Luca De Meo: Η Ευρώπη πρέπει να είναι ηγέτης στην ενεργειακή μετάβαση

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault βλέπει μία χρυσή ευκαιρία για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία θα της χαρίσει το συγκριτικό πλεονέκτημα στην νέα μορφή κινητικότητας

Luca De Meo: Η Ευρώπη πρέπει να είναι ηγέτης στην ενεργειακή μετάβαση

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault βλέπει μία χρυσή ευκαιρία για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία θα της χαρίσει το συγκριτικό πλεονέκτημα στην νέα μορφή κινητικότητας

Στο πλαίσιο συνάντησης με εκπροσώπους εταιρειών της ιταλικής αλυσίδας εφοδιασμού και απευθυνόμενος προς τους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Renault, Luca de Meo επεσήμανε πως η πράσινη συμφωνία είναι καλή για την Ευρώπη. Παράλληλα σημείωσε πως πρέπει να αρπάξουν την ευκαιρία που τους δίνεται από την ηλεκτρική μετάβαση, την ψηφιοποίηση και τη συνδεσιμότητα και να ακολουθήσουν μια κοινή πορεία.

O Luca de Meo σημείωσε πως η Ευρώπη πρέπει να είναι ηγέτης στην νέα εποχή της κινητικότητας, εκμεταλλευόμενη την πράσινη καμπή, η οποία αποτελεί μια ευκαιρία για την ευρωπαϊκή βιομηχανία, που ωστόσο έχει αρκετά και άγνωστα ρίσκα. «Εάν η Ευρώπη καταφέρει να κερδίσει ηγετική θέση σε ολόκληρη την αλυσίδα ανάπτυξης και παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων , δηλαδή αν καταφέρει να καθιερωθεί ως το μέρος όπου αυτή η τεχνολογία γίνεται η καλύτερη στον κόσμο, θα έχουμε πετύχει τον στόχο», είπε ο Luca de Meo, υπογραμμίζοντας πώς το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι καταλύτης αξίας. «Μιλάμε για περίπου 20 χιλιάδες ευρώ ανά αυτοκίνητο, αυτή είναι η προστιθέμενη αξία που δίνει η πράσινη ανάπτυξη, όπου 4-5 χιλιάδες ευρώ δίνει το αυτοκίνητο, περίπου δέκα χιλιάδες προέρχονται από την διαδικασία παραγωγής, δηλαδή από την εξόρυξη ορυκτών και την διύλιση, τις χημικές ενώσεις, την κατασκευή κυψελών και την προετοιμασία πακέτων μπαταριών, το λογισμικό διαχείρισης ενέργειας και ούτω καθεξής και, τέλος, στην ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση μπαταριών στη δεύτερη ζωή τους. Το πρόβλημα είναι ποιος θα ελέγξει αυτήν την αξία: είτε εμείς είτε οι Ασιάτες παραγωγοί».

Για τον κορυφαίο CEO χρειάζεται μια συλλογική προσπάθεια από τον ευρωπαϊκό βιομηχανικό ιστό, τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους προμηθευτές για να κερδηθεί το στοίχημα του ελέγχου ολόκληρης της αλυσίδας παραγωγής. Στο σημείο αυτό παρέθεσε το σχέδιο αναδιοργάνωσης της Renault που προβλέπει τον διαχωρισμό της ανάπτυξης, σχεδίασης και παραγωγής θερμικών κινητήρων που θα είναι ανοιχτός και σε άλλους εταίρους και επενδυτές, αλλά και στον ηλεκτρικό τομέα, για την κατασκευή πλαισίων, μπαταριών, κινητήρων και διαχείρισης του συστήματος μετάδοσης κίνησης, επιβεβαιώνοντας τα σχέδια της εταιρείας, επισημαίνοντας πως για την πραγματοποίηση του θα πρέπει να περάσουν 18-24 μήνες. Ωστόσο οι δύο εταιρείες, φυσικά, θα μπορούν να διαθέσουν τα προϊόντα τους και στην ελεύθερη αγορά.

Για το φλέγον θέμα της απαγόρευσης των κινήτρων εσωτερικής καύσης, πιστεύει πως θα ήταν καλύτερα να γίνει το 2040, επαναλαμβάνοντας την δέσμευση της Renault. «Ήμασταν από τους πρώτους που το πίστεψαν, σε επίπεδο Συμμαχίας (με Nissan και Mitsubishi), έχουμε ήδη επενδύσει δέκα δισεκατομμύρια και άλλα 23 -25 μέσα στα επόμενα τρία χρόνια». Ωστόσο, δεν γινόταν να μην αναφερθεί στην επικείμενη ψηφοφορία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων, στέλνοντας το μήνυμα να είμαστε επιφυλακτικοί με τη «μία τεχνολογία» και ανέπτυξε την σκέψη του πως «Το πρόβλημα έγκειται στην αναφορά πως τροφοδοτείται η κίνηση για τον προσδιορισμό των «μηδενικών εκπομπών», και αυτό σήμερα διακόπτει οποιαδήποτε άλλη τεχνολογία εκτός από την ηλεκτρική ενέργεια και το υδρογόνο. Το τελευταίο είναι ακριβό και απαιτεί μια υποδομή που δεν είναι εύκολο να εφαρμοστεί. Πιστεύω ότι ο θερμικός κινητήρας δεν έχει τελειώσει, ότι τα συνθετικά καύσιμα μπορούν να παίξουν ρόλο στη μείωση του CO2 που εκπέμπει ο στόλος οχημάτων. Σίγουρα ο χρονικός ορίζοντας του 2040 για την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων θα ήταν πιο λογικός, γιατί θα επέτρεπε στους κατασκευαστές να υπολογίζουν σε δύο κύκλους ζωής προϊόντων για τα θερμικά αυτοκίνητα που αναπτύσσονται σήμερα. Απαραίτητη προϋπόθεση για την επαρκή απόδοση επένδυσης».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!