Volvo EX90: Εκ του ασφαλούς

To ηλεκτρικό ισοδύναμο του XC90, ΕΧ90 θα αποκαλυφθεί στις 9 Νοεμβρίου στοχεύοντας εκτός από τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά του να θέσει νέα πρότυπα για την ασφάλεια των αυτοκινήτων

Volvo EX90: Εκ του ασφαλούς

To ηλεκτρικό ισοδύναμο του XC90, ΕΧ90 θα αποκαλυφθεί στις 9 Νοεμβρίου στοχεύοντας εκτός από τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά του να θέσει νέα πρότυπα για την ασφάλεια των αυτοκινήτων

Η σουηδική φίρμα έχει ήδη ανακοινώσει ότι το νέο της αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV που υα τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάμας της θα ονομάζεται EX90 και ότι μέσω αυτού θα επιχειρήσει να επαναπροσδιορίσει την έννοια της ασφάλειας, σύμφωνα με το όραμα της Volvo να εκμηδενίσει τους σοβαρούς τραυματισμούς και τους θανάτους από τροχαία, με αυτοκίνητά της. Το EX90 αναμένεται να πραγματοποιήσει την πρεμιέρα του στις 9 Νοεμβρίου και, βάσει των υφιστάμενων πληροφοριών θα διατίθεται από το 2023 παράλληλα με τις plug-in υβριδικές εκδόσεις του γνωστού ΧC90.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα στοιχεία που έχουν γίνει γνωστά για το EX90, αφετηρία θα αποτελέσει η νέα εκδοχή της πλατφόρμας της Volvo, SPA2 ενώ σε σχεδιαστικό επίπεδο, η σουηδική φίρμα θα ακολουθήσει την εξελικτική οδό, ακολουθώντας τα ίδια αισθητικά μονοπάτια με το XC90.

Aυτό που έχει επίσης επισημάνει η Volvo σε κάθε τόνο είναι ότι εκτός από τον αμιγώς ηλεκτροκίνητο χαρακτήρα το EX90 θα θέσει νέα πρότυπα σε όρους ασφάλειας, υιοθετώντας καινοτόμες τεχνολογίες για την προστασία των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου αλλά και φυσικά των επιβαινόντων.

Όπως εξάλλου σημείωσε ο Joachim de Verdier, επικεφαλής του τμήματος αυτοματισμών για την ασφάλεια στην Volvo: «θεωρούμε ότι το EX90 θα είναι το ασφαλέστερο Volvo που έχουμε κατασκευάσει ποτέ. Αξιοποιούμε την τεχνογνωσία μας και την κατανόηση που έχουμε αποκτήσει για το εξωτερικό περιβάλλον συνδυαστικά με μια πιο ολιστική προσέγγιση σε ό,τι αφορά την συμπεριφορά του οδηγού και την αξιολόγηση της προσοχής του. Όταν τα συστήματα ασφαλείας, οι αισθητήρες, το λογισμικό και η υπολογιστική ισχύς λειτουργούν συνδυαστικά, δημιουργούν ένα είδος προστατευτικής ασπίδας γύρω από τους επιβάτες οι οποίοι δεν θα αντιλαμβάνονται φυσικά την ύπαρξη της μέχρι να την χρειαστούν».

Ανάμεσα στα καινοτόμα συστήματα του EX90 θα συγκαταλέγεται και ένα σύστημα LIDAR το οποίο θα αξιοποιεί σαρωτές laser προκειμένου να εντοπίζει αντικείμενα σε μακρινές αποστάσεις μπροστά από το αυτοκίνητο. Σύμφωνα με τις συστάσεις της σουηδικής φίρμας η τεχνολογία μπορεί να εντοπίσει εξαιρετικά μικρά αντικείμενα όπως π.χ. ένα κινούμενο ελαστικό που κυλάει στην άσφαλτο έως και 120 μέτρα μπροστά από το αυτοκίνητο και πεζούς σε έως και 250 μέτρα απόσταση. Επίσης η τεχνολογία, σε αντίθεση με τις κάμερες θα μπορεί να λειτουργήσει ακόμα και σε νυχτερινές συνθήκες φωτισμού, ανεξαρτήτως ταχύτητας. Κατά τις εκτιμήσεις της Volvo η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να μειώσει τις σοβαρές επιπτώσεις από ατυχήματα έως και κατά 20% αλλά και τα ατυχήματα εν γένει κατά 9%.

Τα LIDAR συνδυάζονται με πέντε radar, οκτώ κάμερες και 16 υπερηχητικούς αισθητήρες τα οποία θα αξιοποιούνται για το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης καθώς και για την προστασία πεζών και την διατήρηση της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας. Τα παραπάνω συστήματα επιτήρησης θα λειτουργούν ενισχυτικά και για την άνεση, τροφοδοτώντας με δεδομένα το σύστημα περιμετρικής θέασης, ημιαυτόνομης οδήγησης και το ενεργό cruise control.

To παλμαρέ ασφαλείας θα συμπληρώσουν τεχνολογίες που θα εστιάζουν στην επιτήρηση του οδηγού και στην κατανόηση της συμπεριφοράς του με την συνδρομή καμερών και ραντάρ στο εσωτερικό τα οποία θα αξιολογούν συνεχώς το βαθμό συγκέντρωσής του και την προσοχή του στο δρόμο.

Προκειμένου να καταστεί αυτό εφικτό η κάμερα επί της ουσίας καταγράφει τις κινήσεις των ματιών του οδηγού και χάρη σε ένα ευφυές λογισμικό, το σύστημα μπορεί να αντιληφθεί ακόμα και κατά πόσο ο οδηγός κοιτάζει φαινομενικά μπροστά αλλά στην ουσία έχει απορροφηθεί από τις σκέψεις του. Ταυτόχρονα θα εντοπίζει τη διάσπαση προσοχής και την περίπτωση που ο οδηγός ασχολείται με άλλα πράγματα π.χ με το κινητό του.

Οι κάμερες και τα ραντάρ του εσωτερικού θα συνδυάζονται και με αισθητήρες αφής στο τιμόνι που θα αντιλαμβάνονται, αξιολογώντας συνολικά την συμπεριφορά του, κατά πόσο ο οδηγός συνδυαστικά και με τις υπόλοιπες τεχνολογίες επιτήρησης κρατάει και χειρίζεται σωστά το τιμόνι. Σε περίπτωση που δεν συμβαίνει αυτό το σύστημα μπορεί να παρέμβει διορθωτικά στο τιμόνι.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!