H Mercedes Vision EQXX σπάει το ρεκόρ της με 1.200 χλμ. αυτονομίας

Η πιο αποδοτική Mercedes που κατασκευάστηκε ποτέ, η αμιγώς ηλεκτρική Vision EQXX έσπασε το ρεκόρ αυτονομίας που είχε θέσει η ίδια, ξεπερνώντας τα 1.200 χλμ. με μία μόνο φόρτιση.

H Mercedes Vision EQXX σπάει το ρεκόρ της με 1.200 χλμ. αυτονομίας

Η πιο αποδοτική Mercedes που κατασκευάστηκε ποτέ, η αμιγώς ηλεκτρική Vision EQXX έσπασε το ρεκόρ αυτονομίας που είχε θέσει η ίδια, ξεπερνώντας τα 1.200 χλμ. με μία μόνο φόρτιση.

Η Mercedes-Benz Vision EQXX κατέρριψε το δικό της ρεκόρ αποδοτικότητας -σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης- με ένα ακόμα ταξίδι άνω των 1.000 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση της μπαταρίας. Μετά το ρεκόρ της παρθενικής διαδρομής από τη Στουτγκάρδη έως το Cassis της Γαλλίας τον Απρίλιο, τώρα έθεσε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά, με ένα οδικό ταξίδι 1.202 χιλιομέτρων από τη Στουτγκάρδη έως την πίστα του Silverstone, στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Αφότου αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει μία μια απαιτητική εκτροπή κοντά στη Στουτγκάρδη επειδή είχε κλείσει η εθνική οδός, η Vision EQXX διέσχισε τα γαλλικά σύνορα κοντά στο Στρασβούργο και στη συνέχεια διέσχισε τη βόρεια Γαλλία με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου μέχρι το Calais, όπου εισήλθε στη σήραγγα της Μάγχης. Συνεχίζοντας το ταξίδι της στο Ηνωμένο Βασίλειο, διέσχισε τον αυτοκινητόδρομο M25 γύρω από το Λονδίνο και στη συνέχεια σταμάτησε στις εγκαταστάσεις των αγωνιστικών ομάδων της Mercedes στο Brackley.

Εκεί περίμεναν για να το υποδεχτούν οι τεχνικοί της Formula 1 και της Formula E που βοήθησαν στην εξέλιξη του προηγμένου κινητήριου συνόλου του. Στη συνέχεια, η Vision EQXX συνέχισε για το Silverstone, όπου την καλωσόρισε ο οδηγός αγώνων Nyck de Vries. Ο 27χρονος Ολλανδός, ο οποίος κατέκτησε πέρυσι το Πρωτάθλημα της Formula E με την ομάδα της Mercedes, επέλεξε να μην πάει χαλαρά με το ερευνητικό όχημα και κινήθηκε στο μέγιστο όριο ταχύτητας των 140 χλμ./ώρα στην εμβληματική βρετανική πίστα. Ο de Vries ολοκλήρωσε 11 γύρους, χρησιμοποιώντας την τελευταία φόρτιση στο pit lane.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, το Vision EQXX εκμεταλλεύτηκε το καινοτόμο σύστημα θερμικής διαχείρισης για να επιτύχει μέση κατανάλωση 8,3 kWh/100 χλμ., εν μέσω έντονης κυκλοφορίας και υψηλών θερμοκρασιών. Εκτός από την απόδειξη της αποτελεσματικότητας των τεχνολογιών ηλεκτρικής απόδοσης της Mercedes-Benz σε ένα ευρύ φάσμα πραγματικών σεναρίων κυκλοφορίας, τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων της Vision EQXX σε δημόσιους δρόμους παρέχουν στους τεχνικούς του τμήματος έρευνας και εξέλιξης πολύτιμα δεδομένα για το συνεχιζόμενο πρόγραμμα εξέλιξης.

Παρά το ρεκόρ 1.000 χλμ. που σημείωσε η Vision EQXX τον Απρίλιο, για την Mercedes, μία φορά δεν είναι αρκετή. Για να αποδείξει τις ικανότητές της σε πραγματικές συνθήκες και για να προχωρήσει η διαδικασία εξέλιξης στο επόμενο επίπεδο, η ομάδα τεχνικών πραγματοποιεί μια σειρά από οδικά ταξίδια για να δοκιμάσει την τεχνολογία που διέπει τη Vision EQXX σε διαφορετικές συνθήκες.

Αυτή τη φορά, κατά τη διάρκεια της διαδρομής η Vision EQXX δεν είχε να αντιμετωπίσει χαμηλές θερμοκρασίες, ούτε από τα απαιτητικά σενάρια χρήσης ενέργειας και ανάκτησης που παρουσιάζουν οι Άλπεις. Οι κύριες προκλήσεις σε αυτό το ταξίδι ήταν οι καλοκαιρινές θερμοκρασίες έως και 30 βαθμών Κελσίου, σε συνδυασμό με την αυξημένη πυκνότητα κυκλοφορίας γύρω από τη Στουτγκάρδη και στη νοτιοανατολική Αγγλία.

Η εξαιρετική αποδοτικότητα της ηλεκτρικής μονάδας κίνησης σημαίνει ότι παράγει ελάχιστη απορριπτόμενη θερμότητα. Αυτό συμβάλλει στη διαμόρφωση εξαιρετικά μικρού μεγέθους και χαμηλού βάρους του συστήματος θερμικής διαχείρισης. Η μελετημένη αλληλεπίδραση των αεροτομών, των βαλβίδων ψυκτικού υγρού και των αντλιών εξασφαλίζει ότι η ηλεκτρική μονάδα κίνησης διατηρεί την πιο αποτελεσματική ισορροπία θερμοκρασίας με το ελάχιστο δυνατό ενεργειακό κόστος.

Περιλαμβάνει έναν συνδυασμό πρωτοποριακής διαχείρισης της ροής του αέρα και ένα πάνελ ψύξης που είναι εγκατεστημένο στο δάπεδο του οχήματος. Αυτό του επιτρέπει να εκμεταλλεύεται τον αέρα που ρέει στην κάτω πλευρά. Αυτός είναι ο πιο αεροδυναμικά αποδοτικός τρόπος για να διατηρείται η μονάδα ηλεκτρικής κίνησης δροσερή υπό κανονικές συνθήκες, επιτρέποντας αύξηση της αυτονομίας κατά περίπου 2% στη λειτουργία που δίνει περισσότερο βάρος στην αεροδυναμική.

Επιπλέον, κατά τη διάρκεια των 14 ωρών και 30 λεπτών οδήγησης, ο κλιματισμός λειτούργησε για περισσότερο από 8 ώρες, αλλά είχε ελάχιστες αρνητικές επιπτώσεις στη συνολική κατανάλωση ενέργειας. Μετά από μια σύντομη φόρτιση, η Vision EQXX συνέχισε την πορεία της προς τα κεντρικά γραφεία της HPP (το τμήμα αγωνιστικών μονάδων ισχύος της Mercedes) στο Brixworth, 33 χιλιόμετρα μακριά, για μια ολονύκτια στάση και μία πλήρη φόρτιση ως προετοιμασία για την εμφάνισή της αυτό το Σαββατοκύριακο στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!