Οδηγούμε το Genesis G80

Είναι ένας άξιος ανταγωνιστής στην κατηγορία των πολυτελών μεγάλων sedan;

Οδηγούμε το Genesis G80

Είναι ένας άξιος ανταγωνιστής στην κατηγορία των πολυτελών μεγάλων sedan;

Αν και η δημοφιλής κατηγορία είναι αυτή των SUV, αν πραγματικά θέλεις να συμμετάσχεις στην αγορά των premium αυτοκινήτων, θα πρέπει να έχεις ένα μεγάλο sedan στη γκάμα σου. Για αρκετό καιρό η BMW Σειρά 5 αποτελεί το σημείο σύγκρισης, οπότε πόσο κοντά φθάνει η Genesis με το νέο G80;

Για να αρχίσουμε, το G80 δείχνει πολυτελές – πιθανώς περισσότερο από την άλλη πρόσφατη άφιξη στην κατηγορία, το DS 9. Ο εντυπωσιακός συνδυασμός της τεράστιας γρίλιας G-Matrix με τα τετραπλά λεπτά φωτιστικά σώματα ξεχωρίζει στο εμπρός μέρος, ενώ στο πλάι και πίσω λεπτομέρειες θυμίζουν την Aston Martin Rapide. Αρκετά σημεία από χρώμιο και υψηλής ποιότητας βαφή το κάνουν να δείχνει σικάτο όσο οι ανταγωνιστές του.

Παρά την coupe σιλουέτα, πρόκειται για ένα sedan με χώρο αποσκευών 424 λίτρων, αρκετά μικρότερο από αυτό των Σειρά 5, A6 ή E-Class. Οι εσωτερικοί χώροι είναι πάντως ικανοποιητικοί, αν και η προαιρετική ηλιοροφή των 640 λιρών φέρνει την απόσταση της ράγας κοντά στο κεφάλι του ψηλού οδηγού, ενώ αφαιρεί «αέρα» πάνω από τα κεφάλια και των πίσω επιβατών.

Όπως στην περίπτωση του GV80 SUV, η καμπίνα του G80 είναι πολυτελής, με την μεγάλη οθόνη 14,5 ιντσών που προσφέρει εξαιρετική συνδεσιμότητα, καθώς και διακόπτες που είναι και εργονομικοί και ευχάριστοι στην αφή. Η ποιότητα κατασκευής είναι άριστη – στην πραγματικότητα η καλύτερη φιλοφρόνηση που μπορούμε να κάνουμε στο αυτοκίνητο είναι ότι δείχνει αρκετά γερμανικό.

Το ίδιο ισχύει και για την αίσθηση κατά την οδήγηση. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φέρει τον 2.5 turbo βενζίνης (304 ίππων και 422 Nm ροπής), αν και είναι διαθέσιμο με τον 2.2 diesel. Αργότερα μέσα στο 2021 θα αφιχθεί ηλεκτρική έκδοση, με αυτονομία άνω των 500 χλμ.

Οι επιδόσεις είναι καλές και μάλιστα μπορείς να επιλέξεις να ανεβάσεις ή να χαμηλώσεις την ένταση του ήχου του κινητήρα – θα προτείναμε τη δεύτερη επιλογή, με το σύστημα ακύρωσης θορύβου και τα διπλά κρύσταλλα να μετατρέπουν το G80 σε ένα σιωπηλό μέσο διάνυσης μεγάλων αποστάσεων. Το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο είναι γρήγορο, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι «περισσότερο ακριβές παρά εμπνευσμένο». Το αυτοκίνητο δεν κρύβει το βάρος και το μέγεθός του, κάτι που προσθέτει στην αίσθηση ποιότητας.

Το G80 εξελίχθηκε στο Nurburgring της Γερμανίας, όχι όμως με στόχο να κάνει γρήγορους γύρους – πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δίνει περισσότερη έμφαση στην άνεση από τη Σειρά 5. Πάντως, παρά την τεχνολογία Ride Preview – μία κάμερα διαβάζει το δρόμο και ρυθμίζει ανάλογα τα αμορτισέρ – η ανάρτηση ήταν λίγο σφιχτή σε αστικό περιβάλλον σε χαμηλές ταχύτητες. Οι τροχοί 19 ιντσών στην έκδοση εξοπλισμού Premium Line ίσως είναι πιο αποτελεσματικοί σε σχέση με αυτούς των 20 ιντσών που έφερε το αυτοκίνητο δοκιμής της Luxury Line. Η πιο χαμηλή έκδοση δεν φέρει πάντως δερμάτινα καθίσματα, αλλά επενδύσεις από δερματίνη.

Μπορείτε να αποκτήσετε ένα G80 diesel από 36.100 λίρες, τιμή πολύ ελκυστική. Το αυτοκίνητο δοκιμής κοστίζει από 41.000 έως 45.800 λίρες, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Γεγονός που καθιστά το αυτοκίνητο ως συμφέρουσα πρόταση, ειδικά αν αναλογιστούμε την εντυπωσιακή τεχνολογία που φέρει.

Θα πρέπει να περιμένουμε για να δούμε πώς η αγορά θα διαμορφώσει τις τιμές μεταπώλησης του. Περιμένουμε να είναι υψηλότερες από άλλων ανταγωνιστών των τριών μεγάλων γερμανικών sedan, όχι όμως στα επίπεδα της Σειράς 5. Μας αρέσει πάντως η πενταετής ολοκληρωμένη κάλυψη της Genesis, με εγγύηση, service, οδική βοήθεια και άλλες καλύψεις. Στα «συν» είναι και το γεγονός ότι δε χρειάζεται να επισκεφθείς έναν αντιπρόσωπο για να αγοράσεις το αυτοκίνητο ή να κάνεις service. Μπορείς να επισκεφθείς ένα Genesis Studio σε κάποιο εμπορικό κέντρο, να κάνεις όλη τη διαδικασία online και από εκεί να αναλάβει όλη τη διαδικασία ο προσωπικός βοηθός της Genesis.

Συμπέρασμα

Μας εξέπληξε το πόσο κοντά έφθασε η Genesis με την πρώτη στην BMW 5 Series. Το G80 ανταγωνίζεται τον αντίπαλο από τη Γερμανία σε ποιότητα και πολυτέλεια, ενώ προσφέρει μοναδική εμπειρία αγοράς και ιδιοκτησίας, αλλά και ορισμένα συστήματα που ακόμη δεν υπάρχουν στην BMW. Εν τέλει, η BMW προσφέρει καλύτερη αίσθηση στην οδήγηση, όχι ότι αυτή του G80 είναι κακή. Θα θέλαμε πιο άνετη ποιότητα κύλισης και ελαφρά μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ, όμως το G80 είναι ήδη το καλύτερο μη-γερμανικό μοντέλο στην κατηγορία των executive sedan.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!