Το νέο MINI hatchback θα παρουσιαστεί το 2023

Οι πρώτες, επίσημες εικόνες, του επόμενου ΜΙΝΙ που θα κυκλοφορήσει και σε ηλεκτρική έκδοση

Το νέο MINI hatchback θα παρουσιαστεί το 2023

Οι πρώτες, επίσημες εικόνες, του επόμενου ΜΙΝΙ που θα κυκλοφορήσει και σε ηλεκτρική έκδοση

Αυτή είναι η πρώτη, επίσημη ματιά, στο MΙΝΙ επόμενης γενιάς, το οποίο θα δούμε το 2023. Θα είναι μικρότερο από το σημερινό και θα έχει ηλεκτρικές εκδόσεις που θα κατασκευάζονται στην Κίνα και βενζινοκίνητες που θα κατασκευάζονται στην Οξφόρδη. Σχεδόν δύο χρόνια πριν κυκλοφορήσει, κατάσκοποι φωτογράφοι το είχαν εντοπίσει σε χειμερινές δοκιμές νωρίτερα μέσα στο έτος. Είναι δύσκολο να υπολογίσουμε με ακρίβεια τις διαστάσεις του, που η MΙΝΙ υποστηρίζει ότι είναι μικρότερες από το σημερινό, όμως μπορούμε να δούμε στιλιστικά στοιχεία του νέου μοντέλου που κρύβονται κάτω από τα καμουφλάζ.

Η ηλεκτρική έκδοση θα βασίζεται σε μια πλατφόρμα που αναπτύχθηκε από τη BMW σε συνεργασία με την κινεζική Great Wall. Η βενζινοκίνητη έκδοση θα έχει ίδια σχεδίαση και διαστάσεις, αλλά θα βασίζεται στις πλατφόρμες του BMW Group,  πιθανότατα μια βελτιωμένη εκδοχή της πλατφόρμας UKL του σημερινού μοντέλου, που ονομάζεται FAAR. Πάνω σε αυτή την έκδοση θα δημιουργηθούν παραλλαγές, όπως το MΙΝΙ Convertible που θα κατασκευάζεται στην Οξφόρδη από το 2025. Ο επικεφαλής της μάρκας, Bernd Körber, είχε αναφέρει σε δημοσιογράφους στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2019 το όραμά του να επιστρέψει η μάρκα στις ρίζες της ως κατασκευαστής μικρών, λειτουργικών αυτοκινήτων. Το νέο Mini θα βρεθεί να ανταγωνίζεται άμεσα το Fiat 500.

Ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου αυτοκινήτου δοκιμών παραπλανούν σχετικά με την πραγματική του εικόνα, όπως τα εμπρός φωτιστικά σώματα. Τα πίσω φώτα επίσης δεν έχουν την τελική μορφή τους ενώ από το πρωτότυπο λείπουν στοιχεία όπως οι πλαϊνές ποδιές και η μάσκα εμπρός. Ωστόσο, αποκαλύπτονται μερικά ενδιαφέροντα σχεδιαστικά στοιχεία. Για παράδειγμα η γωνία του παρμπρίζ που είναι πολύ πιο κεκλιμένη από του σημερινού μοντέλου, προσφέροντας καλύτερη αεροδυναμική και μεγαλύτερη αυτονομία στην ηλεκτρική έκδοση. Επίσης, ενώ το νέο Mini θα έχει μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις, το μεταξόνιο του θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ίδιο με του προκατόχου του. Οι μπροστινοί τροχοί φαίνεται να βρίσκονται στην ίδια απόσταση από τον οδηγό, αλλά απέχουν λιγότερο από την εμπρός άκρη του προφυλακτήρα. Εσωτερικά θα είναι τελείως διαφορετικό με μια μεγάλη οθόνη στο ταμπλό, που θα περιλαμβάνει τον πίνακα οργάνων και το infotainment.

Η εταιρία άφησε να εννοηθεί ότι μια έκδοση υψηλών επιδόσεων John Cooper Works (JCW) παραμένει ως πιθανότητα, ακόμα κι αν το μοντέλο γίνει αμιγώς ηλεκτρικό. Ο Körber είπε: «Θα πρέπει να ορίσουμε το JCW σε ένα εξηλεκτρισμένο πλαίσιο. Αλλά αυτό γίνεται, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα». Η ΜΙΝΙ έχει ήδη κάνει τα πρώτα βήματα για να γίνει αμιγώς ηλεκτρική μάρκα. Το πλάνο της έχει ολοκληρωθεί κατά «80 τοις εκατό», σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, Bernd Körber, με αυτό το νέο hatchback να παίζει βασικό ρόλο σε αυτή τη μετάβαση.

Μετά το τρίθυρο hatchback θα ακολουθήσει ένα εντελώς νέο μοντέλο, ένα αμιγώς ηλεκτρικό crossover, το οποίο αναμένεται το 2024. Όσο για το Countryman, ο Körber εξήγησε ότι το μεγαλύτερο MΙΝΙ, θα γίνει ακόμη μεγαλύτερο στην επόμενη γενιά του. «Θα έλεγα ότι όσον αφορά τις διαστάσεις, μιλάμε για αύξηση που θα φέρει το Countryman στην κατηγορία του (BMW) X1 αλλά με τις αναλογίες ενός MINI», εξήγησε. Θα προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και αμιγώς ηλεκτρικούς, αλλά σε αντίθεση με το hatchback και το crossover, θα βασίζεται σε μια ενιαία πλατφόρμα που προέρχεται από το BMW Group. Η μάρκα θα εισαγάγει επίσης μια «νέα ιδέα οχήματος» παράλληλα με το Countryman, η οποία θα μπορούσε να είναι ένα μικρό MPV εμπνευσμένο από το concept Urbanaut.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!