To «καυτό» Toyota GR Yaris με καύσιμο το… υδρογόνο

Η Toyota παρουσίασε τον πειραματικό κινητήρα εσωτερικής καύσης με υδρογόνο, στο GR Yaris

To «καυτό» Toyota GR Yaris με καύσιμο το… υδρογόνο

Η Toyota παρουσίασε τον πειραματικό κινητήρα εσωτερικής καύσης με υδρογόνο, στο GR Yaris

Τα καύσιμα υδρογόνου, οι δεξαμενές καυσίμου και η διαδικασία ανεφοδιασμού του πειραματικού GR Yaris που παρουσίασε η Toyota είναι ίδια με αυτά του Mirai, του εμπορικά διαθέσιμου ηλεκτρικού οχήματος κυψελών καυσίμου της ιαπωνικής εταιρείας. Ωστόσο, ενώ το Mirai χρησιμοποιεί μια χημική αντίδραση στις κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ενέργειας, το πειραματικό GR Yaris διαθέτει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιεί το υδρογόνο ως καύσιμο.

Η τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης υδρογόνου βρίσκεται ακόμη στα πρώτα στάδια ανάπτυξης και δοκιμών, αφού άρχισε το 2017 και δεν είναι ακόμη έτοιμη για παραγωγή. Ωστόσο η πειραματική υδρογονοκίνητη Corolla Sport, προσφέρει ήδη υψηλές επιδόσεις σε αγώνες στην Ιαπωνία με σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Το πειραματικό υδρογονοκίνητο GR Yaris και η Corolla Sport χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα, τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο G16E-GTS, 1,6 λίτρων, του GR Yaris παραγωγής, αλλά με τροποποιημένη παροχή καυσίμου και σύστημα ψεκασμού για να χρησιμοποιεί το υδρογόνο ως καύσιμο. Η πειραματική υδρογονοκίνητη Corolla Sport συμμετέχει στους αγώνες Super Taikyu στην Ιαπωνία από τον περασμένο Μάιο μέσω του τμήματος ROOKIE Racing της Toyota GAZOO Racing, που ανέλαβε την πρόκληση να δοκιμάσει τον πειραματικό κινητήρα υδρογόνου στο σκληρό περιβάλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Το υδρογόνο καίγεται γρηγορότερα από τη βενζίνη, με αποτέλεσμα την καλή απόκριση, ενώ παράλληλα δεν επιβαρύνει το περιβάλλον. Εκτός του ότι είναι εξαιρετικά καθαρή, η καύση υδρογόνου έχει τη δυνατότητα να κρατήσει ζωντανή την οδηγική απόλαυση και την ακουστική εμπειρία που χαρακτηρίζει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Για την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας, η Toyota ενισχύει τις προσπάθειές της, στοχεύοντας στην προώθηση της χρήσης υδρογόνου μέσω της διάδοσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κυψελών καυσίμου (FCEV) και πολλών άλλων προϊόντων που χρησιμοποιούν  κυψέλες καυσίμου. Βελτιώνοντας περαιτέρω τις τεχνολογίες κινητήρων υδρογόνου μέσα από το μηχανοκίνητο αθλητισμό, η Toyota σκοπεύει σε μια ακόμη καλύτερη κοινωνία με βάση το υδρογόνο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!