F1 GP Γαλλίας: Pole για τον Leclerc με τη βοήθεια του Sainz

O Charles Leclerc κατέκτησε την pole position του GP Γαλλίας, με τη βοήθεια του team-mate του στη Ferrari, Carlos Sainz, ο οποίος του έδωσε slipstream. Ο τελευταίος γύρος του Max Verstappen, που κατετάγη 2ος, δεν ήταν ιδανικός.

F1 GP Γαλλίας: Pole για τον Leclerc με τη βοήθεια του Sainz

O Charles Leclerc κατέκτησε την pole position του GP Γαλλίας, με τη βοήθεια του team-mate του στη Ferrari, Carlos Sainz, ο οποίος του έδωσε slipstream. Ο τελευταίος γύρος του Max Verstappen, που κατετάγη 2ος, δεν ήταν ιδανικός.

Ο Charles Leclerc -που χρησιμοποιεί το Νο. 16- κατέκτησε την 16η pole position της καριέρας του στη Formula 1, με τη βοήθεια του Carlos Sainz, ο οποίος προσέφερε slipstream στον team-mate του στη Ferrari και στις δύο προσπάθειες του Q3. Λόγω των ποινών που έχει δεχθεί ο Ισπανός, είναι αναγκασμένος να εκκινήσει από τη 19η θέση. Ωστόσο, ο Sainz έδειχνε από εχθές να είναι ο ταχύτερος εκ των δύο οδηγών της Ferrari και δήλωσε ότι είναι κρίμα που έχει την ποινή στον αγώνα που νιώθει πιο άνετα με το μονοθέσιο.

Η βοήθεια του Sainz εξασφάλισε στον Leclerc 2 δέκατα του δλ. Δηλαδή αρκετό χρόνο για να κατακτήσει εύκολα την pole position ο Leclerc, αλλά όχι αρκετό για να αλλάξει το αποτέλεσμα απαραίτητα. Ακόμα και με το slipstream του Sainz, ο Max Verstappen βρισκόταν εμπρός από τον Leclerc πριν τη στροφή 11. Τόσο μεγάλο είναι το πλεονέκτημα της Red Bull στις ευθείες χωρίς DRS. Ωστόσο, όπως ανέφερε ο Max Verstappen, το πληρώνει σε απόδοση στις γρήγορες στροφές του 3ου sector και στην είσοδο της παρατεταμένης αριστερής είχε μία χρονοβόρα διόρθωση.

Παρότι ο Leclerc είχε αποσταθεροποιήσεις στις στροφές 12 και 14, κέρδισε χρόνο έναντι του Verstappen, ιδίως στην τελευταία στροφή. Ο Μονεγάσκος ανέφερε ότι τον βοήθησε το κέρδος του slipstream, διότι του έδωσε περισσότερη αυτοπεποίθηση στην προσέγγιση του 3ου sector. H Red Bull δεν επέλεξε να ακολουθήσει την τακτική του slipstream διότι ήθελε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και από τους δύο οδηγούς της. Άλλωστε, η απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές δεν είναι το δυνατό σημείο της RB18 φέτος.

Πριν την τελική του προσπάθεια, ο Verstappen ζήτησε «3 κλικ» περισσότερο «φτερό» στην εμπρός αεροτομή για να καταπολεμήση την υποστροφή, ενώ κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας του, δέχθηκε μήνυμα η ένδειξη των θερμοκρασιών για τα πίσω ελαστικά δεν απεικόνιζε την πραγματική εικόνα στο τιμόνι, αν και φαίνεται ότι στη συνέχεια επανήλθε.

Το στρατηγικό πλεονέκτημα της Red Bull είναι ότι έχει δύο μονοθέσια στις δύο πρώτες θέσεις, έναντι μίας Ferrari και αυτό, σε συνδυασμό με τις υψηλότερες τελικές ταχύτητες θα βοηθήσει την προσπάθειά της να διεκδικήσει τη νίκη. Από την πλευρά της, η Ferrari έχει επιλέξει υψηλότερο αεροδυναμικό φορτίο για να προστατεύσει περισσότερο τα ελαστικά της.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Scuderia, Laurent Mekies ανέφερε ότι σε πίστες όπου ο περιοριστικός παράγοντας είναι η καταπόνηση των εμπρός ελαστικών και κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, η Red Bull τα καταφέρνει καλύτερα. Ωστόσο, η Red Bull είναι αυτή που έχει διαφυλάξει δύο σετ σκληρής γόμας (και ένα σετ μέσης) για τον αγώνα, σε αντίθεση με τον Leclerc, που διαθέτει δύο σετ μέσης γόμας και ένα σκληρής. Κατά πόσο η Ferrari θα είναι εκτεθειμένη στις ευθείες, μένει να διαπιστωθεί. O Leclerc πάντως τόνισε ότι δεν είναι εύκολο να ακολουθεί κανείς προπορευόμενα μονοθέσια στο Paul Ricard.

Η Mercedes είδε τη διαφορά της από την κορυφή να είναι πολύ μεγαλύτερη από όσο θα ήθελε. Ο Lewis Hamilton εξασφάλισε την 4η θέση και ήταν πολύ ικανοποιημένος από το χρόνο του, αλλά βρέθηκε 6 δέκατα του δλ. πίσω από τον Verstappen (που δεν είχε slipstream). O Βρετανός δήλωσε ότι είχε πάει στη Γαλλία πιστεύοντας ότι η απόσταση με την κορυφή θα είναι 3 δέκατα και ήταν περίπου 1 δλ. Ωστόσο, ο George Russell (6ος) ανέφερε ότι η Mercedes είναι η μοναδική ομάδα που τις Κυριακές μειώνει την απόσταση από τις κορυφαίες όσον αφορά το ρυθμό αγώνα (σε σύγκριση με την απόσταση στις κατατακτήριες).

Ο Lando Norris κατάφερε να βρεθεί μεταξύ των δύο Mercedes με την αναβαθμισμένη McLaren, η οποία είναι καλύτερη στο να φέρνει τα ελαστικά στο κατάλληλο πλαίσιο γρήγορα για ένα γύρο κατατακτήριων δοκιμών. Εντούτοις, τόσο ο Norris, όσο και ο Russell ανέφεραν ότι ο Βρετανός της Mercedes θα έχει τη δυνατότητα να περάσει άνετα τη McLaren, λόγω καλύτερου ρυθμού αγώνα.

Ο Norris ανέφερε ότι ήταν ευχάριστη έκπληξη για τη McLaren το γεγονός ότι είχε καλή απόδοση στις αργές στροφές, που μέχρι στιγμής δεν αποτελούσαν το δυνατό της σημείο. Δήλωσε επίσης ότι οι αναβαθμίσεις άλλαξαν τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου επιτρέποντας στους οδηγούς να εκμεταλλευτούν περισσότερη από την απόδοσή του. O διευθυντής της ομάδας, Andreas Seidl ανέφερε ότι έγινε πολύ δουλειά και με το στήσιμο του μονοθεσίου για να αντλήσει η McLaren το μέγιστο από τις αναβαθμίσεις.

Στην άλλη πλευρά του γκαράζ της McLaren, o Daniel Ricciardo δεν κατάφερε να εισέλθει στο Q3 (για μόλις 86 χλστ. του δλ.), αλλά θα εκκινήσει 9ος, λόγω των ποινών του Sainz και του Magnussen. O 33χρονος Αυστραλός δήλωσε ότι και πάλι δεν έπαιρνε αυτό που ήθελε από το μονοθέσιο και βρισκόταν στην κόψη του ξυραφιού, κάνοντας μερικά λάθη σε ορισμένες στροφές. Ο Ricciardo έχει παρομοιάσει την κατάσταση σαν να χορεύει σε διαφορετικό ρυθμό από την MCL36.

Ο Fernando Alonso κατετάγη στην 7η θέση, με την Alpine να έχει βελτιώσει σημαντικά το στήσιμο του μονοθεσίου της από εχθές. Ο Esteban Ocon είναι πεπεισμένος ότι το μονοθέσιό του είχε δομικό πρόβλημα. Ο Γάλλος θα προωθηθεί στην 10η θέση (πίσω από τον Ricciardo) και αναμένεται να δούμε μάχη μεταξύ των γαλλικών μονοθεσίων και των McLaren στον αγώνα. Στην 8η θέση θα εκκινήσει ο Yuki Tsunoda ο οποίος ήταν πολύ ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα, εκμεταλλευόμενος και αυτός τις αναβαθμίσεις της AlphaTauri. Ο Ιάπωνας ανέφερε ότι ήταν άμεσα αισθητές, ιδίως στις γρήγορες στροφές.

Ενώ η αίσθηση του Tsunoda με το μονοθέσιο της AlphaTauri βελτιώθηκε, ακριβώς το αντίθετο συνέβη στον Pierre Gasly, o οποίος δήλωσε ότι δεν καταλαβαίνει γιατί έχασε τόση πολλή απόδοση σε σύγκριση με την Παρασκευή. Ο Γάλλος αποκλείστηκε από τη διαδικασία στο Q1 και στην τελική του προσπάθεια παραλίγο να έχει τετ-α-κέ και νόμιζε ότι είχε αστοχία ελαστικού. Ο Gasly ανέφερε ότι ο πίσω άξονας ολίσθαινε σχεδόν παντού σήμερα.

O Sebastian Vettel ήταν 14ος και θα εκκινήσει 12ος, όντας ευχαριστημένος από το γεγονός ότι άντλησε το μέγιστο από την Aston Martin, που δυσκολεύεται στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά είναι σίγουρος ότι θα είναι καλύτερη στο ρυθμό αγώνα. O Lance Stroll με την Aston Martin επίσης αποκλείστηκε στο Q1, κατηγορώντας το γεγονός ότι βρήκε κίνηση στο τελευταίο sector του γύρου του.

Εμπρός από τον Vettel θα εκκινήσει ο Valtteri Bottas, ενώ ο team-mate του στην Alfa Romeo, o Guanyu Zhou έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου του στη στροφή 6 στην τελική του προσπάθεια με αποτέλεσμα να αποκλειστεί στο Q1. Ο Mick Schumacher είδε τον ταχύτερο χρόνο του στο Q1 να διαγράφεται -γεγονός που τον οδήγησε στον αποκλεισμό- διότι «έκοψε δρόμο» στη στροφή 3. Ο Γερμανός δεν είναι πεπεισμένος ότι βγήκε εκτός ορίων -αν και στο replay φαίνεται αρκετά καθαρά- και σκοπεύει να μιλήσει με τους αγωνοδίκες για το συμβάν.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!