H Skoda γιορτάζει ένα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της, καθώς το πεντάκις εκατομμυριοστό Skoda Fabia βγήκε πρόσφατα από τη γραμμή παραγωγής στο Mladá Boleslav.
Από το 1999, αυτό το προσιτό μοντέλο – μαζί με την Octavia – έχουν καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την σύγχρονη ιστορία της μάρκας Skoda.
Πλέον το Fabia έχει περάσει από το 2021 στην τέταρτη γενιά του, όντας κατασκευασμένο μερικώς ή εξ ολοκλήρου πάντα στην Τσεχία. Δεδομένης της μακροχρόνιας επιτυχίας και της σημασίας του για τη μάρκα, η Skoda ανακοίνωσε ότι η παραγωγή του τωρινού Fabia θα συνεχιστεί και πέρα από το 2030.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Το Skoda Fabia πρώτης γενιάς (1999–2008) έκανε το ντεμπούτο του ως πεντάθυρο hatchback, με μήκος 3.960 χιλιοστά. Λιγότερο από έναν χρόνο μετά παρουσιάστηκε η έκδοση sports wagon και το 2001 ακολούθησε μια έκδοση sedan. Υπεύθυνος για τον σχεδιασμό του Fabia ήταν ο Επικεφαλής Σχεδίασης Dirk van Braeckel και αξιοποιούσε την προηγμένη για την εποχή πλατφόρμα για μικρά αυτοκίνητα PQ24.
Τον Μάρτιο του 2003 κυκλοφόρησε μια σπορ RS έκδοση, εξοπλισμένη με έναν υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 1,9 λίτρων TDI 130 ίππων ο οποίος συνδύαζε υψηλές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Η δεύτερη γενιά η οποία παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 2007 βασιζόταν στην ίδια πλατφόρμα με τον προκάτοχό του. Είχε μεγαλύτερο μήκος κατά 22 χιλιοστά και μεγαλύτερο ύψος κατά 47 χιλιοστά. Έξι μήνες μετά ακολούθησε μια πιο πρακτική έκδοση sports wagon.
Το 2009 η γκάμα εμπλουτίστηκε με την έκδοση Scout η οποία διέθετε off-road σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, καθώς και με ένα μοντέλο RS με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.4 TSI με ισχύ 180 ίππους. Σε αυτή τη γενιά εισήχθη επίσης η δημοφιλής έκδοση Monte Carlo.
Το Fabia τρίτης γενιάς έκανε το ντεμπούτο του τον Οκτώβριο του 2014 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού. Αξιοποιούσε μια νέα πλατφόρμα: την PQ26, η οποία του χάριζε μια πιο δυναμική παρουσία – ήταν κατά 90 χιλιοστά φαρδύτερο και κατά 30 χιλιοστά χαμηλότερο σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Σημαντικές βελτιώσεις υπήρξαν και όσον αφορά στην ασφάλεια και την άνεση: το Fabia διέθετε πλέον Front Assist, adaptive cruise control και αναγνώριση κόπωσης του οδηγού. Ένα facelift το 2018 προσέθεσε περισσότερες αναβαθμίσεις, συμπεριλαμβανομένων των προβολέων Full LED και του συστήματος παρακολούθησης τυφλών σημείων.
Η τέταρτη και τρέχουσα γενιά αποκαλύφθηκε την άνοιξη του 2021. Αξιοποιεί την ίδια πλατφόρμα MQB A0 με μοντέλα όπως το Seat Leon και το Skoda Octavia. Ξεπερνά τα 4,1 μέτρα σε μήκος και διαθέτει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους 380 λίτρων. Διαθέτει, τέλος, συστήματα όπως το αυτόματο παρκάρισμα και το Travel Assist 2.0, που εμπεριέχει adaptive cruise control, προστασία για πεζούς και ποδηλάτες, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και αναγνώριση φωτεινού σηματοδότη.