Η πρώτη μοτοσυκλέτα της Daimler, με ιστορία από το 1885

Στις 29 Αυγούστου του 1885, η Daimler καταχώρησε πατέντα για το πρώτο «δίτροχο αυτοκινούμενο» όχημα, που συνέβαλε στη δημιουργία και του πρώτου αυτοκινήτου, έναν χρόνο αργότερα.

Η πρώτη μοτοσυκλέτα της Daimler, με ιστορία από το 1885

Στις 29 Αυγούστου του 1885, η Daimler καταχώρησε πατέντα για το πρώτο «δίτροχο αυτοκινούμενο» όχημα, που συνέβαλε στη δημιουργία και του πρώτου αυτοκινήτου, έναν χρόνο αργότερα.

Ο Gottlieb Daimler ήταν ένας Γερμανός μηχανικός ο οποίος υπήρξε πρωτοπόρος για τον κλάδο της αυτοκίνησης, χάρη σε εφευρέσεις όπως το «δίτροχο αυτοκινούμενο» για το οποίο καταχώρησε πατέντα στις 29 Αυγούστου του 1885.

Το συγκεκριμένο δίτροχο μπορεί και επίσημα να χαρακτηριστεί ως η… πρώτη μοτοσυκλέτα, καθώς κινείται από έναν 4χρονο βενζινοκινητήρα, ενώ ήταν και το πρώτο αυτοκινούμενο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Για τον χειρισμό του οχήματος υπάρχουν δύο κεντρικά χειριστήρια. Το μεταλλικό χειριστήριο στα αριστερά ελέγχει το μείγμα αέρα-καυσίμου, ενώ ο ξύλινος ποδοδιακόπτης ενεργοποιεί το σύστημα κίνησης ή επιβραδύνει τον πίσω τροχό μέσω ενός μπλοκ που βρισκόταν στον τροχό και λειτουργούσε ως φρένο.

Το δίτροχο αναπτύχθηκε από τον Gottlieb Daimler και τον συνάδελφό του, Wilhelm Maybach και η πατέντα με αριθμό DRP No. 36 423 εκδόθηκε τελικά σχεδόν έναν χρόνο αργότερα, στις 11 Αυγούστου 1886.

Auf zwei Rädern in die Zukunft der motorisierten Mobilität: Daimler Reitwagen von 1885 On two wheels into the future of motorised mobility: Daimler riding carriage from 1885

Η καρδιά του δίτροχου ήταν… μια φλόγα. Κυριολεκτικά. Πίσω από τον οδηγό υπάρχει μια μικρή ορειχάλκινη δεξαμενή η οποία περιέχει καύσιμα και τροφοδοτεί τη φλόγα της ανάφλεξης. Το παρατσούκλι που δόθηκε λόγω της χαρακτηριστικής του εμφάνισης ήταν «grandfather clock» (μεταφράζεται σαν «ρολόι του παππού»).

Το «ρολόι του παππού» απέδιδε… 0,5 ίππους. Σίγουρα, το νούμερο δεν είναι εντυπωσιακό σύμφωνα με τις σύγχρονες προδιαγραφές, όμως κανένας άλλος κινητήρας δεν παρήγαγε τόσο υψηλά νούμερα ισχύος από ένα τόσο μικρό σύνολο.

Auf zwei Rädern in die Zukunft der motorisierten Mobilität: Daimler Reitwagen von 1885 On two wheels into the future of motorised mobility: Daimler riding carriage from 1885

Το πλαίσιο είναι ξύλινο και τα «ελαστικά» – ή τουλάχιστον αυτό που σήμερα θα ορίζαμε ως «ελαστικά» – ήταν κατασκευασμένα από μέταλλο. Το δίτροχο δεν είχε κιβώτιο ταχυτήτων όπως το ξέρουμε σήμερα. Αντί αυτού, αξιοποιούσε έναν ιμάντα που μπορούσε να τοποθετηθεί σε δύο διαφορετικές τροχαλίες με διαφορετικά γρανάζια, αυξάνοντας την ταχύτητά του, μέχρι και τα 12 χλμ./ώρα.

Στις 10 Νοεμβρίου του 1885, ο γιος του Gottlieb Daimler, Adolf, διένυσε μια απόσταση τριών χιλιομέτρων – από το Cannstatt ως το Untertürkheim. Το «ταξίδι» ολοκληρώθηκε με επιτυχία και, ένα χρόνο αργότερα, το 1886, ο κινητήρας μεταφέρεται στο Benz Patent-Motorwagen, δημιουργώντας το πρώτο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ξεκινώντας μια νέα εποχή ατομικής μετακίνησης.

Auf zwei Rädern in die Zukunft der motorisierten Mobilität: Daimler Reitwagen von 1885 On two wheels into the future of motorised mobility: Daimler riding carriage from 1885

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!