον αριθμό 6. Η ηχομόνωση της καμπίνας και η ποιοτική κύλιση προσφέρουν premium ταξιδιωτικές στιγμές, ενώ η συνολική αίσθηση είναι υπέρ της αποτελεσματικότητας ισορροπώντας ποιοτικά και την άνεση. Στο σύνολο, το SUV της Skoda εκπλήσσει με τον τρόπο που διαχειρίζεται ευθείες, στροφές και ανωμαλίες. Το Karoq με το καλοστημένο πακέτο πλαίσιο – ανάρτηση – τιμόνι ανταποκρίνεται με σαφήνεια, χωρίς έντονες κλίσεις, προσφέροντας σωστές και άμεσες πληροφορίες στον οδηγό για τα τεκτενόμενα. Η καλορυθμισμένη ανάρτηση διαχειρίζεται με τον τρόπο της λακκούβες στην άσφαλτο, ενώ και στο χωματόδρομο, λίγο το ικανό ύψος του πατώματος από το έδαφος λίγο οι ουσιαστικές διαδρομές της δεν δημιουργούν λόγους ανησυχίας (χτυπήματα ή νωθρότητα αντιδράσεων).

 

Και τελικά;

Έρχεται η ώρα για ταμείο, ψάχνεις για μειονεκτήματα στο Karoq και πραγματικά δυσκολεύεσαι. Τα πλεονεκτήματα επικρατούν όπου και αν πέσει το βλέμμα σου, όπου και αν περιπλανηθεί η σκέψη σου σχετικά με το μικρομεσαίο SUV της Skoda. Στην τελική σαν μειονέκτημα αναγκάζεσαι να επιχειρηματολογήσεις πατώντας στην απουσία τετρακίνησης από την γκάμα στην Ελλάδα – αν πραγματικά την χρειάζεσαι στο εκδρομικό της επιλογής σου. Αν πάλι βρίσκεις τα επιπλέον διαφορικά υπερβολή για τις ανάγκες σου, η τετρακίνητη έλλειψη από τη γκάμα θα απασχολήσει τους λίγους που βάζουν την περιπέτεια με τα στοιχεία της φύσης σε προτεραιότητα.

Η Skoda πάντως διατηρεί στην καρδιά της κατηγορίας των CSUV, ένα ισχυρό χαρτί που έχει μαζί του την επικαιρότητα αν θέλει πρωταγωνιστικό ρόλο στις ταξινομήσεις. Η αρτιότητά του, προκύπτει από ευρυχωρία, πρακτικότητα, εξοπλισμό και τεχνολογίες. Ο 1.5 TSI, σερβίρει τις επιδόσεις το 7άρι DSG κερνάει με ευκολία και η τεχνολογία ACT, διευκολύνει την οικονομία, ενώ κερασάκι στην υπόθεση Karoq παραμένει η ρεαλιστική για την προσφορά του τιμή.

 

Φωτογραφίες: Γιώργος Σαργιαννίδης

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!