F1 – GP Emilia Romagna: Τα λάθη -οδηγικά και στησίματος- της Ferrari

Από την κυριαρχία της Μελβούρνης η Scuderia μετέβη στην απογοήτευση της Imola, μπροστά στους tifosi και τους επισήμους της Ferrari.

F1 – GP Emilia Romagna: Τα λάθη -οδηγικά και στησίματος- της Ferrari

Από την κυριαρχία της Μελβούρνης η Scuderia μετέβη στην απογοήτευση της Imola, μπροστά στους tifosi και τους επισήμους της Ferrari.

Για να γίνεις Πρωταθλητής, πρέπει πολλές φορές να έχεις αυτοσυγκράτηση και να λειτουργείς ψυχρά και υπολογιστικά. Τις ημέρες που δεν έχεις τη δυνατότητα να κερδίσεις, να παίρνεις το μέγιστο δυνατό. Διότι αν ρισκάρεις υπερβολικά, μπορεί να χάσεις ακόμη περισσότερους βαθμούς. Όπως συνέβη στον Charles Lerclerc στην Imola. Ο Μονεγάσκος ήταν εκείνος που πριν από την έναρξη του τριημέρου προειδοποιούσε ότι το στρατόπεδο της Ferrari θα πρέπει να παραμένει ψύχραιμο. Εντέλει, εκείνος ήταν που δεν κατάφερε να διατηρήσει την ψυχραιμία του και το γεγονός αυτό του κόστισε βαθμούς. Ίσως αυτοί οι βαθμοί να αποδειχθούν κρίσιμοι στο τέλος της σεζόν. Ίσως και όχι. Μέχρι τότε θα έχουν συμβεί πάρα πολλά και η Imola ίσως να έχει ξεχαστεί. Ωστόσο, αν ήταν ένα πράγμα που απέδειξε η περυσινή σεζόν, είναι ότι με την εμπειρία που έχει πλέον, ο Max Verstappen κάνει ελάχιστα λάθη κατά τη διάρκεια της σεζόν, ακόμα και όταν η ψυχολογική πίεση είναι πολύ υψηλή. Αυτό δεν το έχει αποδείξει ακόμα ο Leclerc, καθώς όλες τις προηγούμενες σεζόν τον είδαμε να κάνει μερικά λάθη κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Αλλά στη θέση που βρίσκεται τώρα, με τη Ferrari να διεκδικεί τίτλο, αυτά τα λάθη θα πρέπει να εξαλειφθούν. Μέχρι στιγμής, η έλλειψη αξιοπιστίας της Red Bull, έχει στερήσει 36 βαθμούς από τον Verstappen. Αν ο Ολλανδός δεν είχε εγκαταλείψει στους μισούς από τους τέσσερις πρώτους αγώνας, αυτή τη στιγμή θα ήταν επικεφαλής στη βαθμολογία. Οι εγκαταλείψεις επέτρεψαν στον Leclerc να απολαμβάνει μια άνετη βαθμολογική πρωτοπορία αυτή τη στιγμή. Όπως παραδέχθηκε ο Μονεγάσκος, «Η 3η θέση ήταν το καλύτερο που μπορούσα να κάνω. Δεν είχαμε το ρυθμό για κάτι περισσότερο. Ήμουν πολύ άπληστος και πλήρωσα το τίμημα για αυτό. Έχασα επτά πιθανούς βαθμούς, σε σύγκριση με την τρίτη θέση που ήμουν πριν, οπότε είναι κρίμα. Είναι επτά βαθμοί που σίγουρα θα είναι πολύτιμοι στο τέλος του πρωταθλήματος. Και αυτό δεν πρέπει να ξανασυμβεί».

Η σημασία του ιδανικού στησίματος

H εικόνα ανταγωνιστικότητας των δύο κορυφαίων ομάδων στην Imola ήταν εντελώς αντεστραμμένη από αυτήν της Μελβούρνης. Αυτή τη φορά ήταν η Red Bull η ταχύτερη, προστατεύοντας τα ελαστικά της καλύτερα και η Ferrari δεν είχε τη δυνατότητα να την απειλήσει. Αυτό έγινε σαφές από τις πρωινές ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου, συνεχίστηκε στο σπριντ και επιβεβαιώθηκε στον αγώνα. Παρότι η Red Bull παρουσίασε μερικές μικρές αναβαθμίσεις (εξοικονομώντας περίπου 3 από τα 10 επιπλέον κιλά που είχε σε σχέση με τη Ferrari) αυτό το Σαββατοκύριακο, είχε τη δυνατότητα να στήσει το μονοθέσιο πολύ καλά στις απαιτήσεις της ιταλικής πίστας, κάτι που δεν κατάφερε η Ferrari, η οποία δεν είχε παρουσιάσει καμία αναβάθμιση και θεωρητικά είχε πιο εύκολο έργο.

Η μεγάλη διαφορά με τα προηγούμενα Grand Prix της φετινής σεζόν, ήταν ότι οι ομάδες είχαν μόνο μια περίοδο 60 λεπτών ελεύθερων δοκιμών, πριν τα μονοθέσια εισέλθουν σε καθεστώς parc ferme. Αυτά που ανέφερε ο Leclerc στον ασύρματο της Ferrari, μετά τον τερματισμό του σπριντ το Σάββατο, ότι δηλαδή το graining των ελαστικών παρουσιάστηκε σε διαφορετικό σημείο από αυτό που έδειχναν οι προβλέψεις της ιταλικής ομάδας, ίσως υποδεικνύει ότι η Scuderia ακολούθησε λάθος κατεύθυνση με το στήσιμο της F1-75 αυτό το Σαββατοκύριακο, ακριβώς όπως είχε συμβεί στη Red Bull στη Μελβούρνη. Αν και η διαφορά απόδοσης μεταξύ των δύο μονοθεσίων δεν ήταν τόσο μεγάλη όσο στην Αυστραλία. Οι συνθήκες συνέβαλαν στην κακή εικόνα της Ferrari και σε αυτό συνέβαλε πολύ η εκκίνηση.

O διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε: «Όπως είδαμε στη Μελβούρνη, υπάρχει ένα πλαίσιο λειτουργίας των ελαστικών και αυτό το Σαββατοκύριακο, πετύχαμε σωστά το στήσιμο. Μπορούσαμε να δούμε ότι ο Charles δυσκολευόταν λίγο περισσότερο με τα εμπρός ελαστικά εδώ απ’ ό,τι εμείς, τόσο στο σπριντ όσο και στο δεύτερο μέρος του αγώνα. Αυτό μας έδωσε το πάνω χέρι και νομίζω ότι ο Max κατάφερε να διαχειριστεί τον αγώνα άψογα. Ο Checo κατάφερε να δημιουργήσει μια διαφορά από τον Charles και να τη διαχειριστεί. Και σε κανένα σημείο, εκτός από μια έξοδο στο γρασίδι του Checo, δεν δεχτήκαμε πραγματικά μεγάλη πίεση».

Aπό την πλευρά του, ο διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto, ανέφερε: «Έχουμε πολύ λίγο (χρόνο) για να στήσουμε το μονοθέσιο, μόνο μία περίοδο (ελεύθερων δοκιμών) την Παρασκευή, η οποία ήταν εντελώς βρεγμένη, οπότε υπήρχαν πολύ λίγα δεδομένα να συλλέξουμε για τους οδηγούς ώστε να κάνουμε προσομοίωση αγώνα. Είναι αλήθεια ότι είχαμε το FP2 το πρωί του Σαββάτου, αλλά η αίσθηση είναι ότι είχαμε έλλειψη εμπειρίας αυτό το Σαββατοκύριακο, καθώς κατευθυνόμασταν στο σπριντ. Αλλά έχετε δίκιο ότι η Red Bull έκανε καλύτερη δουλειά σε αυτό τον τομέα. Οπότε σίγουρα θα το εξετάσουμε για να καταλάβουμε γιατί δεν καταφέραμε να κάνουμε τόσο καλή δουλειά». 

Στην ουσία, ο αγώνας του Leclerc δεν ήταν εναντίον του Verstappen, αλλά εναντίον του Sergio Perez. Ούτε η έξοδος του Μεξικανού από την πίστα στον 28ο γύρο δεν ήταν αρκετή να επιτρέψει στον Leclerc να περάσει μπροστά, καθώς η διεύθυνση αγώνα δεν είχε ανοίξει ακόμα το DRS, όντας αρκετά συντηρητική, δεδομένου του μεγάλου ατυχήματος που είχαν πέρυσι σε παρόμοιες συνθήκες οι Bottas και Russell.

H κακή εκκίνηση των Ferrari τοποθέτησε την ομάδα σε αυτή την κατάσταση. Ο διευθυντής της Scuderia, Mattia Binotto, δήλωσε ότι οι δύο οδηγοί έκαναν τα πάντα σωστά και απλά υπήχε λιγότερη πρόσφυση από την πλευρά του grid με τις ζυγές θέσεις. Η γόμα που στρώνουν κάτω τα μονοθέσια καθώς περνάνε από την αγωνιστική γραμμή, προσφέρει περισσότερη πρόσφυση στο στεγνό -για αυτό και είδαμε πολύ καλή εκκίνηση από τον Leclerc στο σπριντ- αλλά γλιστράει περισσότερο στο βρεγμένο, αν δεν έχει ξεπλυθεί πλήρως.

Στρατηγικό χαρτί ή αναγκαιότητα;

H Red Bull ισχυρίζεται ότι η Ferrari αναγκάστηκε να καλέσει στα pits τον Leclerc στον 50ό γύρο, λόγω του graining που είχαν αρχίσει να παρουσιάζουν τα εμπρός ελαστικά του Μονεγάσκου, ωστόσο η ιταλική ομάδα ισχυρίζεται ότι αυτό δεν ισχύει και πως το δεύτερο pit stop του οδηγού της ήταν ένα στρατηγικό χαρτί που έπαιξε. Η Ferrari έκανε αυτή την κίνηση, ελπίζοντας ότι η Red Bull θα τη μιμηθεί και όντως έτσι έγινε, δίνοντας μια ακόμα ευκαιρία στον Leclerc να επιτεθεί, αυτή τη φορά με DRS. H Scuderia δε στόχευε στο βαθμό του ταχύτερου γύρου, αλλά στους τρεις επιπλέον βαθμούς της δεύτερης θέσης. Με αυτό τον τρόπο βρέθηκε πολύ πιο κοντά στους πιο πίσω συνδυασμούς και αυτό κόστισε θέσεις εντέλει. Αλλά είναι καλύτερο να βλέπουμε επιθετικές στρατηγικές. Άλλωστε, η Ferrari δεν υπολόγιζε σε λάθος του Leclerc και αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό.

Όπως δήλωσε ο Binotto, «Δεν ξεμέναμε από εμπρός ελαστικά. Εκείνη τη στιγμή του αγώνα, ο ρυθμός ήταν πολύ, πολύ παρόμοιος με αυτόν του με τον Sergio Perez ή ελαφρώς καλύτερος (το οποίο δεν ισχύει). Όμως, επειδή πιστεύαμε ότι δεν υπήρχε πια η δυνατότητα να επιτεθούμε και να προσπεράσουμε τον Perez με αυτά τα ελαστικά, κάναμε το pit stop. Ελπίζαμε ότι θα σταματούσαν και εκείνοι, κάτι που έγινε. Έτσι, ήταν και οι δύο με καινούργια ελαστικά. Ήταν σαν να ξαναρχίζαμε τον αγώνα, 15 γύρους πριν από το τέλος και με μαλακά ελαστικά. Νομίζω ότι λειτούργησε κάπως αρκετά καλά, επειδή ο Charles ήταν πολύ κοντά στον Sergio και προσπάθησε να επιτεθεί πριν κάνει το λάθος».

Το οδηγικό λάθος

Όσον αφορά το συγκεκριμένο λάθος, ο Leclerc δήλωσε: «Δεν νομίζω ότι έπαιρνα ιδιαίτερα μεγαλύτερο ρίσκο. Ήμουν γρήγορος εκεί και το αυτοκίνητο είχε καλή αίσθηση εκεί, ειδικά στον αγώνα. Ένιωσα ότι ίσως ήταν μία από τις στροφές όπου ο Checo ήταν λίγο λιγότερο ανταγωνιστικός από εμένα. Και προφανώς σε εκείνο το γύρο, ήξερα ότι υπήρχε μια ευκαιρία. Έτσι, προσπάθησα να πιέσω λίγο περισσότερο. Αλλά ήταν πάρα πολύ. Πέρα από αυτό, δεν νομίζω ότι πήρα κανένα περιττό ρίσκο στους άλλους γύρους κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Όλα ήταν εντάξει από αυτή την πλευρά».


Ο Binotto υποστήριξε τον οδηγό του, δηλώνοντας: «Νομίζω ότι ποτέ δεν θα μετανιώσουμε που θα ζητήσουμε από έναν οδηγό να πιέσει. Αυτό είναι μέρος της δουλειάς μας, και είναι μέρος της δουλειάς τους να προσπαθούν να οδηγούν στο όριο. Λάθη μπορεί να συμβούν. Νομίζω ότι τα φετινά μονοθέσια, είναι πολύ πιο άκαμπτα στα kerd και αν κάνεις ένα μικρό λάθος, το πληρώνεις ακριβά. Οπότε δεν μετανιώνω. Πιστεύω ότι κάναμε τη σωστή επιλογή». Ακόμα και ο Verstappen δήλωσε ότι επρόκειτο για ένα λάθος που μπορεί να γίνει πολύ εύκολα.

Όπως δήλωσε ο Christian Horner, το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο στην Imola ήταν για τη Red Bull «η ανάκαμψη που χρειαζόμασταν μετά την απογοήτευση της Αυστραλίας πριν από δύο εβδομάδες. Πήραμε ένα μικρό ρίσκο ερχόμενοι στο Σαββατοκύριακο έχοντας παρουσιάσει μερικές μικρές αναβαθμίσεις, το οποίο είναι πάντα δύσκολο όταν έχεις μόνο μια περίοδο» (ελεύθερων δοκιμών). «Προφανώς, ήταν σημαντικό για εμάς να ανακτήσουμε μερικούς βαθμούς από τη Ferrari, κάτι που καταφέραμε και στα δύο Πρωταθλήματα». Ήταν το πρώτο 1-2 της Red Bull από τη Μαλαισία το 2016.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!