Ένα νέο πρόγραμμα απόσυρσης αυτοκινήτων δρομολογείται στην Ελλάδα, το οποίο έχει ως στόχο την απομάκρυνση επικίνδυνων οχημάτων από τους δρόμους.
Ο Κωνσταντίνος Βήκας, Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, μίλησε στον Βαγγέλη Κιούση και την εκπομπή «Πέντε Λεπτά στον Δρόμο», στα Παραπολιτικά 90,1 FM σχετικά με το ζήτημα.
Υπογράμμισε την σημασία των ΚΤΕΟ για την ασφαλή κυκλοφορία οχημάτων, καθώς «επιβεβαιώνεται για ακόμα μια φορά ο ρόλος τους».
«Τα ΚΤΕΟ δεν ορίζουν αυθαίρετα την επιτυχία ή την αποτυχία ενός τεχνικού ελέγχου, αλλά καταλήγουν σε αποτελέσματα βάσει ορισμών συγκεκριμένης τεχνικής νομοθεσίας».
«Οι ελλείψεις διαβαθμίζονται σε τρεις κατηγορίες. Ξεκινάμε με την πρώτη, την πιο ελαφριά κατηγορία, στην οποία διαπιστώνονται δευτερεύουσες ελλείψεις, όπως παραδείγματος χάριν ελαφρές τοπικές φθορές των ελαστικών ή μη, μη ομοιόμορφη φθορά των τεσσάρων ελαστικών, περιορισμένες φθορές ή οξειδώσεις του οχήματος, μη συνεχής διαρροή λαδιών κινητήρα κτλ. Ο έλεγχος σε αυτή την περίπτωση του οχήματος κρίνεται επιτυχής, επικολλάται το ενδεικτικό σήμα στην πινακίδα του οχήματος και εκδίδεται δελτίο τεχνικού ελέγχου με ισχύ για δύο χρόνια, όσον αφορά τα ΙΧ, επιβατικά και μοτοσικλετές. Ο ιδιοκτήτης έχει την υποχρέωση, παρόλα ταύτα, να το επισκευάζει, χωρίς όμως να είναι υποχρεωμένος να προσέλθει στο ΚΤΕΟ για τη διενέργεια επανελέγχου».
Στην επόμενη κατηγορία ελλείψεων, όπως αναφέρει ο κ. Βήκας, επηρεάζεται σοβαρά η ασφάλεια και η μη ρυπογόνος κυκλοφορία του οχήματος: «Σε αυτές τις περιπτώσεις λοιπόν, εκδίδεται ένα δελτίο διάρκειας μόνο τριάντα ημερών, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες επισκευές και να επανέλθει το όχημα εντός προθεσμίας τριάντα ημερών, προκειμένου να ελεγχθεί επί των σημείων αποτυχίας καθώς και παράλληλα, σύμφωνα με τη νομοθεσία, να ξανά ελεγχθεί για καυσαέρια. Αν το όχημα δεν προσκομιστεί τώρα εντός τριάντα ημερών, ο έλεγχος θεωρείται πλέον εκπρόθεσμος επανέλεγχος και εκεί αρχίζουν οι επιβολές οικονομικών κυρώσεων».
«Ο νομοθέτης προβλέπει ότι μέσα σε εξήντα μέρες μπορείς να ελεγχθείς και να αποτυγχάνεις τον έλεγχό σου με την προϋπόθεση να το επαναφέρεις σε σωστή κυκλοφορία και σε επανέλεγχο, αλλά όλο αυτό εδώ το διάστημα έρχεται να λήξει σε εξήντα ημέρες. Οπότε από κει και πέρα, εάν δεν επισκευαστούν αυτές οι ελλείψεις και επανέλθει το όχημα με τις ίδιες ελλείψεις μετά από εξήντα ημέρες και ανεπιτυχείς επανελέγχους από το ΚΤΕΟ, τότε η σοβαρή αυτή έλλειψη αναβαθμίζεται σε επικίνδυνη και είναι η τρίτη, τελευταία και η πιο σοβαρή διαβάθμιση που μπορεί να σημειωθεί στο ΚΤΕΟ».
«Το όχημα σε αυτή την περίπτωση καθίσταται επικίνδυνο για την οδική κυκλοφορία, εκδίδεται δελτίο τεχνικού ελέγχου χωρίς ημερομηνία λήξης, απαγορεύεται η κυκλοφορία του, το όχημα πρέπει να ακινητοποιηθεί. Για τον σκοπό αυτό το ΚΤΕΟ υποχρεώνεται βάσει νόμου να καλέσει την τροχαία για την αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και να ενημερώσει την αρμόδια διεύθυνση της Περιφέρειας. Το όχημα δεν επιτρέπεται να κυκλοφορεί μέχρι την πλήρη αποκατάσταση των επικίνδυνων ελλείψεων».