Ξεκινά και επίσημα η κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά

Ο νέος οδικός άξονας που θα ενώνει τα Ιωάννινα με την Κακαβιά θα ενώνει την Εγνατία Οδό με την Ιόνια Οδό και αναμένετια να ενισχύσει σημαντικά την οικονομία της περιοχής.

Ξεκινά και επίσημα η κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά

Ο νέος οδικός άξονας που θα ενώνει τα Ιωάννινα με την Κακαβιά θα ενώνει την Εγνατία Οδό με την Ιόνια Οδό και αναμένετια να ενισχύσει σημαντικά την οικονομία της περιοχής.

Ξεκινούν και επίσημα τις εργασίες τα συνεργεία που θα κατασκευάσουν τον οδικό άξονα που θα ενώνει τα Ιωάννινα με την Κακαβιά.

Τον Σεπτέμβριο του 2024 το έργο είχε ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΕΣΠΑ «Μεταφορές 20212027» με προϋπολογισμό 289.257.632,88 ευρώ.

Το έργο έχει συνολικό μήκος 69,5 χιλιόμετρα και αφορά την κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά από την συμβολή της Ιόνιας Οδού με την Εγνατία (Α/Κ Εγνατίας) μέχρι την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Συνοδεύεται, μάλιστα, από όλα τα απαιτούμενα υποστηρικτικά έργα (απαλλοτριώσεις, μετατοπίσεις – αποκαταστάσεις δικτύων και συνδέσεις με αυτά και αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες).

Ανάδοχος του έργου είναι ο Όμιλος ΑΒΑΞ και θα αποτελείται από δύο τμήματα:

  • Τμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι: Με αρχή τον ανισόπεδο κόμβο Εγνατίας και πέρας το τέλος του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου και συνολικό μήκος 46,40 χιλιόμετρα επί νέας χάραξης. Στο τμήμα περιλαμβάνονται έξι ανισόπεδοι κόμβοι.
  • Τμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά: Με αρχή το πέρας του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς και συνολικό μήκος 23,11 χιλιόμετρα, όπου προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού.

Πρόκειται για ένα απαιτητικό έργο, καθώς η περιοχή έχει έντονο ορεινό ανάγλυφο. Με την κατασκευή του όμως, θα επιλυθούν προβλήματα προσβασιμότητας και συνδεσιμότητας των γεωγραφικά απομονωμένων και δυσπρόσιτων περιοχών της ευρύτερης Π.Ε. Ιωαννίνων.

Ακόμα, αποτελεί τον σύνδεσμο με την Αλβανία και κατ’ επέκταση με τις άλλες χώρες των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων (Βοσνία – Ερζεγοβίνη, Κροατία και Σλοβενία), που είναι οικονομίες υπό ανάπτυξη, ενώ εξυπηρετεί και το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων καθώς και τον κύριο και έντονο όγκο της κυκλοφορίας προς τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα.

Το έργο αναμένεται να είναι έτοιμο σε περίπου 4,5 χρόνια, ενώ έχει σχεδιαστεί με ταχύτητα μελέτης τα 100 χλμ./ώρα. Η διατομή του περιλαμβάνει 2 λωρίδες κυκλοφορίας με πλάτος 3,5 κα 3,75 μέτρα η κάθε μία καθώς και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης, με πλάτος 2,3 μέτρα ανά κατεύθυνση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!