F1: Οι αλλαγές στα δάπεδα των μονοθεσίων θα κοστίσουν 0,5 δλ.

Οι καινούργιοι τεχνικοί κανονισμοί της Formula 1 για το 2023, με την ανύψωση των δαπέδων, θα κοστίσουν στις ομάδες απόδοση περίπου μισού δευτερολέπτου στο γύρο.

F1: Οι αλλαγές στα δάπεδα των μονοθεσίων θα κοστίσουν 0,5 δλ.

Οι καινούργιοι τεχνικοί κανονισμοί της Formula 1 για το 2023, με την ανύψωση των δαπέδων, θα κοστίσουν στις ομάδες απόδοση περίπου μισού δευτερολέπτου στο γύρο.

Με αρκετές ομάδες να αντιμετωπίζουν προβλήματα αεροδυναμικών ταλαντώσεων πέρυσι, η FIA παρενέβη, αλλάζοντας τους τεχνικούς κανονισμούς για φέτος. Ως αποτέλεσμα, τα πλαϊνά άκρα του δαπέδου των μονοθεσίων έχουν ανυψωθεί κατά 15 χλστ. Ανύψωση 10 χλστ. έχει υποστεί επίσης και ο «λαιμός» του διαχύτη, στο σημείο που ξεκινάει η ανοδική κλίση του.

Ο τεχνικός επικεφαλής θεμάτων μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, δηλώνει ότι η τροποποίηση των κανονισμών ήταν απαραίτητη: «Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι κάναμε το σωστό πράγμα. Προσπαθήσαμε να βρούμε μια ρεαλιστική, βραχυπρόθεσμη λύση και μια μεσοπρόθεσμη λύση. Δεν θα εξαφανίσει απαραίτητα (το porpoising) εντελώς, αλλά θα είναι ελαττωμένο».

Όταν ζητήθηκε από τον Τομπάζη πόσο αεροδυναμικό φορτίο εκτιμάται ότι θα χάσουν οι ομάδες, ανέφερε: «Όχι πάρα πολύ. Θα πίστευα ότι θα χάσουν περίπου 15 με 20 βαθμούς αρνητικής άντωσης, που ίσως αντιστοιχεί σε περίπου μισό δευτερόλεπτο, ή κάτι τέτοιο ίσως. Αλλά στη συνέχεια, φυσικά, η εξέλιξη πιθανότατα θα το ξεπεράσει αυτό».

Ο Τομπάζης ανέφερε επίσης ότι σχεδόν όλες οι ομάδες βρέθηκαν προ εκπλήξεως όσον αφορά το φαινόμενο του porpoising: «Όλοι αιφνιδιάστηκαν λίγο. Είχα κάποια αυτάρεσκα σχόλια από κάποιους ανθρώπους στο ιστορικό μας τμήμα κ.λπ. Αλλά στην πραγματικότητα, κανείς δεν το είχε προβλέψει σωστά».

«Από τη στιγμή όμως που ο τρόπος με τον οποίο εμφανίζεται το πρόβλημα είναι αρκετά καλά κατανοητός, πήραμε κάποια μέτρα και, εντωμεταξύ, οι ομάδες έμαθαν επίσης πολλά για αυτό. Νομίζω ότι συνολικά, ναι, σαφώς υπήρξε μια τεράστια, μαζική αλλαγή από το Μπακού, για παράδειγμα, όταν μάθαμε τι συνέβη. Νομίζω ότι θα μειωθεί εγγενώς με τις αλλαγές. Αλλά αν θα έχουμε απομακρυνθεί αρκετά από ώστε να μην επανεμφανιστεί ή θα παρουσιάζεται περιστασιακά, θα πρέπει να το δούμε». 

Πάντως, ο Pat Symonds, πρώην επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Formula 1, διαφωνεί με τον Τομπάζη και πιστεύει ότι η FIA αντέδρασε υπερβολικά όσον αφορά το θέμα του porpoising: «Νομίζω ότι αντέδρασαν λίγο υπερβολικά μετά το Μπακού. Εκεί είδαμε τα χειρότερα αποτελέσματα επειδή μια ομάδα (σ.σ.: η Mercedes) δοκίμασε κάτι που δεν λειτούργησε, και στη συνέχεια δημοσιοποιήθηκε αρκετά».

«Αν δεν είχαν παρέμβει, τα προβλήματα θα είχαν λυθεί. Οι περισσότερες ομάδες τώρα καταλαβαίνουν πως να ελέγχουν τις αναπηδήσεις. Πρέπει να παραδεχτώ ότι το πρόβλημα δεν ήταν στο ραντάρ μας, αλλά θα μπορούσαμε να το γνωρίζουμε. Είχαμε τα μέσα να το ανακαλύψουμε εκ των προτέρων, επειδή δουλεύαμε με δυναμικές προσομοιώσεις».

«Θα έπρεπε να το γνωρίζω κι εγώ, επειδή δούλευα σε αυτοκίνητα με ground effect. Απλώς το είχα ξεχάσει, χωρίς αμφιβολία, οι αναπηδήσεις άλλαξαν τα πράγματα. Οι ομάδες έπρεπε πρώτα να λύσουν αυτό το πρόβλημα πριν μπορέσουν να εργαστούν στην αεροδυναμική τους. Οι αναπηδήσεις δεν είναι καθαρά αεροδυναμικό πρόβλημα. Εμπλέκονται επίσης πολλά μηχανικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα η ακαμψία της ανάρτησης».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!