Έργα αναβάθμισης σε δύο οδικούς άξονες της Βόρειας Ελλάδας

Οι νέοι άξονες Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη θα γίνουν μέσω σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και δεν θα έχουν διόδια, όπως ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός

Έργα αναβάθμισης σε δύο οδικούς άξονες της Βόρειας Ελλάδας

Οι νέοι άξονες Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη θα γίνουν μέσω σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και δεν θα έχουν διόδια, όπως ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός

Σε ανακοινώσεις για τη σημαντική αναβάθμιση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη, προχώρησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι τα δύο αυτά νέα έργα, που θα υλοποιηθούν μέσω ΣΔΙΤ (σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα), θα έχουν σημαντικά κοινωνικοοικονομικά και αναπτυξιακά οφέλη για τις περιοχές καθώς θα επιτευχθεί η ταχύτερη διασύνδεση των πρωτευουσών νομών και η δημιουργία συνεκτικής αλυσίδας για την απρόσκοπτη διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων με την υπόλοιπη Ευρώπη. Τόνισε δε ότι θα συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας των μεταφορών μέσω της μείωσης των ατυχημάτων.

«Όταν μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, μειώνονται και οι κοινωνικές» τόνισε ο κ. Μητσοτάκης, προσθέτοντας ότι και για την Έδεσσα και για τη Δράμα οι σύγχρονοι δρόμοι θα βοηθήσουν «έτσι ώστε να σπάσει η απομόνωση των δύο Περιφερειακών Ενοτήτων, οι οποίες είχαν μείνει πίσω ως προς το οδικό δίκτυο που τις συνέδεε με τη Θεσσαλονίκη και την Εγνατία Οδό. Υποδεχόμαστε σήμερα, την έναρξη δύο έργων που δείχνουν το ενδιαφέρον της κυβέρνησης, το ενδιαφέρον του Υπουργείου για την περιφέρεια, αλλά και για τη συνολική οικονομική και κοινωνική πρόοδο».

«Η Εγνατία Οδός σύντομα θα αποκτήσει δύο νέους κάθετους άξονες. Οι οποίοι μάλιστα θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Ένα μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ, κάτι που τους απαλλάσσει από διόδια», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενθαρρύνοντας τον θεσμό των Συμπράξεων Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα για την προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων που θα λειτουργούν πολλαπλασιαστικά στην ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας.

Κώστας Καραμανλής

«Τα έργα που σας παρουσιάζουμε σήμερα αποτελούν μέρος ενός συνολικού σχεδίου για την Μακεδονία και την ευρύτερη περιοχή» ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. «Ενός σχεδίου με δύο ξεκάθαρους στόχους: Από τη μία πλευρά την ανάπτυξη. Σε βάθος χρόνου να φέρουμε την Θεσσαλονίκη, την Κεντρική Μακεδονία και την ευρύτερη περιοχή στο επίκεντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Σε μία νέα αναπτυξιακή πορεία με σύγχρονες υποδομές που μπορούν να τη βοηθήσουν να αναδείξει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα.Και από την άλλη την καλύτερη καθημερινότητα: Προβλήματα τόσων ετών δεν λύνονται από τη μία στιγμή στην άλλη, όμως οφείλουμε όλοι να δουλέψουμε σκληρά για να γίνει πιο ανθρώπινη καθημερινή ζωή των πολιτών».

Ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα

Το έργο αφορά στην αναβάθμιση του οδικού άξονα συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ που σήμερα περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, ανεπαρκείς οδικές διατομές, κακή ορατότητα, και πολύ συχνά διέρχεται μέσω πόλεων. Η περιοχή στην οποία θα εκτελεστεί το έργο εκτείνεται από το νομό Θεσσαλονίκης έως και το νομό Πέλλας. Στο έργο περιλαμβάνεται, επίσης, η συντήρηση και λειτουργία του συνολικού μήκους των 80 χλμ του οδικού άξονα για περίοδο 27 ετών που θα εκκινεί μετά την τριετή κατασκευαστική περίοδο του έργου.

Ο οδικός άξονας Δράμα – Αμφίπολη

Το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ. Συγκεκριμένα, η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ νέων τμημάτων. Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους. Στη σύμβαση θα προβλέπεται η λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα μήκους 43 χλμ, για περίοδο 27 ετών που θα εκκινεί μετά την τριετή κατασκευαστική περίοδο του έργου.

Τον Πρωθυπουργό υποδέχτηκαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χρήστος Μέτιος, ο Δημαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης ενώ στην εκδήλωση συμμετείχαν ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης, η διευθύντρια του γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντώνιου, οι βουλευτές της ΝΔ στην Πέλλα και τη Δράμα, καθώς επίσης εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης και των επιμελητηριακών θεσμών.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!