F1 – GP Αζερμπαϊτζάν FP1: O Sergio Perez επικεφαλής

Ο Sergio Perez σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Αζερμπαϊτζάν, με τον Charles Leclerc ακριβώς πίσω του και τον Max Verstappen στην 3η θέση.

F1 – GP Αζερμπαϊτζάν FP1: O Sergio Perez επικεφαλής

Ο Sergio Perez σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Αζερμπαϊτζάν, με τον Charles Leclerc ακριβώς πίσω του και τον Max Verstappen στην 3η θέση.

O Sergio Perez συνέχισε με τη φόρα που πήρε από τη νίκη του στο GP Μονακό, για να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στους δρόμους του Μπακού, την πόλη των ανέμων, όπως την αποκαλούν στην περιοχή. Εκεί, ο Μεξικανός ήταν πάντα καλός, έχοντας κατακτήσει πέρυσι την πρώτη του νίκη με τη Red Bull εκεί και έχοντας ανέβει στο βάθρο άλλες δύο φορές με τη Force India.

O Chalres Leclerc κατάφερε να βρεθεί μεταξύ των δύο Red Bull, μόλις 127 χλστ. του δλ. μακριά από τον επικεφαλής Perez. O Max Verstappen βρέθηκε στην 3η θέση, αλλά δεν ήταν ευχαριστημένος από τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του, και συγκεκριμένα στις ρυθμίσεις του συστήματος επιβράδυνσης του κινητήρα στα κατεβάσματα, στην προσέγγιση της στροφής 15, όπου είχε ένα τετ-α-κέ στα τελευταία λεπτά. Στο ίδιο σημείο χτύπησε ελαφρώς τις TecPro μπαριέρες ο Perez.

Επίσης, ο Verstappen αντιμετώπισε μερικά προβλήματα με το DRS της Red Bull. Το εν λόγω σύστημα δοκιμάζεται στο όριό του στο Μπακού, δεδομένων των πολύ υψηλών ταχυτήτων που αναπτύσσουν τα μονοθέσια στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Όταν το DRS ήταν ανοιχτό, το ανασηκωμένο πίσω flap της αεροτομής ταλαντευόταν, κάτι που δε συνέβαινε στο μονοθέσιο του Perez, το οποίο είναι λίγο διαφορετικό στη συγκεκριμένη περιοχή.

H συμπεριφορά του ήταν αντίστοιχη με αυτήν που είχαμε δει πέρυσι στο μονοθέσιο του Verstappen στα περυσινά GP Βραζιλίας και Κατάρ. Αυτό έκανε μερικές ομάδες να απευθυνθούν στη FIA, όπως δήλωσε ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, ο οποίος ανέφερε ότι η ομάδα του θα προσπαθήσει να διορθώσει αυτά τα προβλήματα ενόψει του FP2, καθώς το φαινόμενο αυτό κοστίζει και σε απόδοση.

Σε αυτό το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο, οι οδηγοί της Red Bull θα χρησιμοποιούν την δεύτερη φετινή τους μονάδα ισχύος (όπως και οι Williams, όπως και οι Ricciardo και Stroll). Ο Valtteri Bottas χρησιμοποιεί την 3η φετινή του μονάδα ισχύος, ενώ ο Charles Leclerc, ο οποίος είχε καταφέρει να «βγάλει» το GP Μονακό με σύνθεση εξαρτημάτων από τις δύο πρώτες φετινές μονάδες του, ωστόσο στο Μπακού χρησιμοποιεί το 3o turbo και MGU-H για φέτος.

Ένα πιο γενικευμένο πρόβλημα που παρουσιάστηκε στο FP1 ήταν αυτό των αεροδυναμικών ταλαντώσεων που αναπτύσσουν ορισμένα μονοθέσια, όπως της Ferrari, της Mercedes και της Haas, στην μεγάλη ευθεία εκκίνησης. τερματισμού, όπου οι οδηγοί είναι με τέρμα γκάζι για 2 χλμ. και αναπτύσσουν πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες. Παράλληλα, το οδόστρωμα είναι αρκετά ανομοιόμορφο, υποβοηθώντας το φαινόμενο. Ο Pierre Gasly ανέφερε στον ασύρματο ότι οι αναπηδήσεις είναι πιο έντονες από οπουδήποτε αλλού και οι ομάδες θα προσπαθήσουν να τις περιορίσουν, αλλά δεν πρόκειται να καταφέρουν να τις εξαλείψουν. Σύμφωνα με ανθρώπους της Pirelli, το φαινόμενο των αναπηδήσεων επηρεάζει αρνητικά και την καταπόνηση των ελαστικών.

Η Red Bull ήταν πολύ γρήγορη στο 3ο sector του Μπακού, το οποίο περιέχει το τμήμα 2 χλμ. με τέρμα γκάζι και η απόδοση σε αυτό καθορίζεται αρκετά από την τελική ταχύτητα που έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα μονοθέσια. Η διαφορά τελικής ταχύτητας είναι εμφανής στα γραφήματα της τηλεμετρίας και η διαφορά της υψηλότερης τελικής ταχύτητας μεταξύ των δύο μονοθεσίων ήταν 10 χλμ./ώρα, ενώ σε μερικές περιπτώσεις άγγιξε και τα 25 χλμ./ώρα. Κάποιες ιταλικές πηγές αναφέρουν ότι η Ferrari είχε πιο συντηρητικές ρυθμίσεις όσον αφορά το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. To ιταλικό μονοθέσιο είναι ταχύτερο στο δεύτερο τμήμα της πίστας, στο οποίο κυριαρχούν οι αργές στροφές, με καλύτερη επιτάχυνση από αυτές.

Αρκετές ομάδες έχουν φέρει μικρές αναβαθμίσεις στα μονοθέσιά τους, συμπεριλαμβανομένων και των δύο κορυφαίων. Η Ferrari έχει τροποποιήσει το πλευρικό υποστήριγμα των καθρεπτών, που λειτουργεί περισσότερο ως διαμορφωτής της ροής αέρα που κατευθύνεται προς την περιοχή της πίσω αεροτομής, ακολουθώντας τη φιλοσοφία που είχε εξαρχής η Red Bull σε αυτό τον τομέα. Η Ferrari έχει φέρει επίσης την πιο λεπτή πίσω αεροτομή που είχε παρουσιάσει στο Μαϊάμι.

Η Red Bull έχει παρουσιάσει ένα ατσάλινο ελαστικό σύρμα για την υποστήριξη του δαπέδου, στο οποίο έχει πραγματοποιήσει μικρές τροποποιήσεις στις λεπτομέρειες των άκρων και στα προστατευτικά από τους ακανόνιστούς στροβιλισμούς των εμπρός τροχών. Επίσης, η Red Bull έχει μονά πτερύγια στο κάτω μέρος της πίσω αεροτομής για να μειώσει την παραγόμενη οπισθέλκουσα.

Η Mercedes παρουσίασε μια μικρή γεννήτρια στροβίλων στο κάτω μέρος των πλευρικών κατασκευών απορρόφησης συγκρούσεων, για την καλύτερη διαχείριση του αέρα. Ωστόσο, ο Lewis Hamilton δήλωσε ότι οι αναβαθμίσεις που παρουσιάστηκαν στην Ισπανία και καταπολέμησαν έως ένα βαθμό τα προβλήματα ταλαντώσεων της Mercedes, δε λειτουργούν σε όλες τις πίστες.

Μία ομάδα που παρουσίασε πολυάριθμες αναβαθμίσεις είναι η Alpine, η οποία άλλαξε τη γεωμετρία των εισαγωγών αέρα των ψυγείων της, που πλέον έχουν γίνει τετραγωνισμένες. Η γαλλική ομάδα είχε μία από τις πιο λεπτές πίσω αεροτομές και κατά συνέπεια ο Fernando Alonso, που κατετάγη 5ος, κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στο 3ο sector της πίστας. Η Alpine διαθέτει τροποποιήσεις και στις αεροτομές για μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης. Αμφότερα τα μονοθέσια της Alpine βρέθηκαν στην πρώτη δεκάδα, όπως συνέβη και τις δύο AlphaTauri, με την ιταλική ομάδα να έχει σημειώσει την τελευταία παρουσία της στο βάθρο πέρυσι σε αυτό τον αγώνα.

H Alfa Romeo, που αντιμετώπισε δυσκολίες με τις κλίσεις των αργών στροφών του Μονακό, διαθέτει διαφορετικό χρωματισμό στο GP Αζερμπαϊτζάν, καθώς φέρει τα χρώματα της ιταλικής σημαίας, με την προσθήκη του πράσινου που χρησιμοποιείται για να προωθήσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της εταιρείας, την Tonale. Στο στρατόπεδο της Haas, μόλις 8 λεπτά διήρκεσε η διαδικασία για τον Michael Schumacher, ο οποίος αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με διαρροή ψυκτικού υγρού, επειδή είχε χαλαρώσει ο σφιγκτήρας ενός σωλήνα του συστήματος απαγωγής θερμότητας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!