Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Peugeot E-2008 με τους 156 ίππους

Με περαιτέρω καίριες αναβαθμίσεις, το Peugeot E-2008 βελτιώνεται ακόμη περισσότερο και με εστίαση στην πρακτικότητα και την άνεση, επιβεβαιώνει τη θέση του ως ένας δυνατός παίκτης στην πολύ ανταγωνιστική αρένα των ηλεκτρικών B-SUV.

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Peugeot E-2008 με τους 156 ίππους

Με περαιτέρω καίριες αναβαθμίσεις, το Peugeot E-2008 βελτιώνεται ακόμη περισσότερο και με εστίαση στην πρακτικότητα και την άνεση, επιβεβαιώνει τη θέση του ως ένας δυνατός παίκτης στην πολύ ανταγωνιστική αρένα των ηλεκτρικών B-SUV.

To Peugeot 2008 είναι ένας γνώριμος στις γραμμές του και πολύ δυνατός παίκτης στην κατηγορία των Β-SUV, συνδυάζοντας προσιτές τιμές με premium κομψότητα. H Peugeot αποτελεί έναν από τους πρωτοστάτες των εταιρειών που χρησιμοποιούν τις ευέλικτες πλατφόρμες της μητρικής Stellantis, «πιάνοντας» τον παλμό του κοινού, με avant-garde στυλ και ευρεία επιλογή συστημάτων κίνησης.

Η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του B-SUV της Peugeot, το E-2008 στοχεύει να αναπαράγει την αντίστοιχη επιτυχία σε μία αγορά όπου ο ανταγωνισμός εντείνεται σημαντικά. Γι’ αυτό και κάποιες μικρές -αλλά σημαντικές και ουσιώδεις- αναβαθμίσεις του, σε συνδυασμό με το κόστος απόκτησής του, το κάνουν πιο ανταγωνιστικό. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση με τον ηλεκτροκινητήρα των 156 ίππων, με την ελαφρώς μεγαλύτερη μπαταρία 54 kWh, στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού GT.

Peugeot E 2008 (106)

Look

Το ψηλό καπό, η τεράστια γρίλια και η χαρακτηριστική φωτιστική υπογραφή με τα «νύχια του λέοντα» προμηνύουν για… άγριες διαθέσεις. Οι αιχμηρές γραμμές τονίζουν την χαμηλή -αναλογικά- οροφή που στέκεται στα 1,55 μ. αλλά και τον SUV χαρακτήρα με τη διχρωμία του μαύρου ουρανού και τα προστατευτικά μεταλλικού χρώματος στο κάτω μέρος των πολύπτυχων θυρών.

Η αναγραφή Peugeot στο πίσω μέρος σε συνδυασμό με την τρισδιάστατη διάταξη των πίσω φωτιστικών σωμάτων συμπληρώνουν την εικόνα, με σήματα E να τονίζουν την ηλεκτρική του φύση. Η πρακτικότητα όμως δεν θυσιάζεται για χάρη του στυλ, όπως υπογραμμίζουν οι διαστάσεις του, καθώς με μήκος στα 4,3 μέτρα, τοποθετείται στο ανώτερο άκρο της κατηγορίας B και μπορεί να κοιτάξει στα ίσα αντιπάλους στο κάτω άκρο των C-SUV, χάρη στο μεταξόνιο των 2,605 μ.  

i-Cockpit

Το avant-garde στυλ γίνεται πιο έντονο στο εσωτερικό, με τις έντονες ακμές να κυριαρχούν και εδώ. Αναπόσπαστο στοιχείο το i-Cockpit με το μικρών διαστάσεων τιμόνι δύο ακτινών και ελλειπτικής στεφάνης, που αναγράφει GT στο κάτω μέρος. Αυτό που θα πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι όσο κατεβαίνει το επίπεδο των ματιών, τόσο περισσότερο η στεφάνη του τιμονιού κρύβει ενδείξεις κάτω μέρος της οθόνης για τον οδηγό, παρότι το τιμόνι «κάθεται» πιο χαμηλά από το μέσο όρο.

Κατά τα άλλα, ο 3D ψηφιακός πίνακας οργάνων 10” της έκδοσης GT καταφέρνει να εντυπωσιάσει με ολογραφικές ενδείξεις, οι οποίες δείχνουν σαν να «αιωρούνται» πάνω από την οθόνη. Στα «αυτιά» του πλαισίου που περιβάλλει την οθόνη εμφανίζονται περαιτέρω πληροφορίες όπως π.χ. η ένδειξη των φλας. Επένδυση σε στυλ ανθρακονημάτων κυριαρχεί στο μέσο του καλυμμένου με μαλακό υλικό ταμπλό και επεκτείνεται στα πάνελ των θυρών.

Peugeot E 2008 (69)

Μινιμαλιστικός, βολικός και ενστικτώδης, ο επιλογέας κίνησης σε στυλ διακόπτη δεν θα σε προβληματίσει καθόλου, καθώς δεν θα κοιτάς καν για να επιλέξεις την απαιτούμενη ρύθμιση. Διαθέτει από πίσω μία βάση για την παλάμη για ακόμη πιο βολικό χειρισμό, αλλά η λειτουργία Braking, για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας κατά την οδήγηση, επιλέγεται μέσω ενός μπουτόν. Σε αυτό το mode, η επιβράδυνση όταν σηκώνει ο οδηγός το πόδι του από το γκάζι είναι πολύ ελαφριά σε σύγκριση με άλλα ηλεκτρικά οχήματα. Τo Ε-2008 δεν παρέχει τη δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ.

Ο σωστά τοποθετημένος διακόπτης εναλλαγής μεταξύ των τριών προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Normal, Sport) διευκολύνει ακόμη περισσότερο τα πράγματα. Η χρήση του συστήματος infotainment μέσω της κεντρικής οθόνης αφής 10” θέλει λίγη συνήθεια, αλλά στη συνέχεια τα πράγματα «ρέουν» εύκολα.

Η ασύρματη σύνδεση με Android Auto και Apple CarPlay καθώς και η θέση ασύρματης φόρτισης για smartphone (η οποία εσωκλείεται σε μία θήκη στο εμπρός μέρος της κεντρικής κονσόλας που κρύβει το κινητό από αδιάκριτα βλέμματα), σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να μπλέξετε με καλώδια. Αλλά αν το θελήσετε, υπάρχουν δύο θύρες USB-C για τους εμπρός επιβάτες, ενώ οι ανάγκες φόρτισης στην πίσω σειρά καθισμάτων καλύπτονται από μία USB-C και μία USB-A.

Τα φυσικά χειριστήρια κάτω από την κεντρική οθόνη αναλαμβάνουν συγκεκριμένες εντολές του συστήματος κλιματισμού, οι οποίες όμως δεν περιλαμβάνουν τις πιο χρήσιμες, δηλαδή ρύθμιση θερμοκρασίας και έντασης αέρα. Αυτές μπορούν να διαμορφωθούν μόνο από την κεντρική οθόνη αφής, κάτι που επίσης μας φάνηκε ως περίεργη επιλογή, δεδομένου ότι τα φυσικά χειριστήρια έχουν προστεθεί στην τελευταία ανανέωση του μοντέλου.

Ο χώρος στα πίσω καθίσματα είναι απολύτως ικανοποιητικός, ιδίως για το κεφάλι, αλλά και για τα γόνατα, ακόμα και για άτομα υψηλότερου αναστήματος, αν και υπάρχει τούνελ μετάδοσης που απουσιάζει σε άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στην άνεση βοηθούν και οι εσοχές για τα γόνατα στο πίσω μέρος της πλάτης των εμπρός καθισμάτων. Ο χώρος αποσκευών 434 λίτρων καλύπτει με ευκολία τις ανάγκες μίας μικρής οικογένειας, ακόμα και στα ταξίδια και επεκτείνεται σε 1.467 λίτρα με αναδιπλωμένα καθίσματα και γεμάτο έως την οροφή.

Άνεση στο επίκεντρο

Από την πρώτη στιγμή που οδηγείς το E-2008 αντιλαμβάνεσαι ότι οι ρυθμίσεις του αυτοκινήτου είναι εστιασμένες στην άνεση. Η ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά στην απορρόφηση των κακοτεχνιών στο δρόμο και το μικρό σε διαστάσεις τιμόνι είναι πάρα πολύ ελαφρύ στην αίσθησή του. Η αθόρυβη καμπίνα, με τον ηλεκτροκινητήρα να ακούγεται ανεπαίσθητα ακόμη και με κατεβασμένα τα παράθυρα σε λειτουργία ανάκτησης ενέργειας, συμβάλλει στην «αιθέρια» αίσθηση που σε κάνει να νιώθεις ότι κινείσαι πάνω σε ένα… στρώμα αέρα.

Peugeot E 2008 (99)

Η άνεση συμπληρώνεται με τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, μεγάλα και άνετα σπορ δερμάτινα καθίσματα με υψηλής πυκνότητας αφρώδες υλικό και επένδυση Alcantara, τα οποία παρέχουν καλή πλευρική υποστήριξη. Στα συν το γεγονός ότι παρέχουν και μασάζ στην οσφυϊκή χώρα για τον οδηγό. Η καμπίνα, που διαθέτει μαύρη επένδυση, φωτίζεται από την πανοραμική ηλιοροφή, η οποία ανοίγει ηλεκτρικά και διαθέτει χειροκίνητο σκίαστρο.

Επιδόσεις και κατανάλωση

Με τη μέση κατανάλωση 15 kWh /100 χλμ. που σημειώσαμε σε ανοιχτούς επαρχιακούς δρόμους με εκτεταμένη χρήση κλιματισμού, διαπιστώσαμε ότι η υποσχόμενη αυτονομία 400 χλμ. ανταποκρίνεται με αρκετή ακρίβεια στην πραγματικότητα. Η διευρυμένη αυτονομία της σχετικά μικρής -λόγω του συνολικού μεγέθους του αυτοκινήτου- μπαταρίας 54 kWh σου επιτρέπει να εμπιστεύεσαι περισσότερο την πρόβλεψη εμβέλειας από προηγούμενες εκδόσεις του E-2008.

Αυτό γίνεται μέσω έξυπνης διαχείρισης της ισχύος, καθώς η μέγιστη ροπή δεν είναι διαθέσιμη στο πρόγραμμα οδήγησης Eco, το οποίο περιορίζει και τις δυνατότητες του κλιματισμού. Στην επιλογή Normal, η διαδρομή του δεξιού πεντάλ «ανοίγει» την ισχύ του κινητήρα πιο γρήγορα και επεκτείνεται σε ολόκληρο το φάσμα της ροπής των 260 Nm, η οποία είναι πολύ πιο άμεσα διαθέσιμη και «ξεδιπλώνει» τις πραγματικές δυνατότητες του κινητήριου συνόλου 156 ίππων, χωρίς να το «φιμώνει».

Peugeot E 2008 (98)

Στη λειτουργία Sport, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται στα ικανοποιητικότατα 9,1 δλ. και -συνήθως- δεν χρειάζεσαι κάτι παραπάνω για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Η μέγιστη ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 150 χλμ./ώρα (για λόγους διατήρησης ενέργειας), και δεδομένων των ορίων ταχύτητας στην ελληνική επικράτεια, ούτε εκεί απαιτείται κάτι περισσότερο.

Η ενέργεια καταναλώνεται σταδιακά και δεν σε αγχώνει στο πρόγραμμα Eco. Αλλά όπως συμβαίνει σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η πιο «σβέλτη» οδήγηση είναι αρκετά ενεργοβόρα. Η κατανάλωση μπορεί να κατέβει στις 12 kWh/100 χλμ. σε αστικό κύκλο χωρίς κλιματισμό.

Οδηγικά το Ε-2008 είναι ευχάριστο και ασφαλέστατο. Μόνο όταν κινείσαι με αυξημένο ρυθμό, υπάρχει μία μικρή αίσθηση ασάφειας στην πληροφόρηση που παρέχεται στον οδηγό. Επίσης, για να παραμείνει το αυτοκίνητο στην επιθυμητή τροχιά στις στροφές, απαιτεί λιγότερο απότομες εντολές στο τιμόνι και το γκάζι, ειδάλλως η -κατά τα άλλα προβλέψιμη και εύκολα διαχειριζόμενη- υποστροφή εισέρχεται στην εξίσωση, απόρροια και του αυξημένου βάρους 1.625 κιλών, 340 εκ των οποίων οφείλονται στις μπαταρίες. Επίσης, η κάπως σπογγώδης αίσθηση του πεντάλ του φρένου συνηθίζεται αρκετά γρήγορα.

Peugeot E 2008 (36)

Με μέγιστη ισχύ φόρτισης DC τα 100 kW, η πλήρωση της μπαταρίας από 20-80% επιτυγχάνεται σε 27 λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να προστεθούν 100 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 12 λεπτά. Επιπλέον, για πηγές εναλλασσόμενου ρεύματος (AC), το γαλλικό SUV έχει ενσωματωμένο φορτιστή ισχύος 11 kW.

Το Ε-2008 διαθέτει στην έκδοση GT κάμερες με αισθητήρες εμπρός και πίσω και με το σύστημα infotainment που παρέχει οπτική 360 μοιρών, κάνει το παρκάρισμα εύκολο σαν παιχνίδι, οπουδήποτε. Όχι ότι θα δυσκολευτείτε, δεδομένων των μικρών συνολικών διαστάσεων που το κάνουν ευέλικτο στην πόλη.

Peugeot E 2008 (52)

Εντέλει;

Εστιάζοντας καίρια στα σημαντικά σημεία, το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε, με τη λίγο μεγαλύτερη μπαταρία 54 kWh, μαζί με την καλύτερη διαχείριση ενέργειας, φροντίζει να βελτιώσει σημαντικά έναν τομέα που αποτελούσε στο παρελθόν ένα από τα λίγο πιο ευάλωτα σημεία του E-2008, αυτόν της αυτονομίας.

Ξεκινώντας με βάση αυτό, η ηλεκτρική B-SUV πρόταση της Peugeot αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Συνδυάζει πρακτικότητα με καλαίσθητη κομψότητα που θυμίζει premium προτάσεις και το συνοδεύει με αισθητά υψηλή ποιότητα κατασκευής.

Επιπλέον, η γαλλική εταιρεία έχει λανσάρει την προωθητική ενέργεια Peugeot E-Move με όφελος ύψους 6.000 ευρώ, γεγονός που κατεβάζει την τιμή της κορυφαίας στη γκάμα του μοντέλου έκδοσης που είχαμε στα χέρια μας στο ανταγωνιστικό επίπεδο των 37.900 ευρώ, παρέχοντας 8 χρόνια εγγύηση μπαταρίας ή 160.000 χλμ.

Peugeot E 2008 (88)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!