Microlino: Η εκδίκηση των… fifties

Το ελβετικό bubble car με τον αμιγώς ηλεκτροκίνητο χαρακτήρα αποτελεί ένα φιλόδοξο στοίχημα μιας ελβετικής εταιρείας που αποφάσισε να επαναφέρει την BMW Isetta στην σύγχρονη εποχή, δημιουργώντας κατά κάποιο τρόπο ένα αντίπαλο δέος για το Citroen Ami

Microlino: Η εκδίκηση των… fifties

Το ελβετικό bubble car με τον αμιγώς ηλεκτροκίνητο χαρακτήρα αποτελεί ένα φιλόδοξο στοίχημα μιας ελβετικής εταιρείας που αποφάσισε να επαναφέρει την BMW Isetta στην σύγχρονη εποχή, δημιουργώντας κατά κάποιο τρόπο ένα αντίπαλο δέος για το Citroen Ami

H ιστορία του Microlino ξεκίνησε πριν περίπου έξι χρόνια, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε ως πρωτότυπο στην έκθεση της Γενεύης του 2016. Από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι με την ελβετική Micro Mobility Systems των αδελφών Ouboter να έχει πλέον λύσει τα προβλήματα και τα ζητήματα που προέκυψαν σε σχέση με την παραγωγή του λιλιπούτειου EV που ουσιαστικά αποτελεί μια εκσυγχρονισμένη, ηλεκτρική παραλλαγή της ΒMW Isetta.

Ήδη, από την έκθεση του Παρισιού στις αρχές του φθινοπώρου, η ελβετική φίρμα παρουσίασε την έκδοση παραγωγής Microlino 2.0 καθώς και δύο πρωτότυπες εκδόσεις το Microlino Lite και την Microletta τα οποία θα προστεθούν προοδευτικά στην γκάμα της, συνεχίζοντας κατά κάποιο τρόπο την παράδοση της Isetta και των microcars της δεκαετίας του ’50 στη νέα ηλεκτροκίνητη εποχή.

Σε αντίθεση με την αρχέτυπη «φούσκα» της BMW, το Microlino 2.0 των μόλις 496 κιλών είναι τετράτροχο και αντικαθιστά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο το οποίο αποτελείται από ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 17 ίππων και 89 Nm ροπής καθώς και μπαταρίες ιόντων λιθίου 6 kWh, 10,5 kWh ή  14 kWh που προσφέρουν αυτονομία 90, 177 και 230 χλμ. αντίστοιχα. H αναπλήρωση της ενέργειας τους απαιτεί από τρεις-τέσσερις ώρες αναλόγως την επιλογή μπαταρίας.

«Η ιδέα ήταν να δημιουργήσουμε μια εναλλακτική στα συμβατικά αυτοκίνητα. Το Microlino είναι ιδανικό καθώς αποτελεί μια πιο προστατευμένη εναλλακτική των δικύκλων. Προσφέρει προστασία από τα καιρικά φαινόμενα, διαθέτει χώρο φόρτωσης και μπορεί να φιλοξενήσει έως και δύο επιβάτες» σημειώνει ο Oliver Ouboter.

Για την ακρίβεια η 2,5 μέτρων μήκους 1,47 μ. πλάτους και ύψους 1,5 μ. σιλουέτα του Microlino 2.0 υπόσχεται εκτός από την (μάλλον όχι και τόσο άνετη) φιλοξενία για δύο επιβαίνοντες,  χώρο αποσκευών 230 λίτρων ή όπως χαρακτηριστικά έχει σημειώσει φίρμα για… τρία καφάσια μπύρες.

Σε ό,τι αφορά τις περιβαλλοντικές περγαμηνές του, όπως σημειώνει ο έτερος αδελφός Ouboter, Merlin «με δεδομένο το μικρό μέγεθος, απαιτούνται λιγότερες πρώτες ύλες για την κατασκευή του καθώς και μια μικρότερη μπαταρία η οποία σημαίνει και μικρότερες απαιτήσεις σε ενέργεια. Κατ΄επέκταση το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του Microlino είναι το 1/3 ενός συμβατικού μικρού ηλεκτροκίνητου οχήματος».

Ήδη η Micro Mobility Systems έχει συγκεντρώσει πάνω από 35.000 παραγγελίες για το όχημα μικροκινητικότητας που ξεκινά από τα 15.000 ελβετικά φράγκα (περίπου 15.200 ευρώ) και όπως και ο πρόγονός της, τουλάχιστον στις αρχές του, κατασκευάζεται στην Ιταλία και συγκεκριμένα στο Μιλάνο.

Πάντως όπως αποκάλυψαν οι αδελφοί Oubouter οι οποίες με την προσθήκη του Microlino εξέλιξαν την οικογενειακή επιχείρηση που δραστηριοποιείται στα ηλεκτρικά πατίνια εδώ και πολλά χρόνια, η επένδυση που προϋποθέτει ένα τέτοιο project ξεπερνά τα 10 εκ. ευρώ αν και δεν διευκρίνισαν το ακριβές ποσό.

Πλην των τεσσάρων τροχών, το Microlino διατηρεί την χαρακτηριστική σχεδίαση της Isetta με την χαρακτηριστική μπροστινή πόρτα, προσθέτοντας βέβαια και ορισμένα σύγχρονα στοιχεία όπως o ψηφιακός πίνακας οργάνων. Να σημειωθεί ότι στις επιλογές προσφέρεται και πανοραμική ηλιοροφή. Σε ό,τι αφορά τις αμιγείς επιδόσεις το microcar υπόσχεται μέγιστη ταχύτητα 90 χλμ./ώρα καθώς και επιτάχυνση από 0-50 χλμ./ώρα σε 5,0 δευτερόλεπτα.

Όπως επίσης έχει ήδη ανακοινώσει η εταιρεία θα υπάρξει και συνέχεια με το Microlino Lite, μια νέα έκδοση που έχει σχεδιαστεί με όρους προδιαγραφών L6e κάτι που σημαίνει ότι μέγιστη ταχύτητα θα περιορίζεται σε 45 χλμ./ώρα, όντας προσβάσιμο και σε νεότερες των 18 ηλικίες. Βάσει των συστάσεων, η νέα έκδοση θα επιτελέσει το ρόλο της βασικής υιοθετώντας και μια χαμηλότερη τιμή. Βεβαίως τόσο το Microlino όσο και κυρίως το  Microlino Lite έχουν ήδη «ανταγωνισμό» και μάλιστα ισχυρό από μέρους του Citroen Ami.

Όπως και να έχει, για την συνέχεια, η ελβετική εταιρεία εξελίσσει επίσης και την Microletta, ένα τρίτροχο μοτοποδήλατο με δύο τροχούς μπροστά και αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο το οποίο υπόσχεται αυτονομία έως και 100 χλμ. και μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ./ώρα. Αν και προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί ο ορίζοντας παραγωγής της Microletta καθώς, προς το παρόν η παραγωγή αφορά, πάση δυνάμει, το Microlino, το τρίτροχο scooter είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!