F1 – GP Αυστραλίας FP3: Ο Lando Norris κάνει την έκπληξη

Ο Lando Norris σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της τελευταίας περιόδου ελεύθερων δοκιμών, η οποία είχε αρκετά απρόβλεπτη κατάταξη.

F1 – GP Αυστραλίας FP3: Ο Lando Norris κάνει την έκπληξη

Ο Lando Norris σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της τελευταίας περιόδου ελεύθερων δοκιμών, η οποία είχε αρκετά απρόβλεπτη κατάταξη.

H McLaren έκανε την έκπληξη στο Albert Park, με τον Lando Norris να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας, σημειώνοντας πολύ καλή επίδοση στο απαιτητικό τρίτο τμήμα της πίστας με τις αργές στροφές. Ενδεχομένως η McLaren ήταν πιο κοντά σε ρυθμίσεις κατατακτήριων δοκιμών, για να δώσει καλύτερη αίσθηση στους οδηγούς της με τις αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί στο στήσιμο και τις αναβαθμίσεις που έχουν παρουσιαστεί. O Norris κλήθηκε να επιστρέψει εσπευσμένα στα pits με προληπτικές ρυθμίσεις στον κινητήρα, προς το τέλος της διαδικασίας, πριν την κόκκινη σημαία που έφερε πρόωρο τέλος. Σύμφωνα με τον διευθυντή της McLaren, Andreas Seidl, ο Norris είχε ελάχιστα καύσιμα στο ρεζερβουάρ, για αυτό και δέχθηκε το μήνυμα αυτό στον ασύρματο.

Κάτι παραπάνω από 1 δέκατο του δλ. πίσω από τον Βρετανό βρέθηκαν οι Charles Leclerc και Sergio Perez με διαφορά μόλις 16 χλστ. του δλ. μεταξύ τους. Μόλις 10 χλστ. του δλ. πίσω από τον Μεξικανό, ήταν ο εκπληκτικός Fernando Alonso, που είχε διαφορά 0,9 δλ. από τον team-mate του στην Alpine, Esteban Ocon (13ος). O Ισπανός χρησιμοποιούσε λεπτή πίσω αεροτομή και μαλακές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, χωρίς να αντιμετωπίζει έντονες ταλαντώσεις στις ευθείες. Ο Carlos Sainz βρέθηκε στην 5η θέση, εμπρός από τον τοπικό ήρωα Daniel Ricciardo με τη δεύτερη McLaren, ενώ στην 7η θέση κατετάγη ο Max Verstappen, ο οποίος σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του με τη μέση γόμα.

Η Red Bull αποφάσισε να μη διαφυλάξει δεύτερο σετ μέσης γόμας για τον αγώνα και να το χρησιμοποιήσει στο πρώτο μισό του FP3, εντούτοις ήταν εμφανές ότι τουλάχιστον ο Verstappen αντιμετώπιζε προβλήματα με την απόκριση της Red Bull, ψάχνοντας ακόμα το ιδανικό στήσιμο. Ο Ολλανδός ανέφερε στον ασύρματο ότι δε μπορεί να αισθανθεί την ισορροπία πρόσφυσης. Αυτό τον οδήγησε σε ένα τετ-α-κέ στην προτελευταία στροφή στο 25ο λεπτό. Με μόλις 10 λεπτά να απομένουν για την καρό σημαία, ο Verstappen τοποθέτησε στο μονοθέσιό του τη μαλακή γόμα.

Ωστόσο, στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια είχε υπερβολική υποστροφή στη στροφή 6 και έχασε την κορυφή της στροφής, εγκαταλείποντας το γύρο. Εισήλθε στα pits για μια γρήγορη ρύθμιση της κλίσης των πτερυγίων της εμπρός αεροτομής και επέστρεψε στην πίστα, αλλά εγκατέλειψε και τη δεύτερη προσπάθειά του, από την πρώτη κιόλας στροφή, όπου αποσταθεροποιήθηκε το πίσω μέρος της Red Bull. Στη συνέχεια, ο Lance Stroll προσέκρουσε στις μπαριέρες της στροφής 12 και η διαδικασία έληξε πρόωρα. Συνεπώς, ο Verstappen δεν είχε την ευκαιρία να σημειώσει γρήγορο χρόνο με τη μαλακή γόμα.

Charles Leclerc - Ferrari

Πολύ δύσκολη ήταν η ημέρα και για τους οδηγούς της Mercedes, καθώς αμφότεροι είχαν εξόδους από την πίστα και συδκολεύονταν με την απόκριση του συστήματος πέδησης. Η W13 ήταν υποστροφική στις αργές στροφές και σχεδόν αρνούνταν να εισέλθει σε αυτές, ενώ ήταν ασταθής και στις γρήγορες, με ξαφνικές στιγμές υπερστροφής οπυ αιφνιδίαζαν τους οδηγούς. Ο Lewis Hamilton κατέληξε στην 8η θέση και ο George Russell 11oς. Η Mercedes χαμήλωσε την απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος. Σε αντίθεση με τη Ferrari όμως, που παρουσιάζει ταλαντώσεις στην καμπή μετά την 8, αλλά είναι σταθερή στο ταχύτατο chicane των 9/10, η Mercedes δεν ανακτά σταθερότητα σε εκείνο το σημείο. O Hamilton χρησιμοποιούσε την πίσω αεροτομή της Jeddah με την προσθήκη ενός gurney flap στο χείλος εκφυγής του πίσω -κομμένου στο επάνω μέρος- πτερυγίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η διεύθυνση αγώνων ανακοίνωσε μόλις 20 λεπτά πριν από την έναρξη του FP3 ότι αφαιρέθηκε μία από τις 4 ζώνες DRS στην καμπή μεταξύ των στροφών 8 και 9, για λόγους ασφάλειας, στους οποίους αναφέρθηκε ο Alonso στη συνάντηση των οδηγών με τον Niels Wittich. Αυτό προκάλεσε αλλαγές στησίματος της τελευταίας στιγμής καθυστερώντας την είσοδο ορισμένων μονοθεσίων στην πίστα. Πολλή δουλειά θα έχουν μέχρι τις κατατακτήριες δοκιμές οι μηχανικοί της Aston Martin, οι οποίοι πρέπει να επισκευάσουν δύο μονοθέσια, καθώς αμφότεροι οι οδηγοί είχαν ατυχήματα.

Ο Sebastian Vettel, που δοκίμαζε εμπρός και πίσω αεροτομή της Jeddah (με χαμηλότερα επίπεδα αρνητικής άντωσης), είχε μια στιγμή υπερστροφής εξερχόμενος από τη 10, έχασε τον έλεγχο της Aston Martin και προσέκρουσε στα προστατευτικά ελαστικά, καταστρέφοντας την εμπρός αριστερή ανάρτηση της AMR22. Την ίδια ζημιά προκάλεσε στο δικό του μονοθέσιο ο Lance Stroll, μόλις 4 λεπτά πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας, εισερχόμενος με υπερβολική ταχύτητα στη στροφή 11, με την Aston Martin να υποστρέφει. Ο Καναδός μπλόκαρε τα φρένα του, αλλά δεν κατάφερε να αποφύγει την πρόσκρουση στα προστατευτικά ελαστικά.

Lance Stroll - Aston Martin

Επίσης, η FIA ανέφερε στους οδηγούς ότι εντός των επόμενων δύο αγώνων, θα πρέπει να σταματήσουν να φοράνε συμβατικά εσώρουχα κάτω από το πυρίμαχο σετ που φέρουν μέσα από τη φόρμα από Nomex. H υπόδειξη αυτή ακολουθεί την επισήμανση για σκουλαρίκια και piercing, αν και ο Hamilton το φορούσε στη μύτη του κανονικά κατά τη διάρκεια του FP3.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!