Toyota AE86 Η2 & BEV: Νταμπλ… εναλλακτικής επιστροφής

Η ιαπωνική φίρμα παρουσιάζει στο Τόκυο δύο restomods του AE86 αλλά με απολύτως σύγχρονα τεχνολογικά υλικά καθώς, το ένα αξιοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο και το άλλο είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο αλλά διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο και συμπλέκτη

Toyota AE86 Η2 & BEV: Νταμπλ… εναλλακτικής επιστροφής

Η ιαπωνική φίρμα παρουσιάζει στο Τόκυο δύο restomods του AE86 αλλά με απολύτως σύγχρονα τεχνολογικά υλικά καθώς, το ένα αξιοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο και το άλλο είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο αλλά διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο και συμπλέκτη

Οι ανακατασκευές ιστορικών αυτοκινήτων με σύγχρονους τεχνολογικούς όρους είναι μια τάση που κερδίζει ολοένα σε δημοτικότητα, συμβάλλοντας παράλληλα στην επάνοδο κλασικών μοντέλων και κατά κάποιο τρόπο στην επανένταξή τους στο σύγχρονο αυτοκινητιστικό γίγνεσθαι.

Υπό αυτό ακριβώς το σκεπτικό η Toyota παρουσιάζει από την έκθεση του Τόκυο δύο νέες παραλλαγές του AE86, με ηλεκτρική τεχνολογία και τεχνολογία υδρογόνου που αναδεικνύουν τη δυναμική των Ιαπώνων και τις ικανότητές τους σε ό,τι αφορά έναν εναλλακτικό τρόπο σκέψης και φυσικά τις ανεξάντλητες κατασκευαστικές δυνατότητες του κραταιού ομίλου.

Ξεκινώντας από το υδρογονοκίνητο AE86 Η2 Concept, βασίζεται στην εκδοχή αμαξώματος Trueno και διαθέτει τα χαρακτηριστικά «πτυσσόμενα» φωτιστικά σώματα και το εξίσου χαρακτηριστικό ασπρόμαυρο αμάξωμα, χωρίς να παρουσιάζει εξωτερικά διαφορές με το ιστορικό μοντέλο.

Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι η επιλογή της Toyota να μεταφέρει στο πρωτότυπο την τεχνολογία από το Mirai, τοποθετώντας δύο δεξαμενές υδρογόνου στο πορτ μπαγκάζ και αναπροσαρμόζοντας τον τετρακύλινδρο κινητήρα του AE86 ώστε να είναι συμβατός με το συγκεκριμένο καύσιμο. Όπως σημειώνει ο ιάπωνας κατασκευαστής η αίσθηση και ο ήχος του τετρακύλινδρου θερμικού κινητήρα παραμένουν ανεπηρέαστα από την μεταβολή καυσίμου.

Το έτερο πρωτότυπο με τα διακριτικά AE86 ΒEV Concept που παρουσιάζει η ιαπωνική φίρμα στο Τόκυο είναι, όπως υποδηλώνει και η ονομασία του ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο. Στην προκειμένη περίπτωση έχει επιλεγεί η έκδοση Levin με τα σταθερά φωτιστικά σώματα ωστόσο τα σημαντικότερα στοιχεία σε αυτήν την περίπτωση, βρίσκονται στην αθέατη πλευρά του καθώς η Toyota έχει αξιοποιήσει για το ηλεκτρικό σύνολο, το ηλεκτρικό μοτέρ του Tundra, την μπαταρία του νέου plug-in υβριδικού Prius και στοιχεία από ηλεκτροκίνητα και plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα παραγωγής Toyota και Lexus σε ένα τεχνολογικό κολάζ που εφοδιάζει το πρωτότυπο μοντέλο με «μηχανικό» κιβώτιο και συμπλέκτη, παρά τον αμιγώς ηλεκτρικό χαρακτήρα του.

Σύμφωνα με τις συστάσεις το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι ότι η κατανομή βάρους της έκδοσης δεν διαφέρει σημαντικά σε σχέση με του αρχέτυπου. Επίσης όπως σημειώνει η Toyota, χάρη και στην παρουσία τριών πεντάλ το πρωτότυπο υπόσχεται μια μοναδική οδηγική εμπειρία που συνδυάζει την εμπλοκή ενός συμβατικού αυτοκινήτου με τα χαρακτηριστικά και την αμεσότητα στην απόδοση ισχύος που εγγυάται η ηλεκτροκίνηση.

Aμφότερα τα concept μιμούνται σχεδιαστικά στο ακέραιο τις προδιαγραφές των αρχέτυπων και εντός, ωστόσο ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στα καθίσματα, τα οποία προέρχονται από τα ιστορικά μοντέλα σε συντηρημένη εκδοχή ενώ συνδυάζονται με ζώνες ασφαλείας από ανακυκλωμένα υλικά.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!