Δοκιμάζουμε το Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V Hybrid 7-DCT N-Line

Mε αφετηρία το i30, η Hyundai σερβίρει δημιουργική σχεδίαση με ένα κομψό 5θυρο κουπέ που κερδίζει τις εντυπώσεις στην μικρομεσαία κατηγορία

Δοκιμάζουμε το Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V Hybrid 7-DCT N-Line

Mε αφετηρία το i30, η Hyundai σερβίρει δημιουργική σχεδίαση με ένα κομψό 5θυρο κουπέ που κερδίζει τις εντυπώσεις στην μικρομεσαία κατηγορία

Hyundai i30 Fastback 1.5 TGDI 48V Hybrid 7-DCT NLine: Η αρχή έγινε με το 5θυρο hatchback, ένα mainstream μικρομεσαίο που διεκδικεί το μερίδιό του στην εν λόγω αγορά.

Για να έχουμε μια εικόνα της ευρύτητας στην γκάμα i30, πλάι του πορεύεται η Tourer έκδοση με station wagon εκπροσώπηση για τους ρεαλιστές που αναγνωρίζουν τα πρακτικά προτερήματα και μάλλον έχει αβέβαιο μέλλον σε αγορές όπως η Ελλάδα.

Από  την άλλη βέβαια η σχεδιαστική δημιουργικότητα της Hyundai παραμένει δραστήρια και δεν κλείνει το κεφάλαιο της 3ης γενιάς i30 εδώ. Το i30 Fastback ουσιαστικά προσφέρει ένα ελκυστικό αμάξωμα σε σπορ 5θυρη κουπέ εκτέλεση και ανάλογη αρτιότητα δυναμισμού στην συμπεριφορά του, ώστε να δικαιολογήσει την αιχμηρή του σιλουέτα.

Και εντάξει, οι εντυπωσιακά γρήγορες εκδόσεις Ν μπορεί να μας τέλειωσαν στο βωμό των αυστηρότερων προδιαγραφών της  Ευρωπαϊκής Ένωσης, όμως η σπορ διάθεση στο οδηγικό του ρεπερτόριο παραμένει ζεστή στις εκδόσεις Ν Line χωρίς να σημαίνει ότι οι εκδόσεις Premium και Distinctive χωλαίνουν σε δυναμικά χαρακτηριστικά.

 

Δυναμικό αμάξωμα, κουπέ στοιχεία, σπορ αύρα

Αν έχεις όμως Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V Hybrid 7-DCT N-Line, παίρνεις το καλύτερο πακέτο δυναμικής αύρας στην ξεχωριστή βερσιόν του i30. Απολαμβάνεις εν ολίγοις τη λογική της σχεδίασης ενός δυναμικού αμαξώματος που το κάνει το μυώδες και ελκυστικό στο σύνολο βασισμένο σε κουπέ στοιχεία, κάτι όχι απαραίτητα προφανές αν δεν κοιτούσες σε premium γειτονιές. Η Hyundai δεν δηλώνει premium, αλλά δεν στερεί και τίποτα από τον ενδιαφερόμενο που θα βρεθεί με ένα αυτοκίνητο του δημοφιλούς Κορεάτη κατασκευαστή στα χέρια του.

 

Ξεκινώντας λοιπόν με βάση την πλατφόρμα του i30, το Fastback προσφέρει μια κεκλιμένη γραμμή στην οροφή του που το μακραίνει 11,5 εκ. και το χαμηλώνει 2,5 εκ., σε σχέση με το hatchback αδερφάκι του. Γενικά διατηρεί ένα κομψό και δυναμικό προφίλ που δυσκολεύεσαι να διακρίνεις το δυνατό σημείο της σχεδίασης. Από όποια πλευρά και αν το δεις διαπιστώνεις σπορ γραμμές που υπόσχονται ξεχωριστό στιλ. Σαφώς την παράσταση κλέβει το τελείωμα της οροφής με την διακριτική αεροτομή που ενσωματώνει η πόρτα του χώρου αποσκευών και τα πολυγωνικά φώτα που συνεχίζουν και πλευρικά του αμαξώματος.

Τα LED φώτα ημέρας και η φιμέ απόχρωση στους προβολείς τονίζουν τον δυναμισμό στην εμπρός όψη, που διαφοροποιείται ελάχιστα σε σχέση με το hatchback και με τη σχεδιαστική αναβάθμισή του, το νέο i30 Fastback N Line έρχεται κερδισμένο με πιο σπορ χαρακτηριστικά (τολμηρότερο πλέγμα στη γρίλια της μάσκας) και νέας σχεδίασης αλουμινένιους τροχούς – 18 ιντσών στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής.

Hyundai i30 Fastback N Line (37)

Σε συνέχεια της ελκυστικής εξωτερικής εμφάνισης, το εσωτερικό διατηρεί τον γνώριμο μοντέρνο i30 σχεδιασμό, με την αισθητική, την ποιότητα κατασκευής και την συναρμολόγηση να βρίσκονται στο γνωστό υψηλό επίπεδο που μας έχει συνηθίσει η Hyundai τα τελευταία χρόνια. Μαλακά πλαστικά τρέχουν στο πάνω τμήμα του ταμπλό, τα οποία σκληραίνουν όσο κατηφορίζεις το χέρι σου, αλλά το φινίρισμά τους δεν δημιουργεί δυσαρέσκεια. Πλήρες ανέσεων και σύγχρονων τεχνολογιών, το Fastback διατηρεί την σχέση του με την επικαιρότητα ζεστή, που όσον αφορά το οπλοστάσιο ασφαλείας, περιλαμβάνει ένα αναβαθμισμένο και ολοκληρωμένο ρεπερτόριο συστημάτων ADAS τελευταίας γενιάς της Hyundai που εγγυάται την θέση του i30 στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας.

Στην έκδοση N Line της δοκιμής οι πιο σπορτίφ λεπτομέρειες κάνουν ακόμα πιο premium την αίσθηση, ιδίως σε ότι έχει να κάνει με τα εξαιρετικά μπάκετ καθίσματα, τα οποία προσφέρουν εξαιρετική στήριξη στο σώμα χωρίς να συμβιβάζουν την άνεση. Το ψηφιακό περιβάλλον είναι δεδομένο και συνδυάζει δυο οθόνες 10,25 ιντσών στις δυο πιο πλούσιες εκδόσεις, μία για τον πίνακα οργάνων και μια για το σύστημα πολυμέσων. Λειτουργίες συνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto είναι διαθέσιμες όπως και ένα πλήρες ρεπερτόριο σύγχρονων υπηρεσιών infotainment (ενημερώσεις Over Τhe Air, ασύρματη φόρτιση smartphone).

Ο ποιοτικός διάκοσμος, οι γενναιόδωροι χώροι για μικροαντικείμενα και η ευρύχωρη καμπίνα, συνθέτουν ένα ευχάριστο περιβάλλον για τους 4 επιβάτες και επικουρικά για τον 5ο, ενώ ενήλικοι υψηλού αναστήματος θα νιώσουν την οροφή κοντά στο κεφάλι τους στις εκδόσεις με ηλιοροφή και λιγότερο θα ασχοληθούν για αυτόν στα γόνατα που επαρκεί και για λεβεντόπαιδα. Επιπροσθέτως, ο χώρος για τις αποσκευές των 450 lt καλύπτει τις ανάγκες των επιβατών, ενώ η ανάκληση των καθισμάτων απογειώνει τον χώρο φόρτωσης στα 1.351 lt.

 

Ορθολογισμός και οδηγική συνέπεια

O τετρακύλινδρος turbo 1.5 T-GDI έχει τώρα 140 ίππους, από 159 για περιβαλλοντικούς λόγους, κάτι που ουδόλως επηρεάζει την αποδοτικότητα του αυτοκινήτου στο δυναμικό κομμάτι των επιδόσεων. Ο σύγχρονος κινητήρας συνδυάζεται με μία μικρή μπαταρία 0,46 kWh για την 48βολτη mild hybrid ύπαρξή του που το ωφελεί σε ρύπους και ροπή ώστε η τελευταία να εμφανίζεται στο ταβάνι της σχεδόν από το ρελαντί (253 Nm από τις 1.500 σ.α.λ.).

Hyundai i30 Fastback N Line (49)

Σε συνδυασμό με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT της Hyundai, τα paddles στο τιμόνι για πιο άμεσες αλλαγές και τα τρία Drive Mode (Eco, Normal, Sport) μπορείς να απολαμβάνεις το i30 Fastback αναλόγως την διάθεσή σου και τις οδηγικές ανάγκες που σου προκύπτουν. Αν και φορτωμένο σε εξοπλισμό και με δεδομένο ότι το DCT ανεβάζει το βάρος το τελευταίο δεν ξεπερνά τα 1.400 κιλά και οι επιδόσεις παραμένουν ικανοποιητικότατες (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ. και τελική ταχύτητα 197 χλμ./ώρα). Ομοίως και η κατανάλωση δεν ξεφεύγει προς τα πάνω και μπορείς να κινείσαι ανάμεσα στο εύρος 6,5 – 7,5 λτ./100 χλμ., εύκολα και χωρίς προσπάθεια ώστε να απολαμβάνεις το γρήγορο ρυθμό του αυτοκίνητου.

Ανεπαίσθητα χαμηλότερο, αλλά σημαντικά πιο στιβαρό στην ανάρτηση (15%), το i30 Fastback δικαιολογεί την δυναμική του εικόνα με αντίστοιχη αίσθηση στην οδήγηση και ισορροπεί την άνεση με την αποτελεσματικότητα. Η στιβαρή κατασκευή, συνδυασμός ανάρτησης και πλαισίου, καταφέρνει να δημιουργεί προϋποθέσεις στον οδηγό να απολαύσει γρήγορη οδήγηση, χωρίς ιδιοτροπίες στη συμπεριφορά. Το γενναιόδωρο μεταξόνιο (2,65 μέτρα) προσφέρει την ευθυβολία που χρειάζεσαι στις υψηλές ταχύτητες και το γενικότερο στήσιμο την αποτελεσματικότητα και σαφήνεια στους δρόμους με στροφές. Ακόμα και αν η αίσθηση από το τιμόνι δεν πλησιάζει την ιδανική, καταφέρνει να μεταφέρει ποιοτικές πληροφορίες και εκτελεί σωστά τις εντολές του οδηγού.

Hyundai i30 Fastback N Line (45)

Μια μικρή υστέρηση του μπροστινού συστήματος στις συνέχεις εναλλαγές στροφών μιας απαιτητικής ορεινής διαδρομής, οφείλεται περισσότερο στον ορμητικό ρυθμό που δεν είναι δύσκολο να σε παρασύρει το Fastback και λιγότερο σε αδυναμία από πλευράς του.

 

Απολογισμός Fastback

Συνήθως για 5θυρο κουπέ θα ψαχνόσουν σε premium γειτονιές, με το ανάλογο τίμημα για να το αποκτήσεις. H Hyundai που άρπαξε την ευκαιρία από τα μαλλιά εκλαϊκεύοντας την υπόθεση, προσφέρει γοητευτικό μικρομεσαίο με σπορ γραμμές, χωρίς να σε αναγκάζει να βάλεις βαθιά το χέρι στην τσέπη. Ταυτόχρονα με την γοητεία της εμφάνισης προσφέρει ευρυχωρία, τεχνολογία και δυναμικά χαρακτηριστικά που υποστηρίζουν την σχεδίαση, την απόδοση και τις καθαρές επιδόσεις που περιμένεις από ένα mild hybrid που δεν ήρθε με αυτοσκοπό την εκρηκτικότητα στον χαρακτήρα.

Hyundai i30 Fastback N Line (22)

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!