Οδηγούμε το νέο Kia EV9 στη Γαλλία

Το άκρως εντυπωσιακό EV9 είναι η ηλεκτρική ναυαρχίδα αλλά κι ένα μανιφέστο της Kia, που είναι έτοιμη να εξαπολύσει την κατά μέτωπο επίθεσή της σε όλες τις κατηγορίες ηλεκτρικών μοντέλων.

Οδηγούμε το νέο Kia EV9 στη Γαλλία

Το άκρως εντυπωσιακό EV9 είναι η ηλεκτρική ναυαρχίδα αλλά κι ένα μανιφέστο της Kia, που είναι έτοιμη να εξαπολύσει την κατά μέτωπο επίθεσή της σε όλες τις κατηγορίες ηλεκτρικών μοντέλων.

Η Kia είναι μια μάρκα που βρίσκεται σε διαρκή ανάπτυξη, πετυχαίνοντας συνεχώς νέα ρεκόρ πωλήσεων. Το εντυπωσιακό είναι πως η πρόοδος της Κορεατικής εταιρίας καθοδηγείται κυρίως από την κυκλοφορία νέων ηλεκτρικών μοντέλων, στο πλαίσιο της στρατηγικής της που τη θέλει να γίνει μια κορυφαία παγκόσμια μάρκα βιώσιμης κινητικότητας, με premium όμως χαρακτήρα.

Η ηλεκτροκίνηση αλλάζει άρδην την αντίληψη που έχει το αγοραστικό κοινό για τα… σήματα, φέρνοντας mainstream μάρκες στα ίσια απέναντι σε γαλαζοαίματους κατασκευαστές γοήτρου – και αυτό ακριβώς είναι που θέλει να εκμεταλλευτεί η Kia. Είναι χαρακτηριστικό πως η αυξανόμενη ζήτηση για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα της κορεατικής εταιρείας αντιπροσώπευε σχεδόν το ένα τρίτο (30,9%) των ευρωπαϊκών πωλήσεών της το 2022.

Το έως τώρα δείγμα γραφής, άλλωστε, είναι εντυπωσιακό για τους υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικού αυτοκινήτου και άκρως ανησυχητικό για τον ανταγωνισμό της Kia. Μιλάμε φυσικά για το EV6, που κέρδισε τον τίτλο ‘Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022’, αλλά και για το EV9, το οποίο είχαμε την ευκαιρία δούμε και να οδηγήσουμε στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου, στη Νότια Γαλλία, προσκεκλημένοι της Kia Ελλάς.

Το EV9 είναι ένα από τα 15 νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που σκοπεύει να λανσάρει η Kia μέχρι το 2027. Αποτελεί την ναυαρχίδα της πλήρως ηλεκτρικής γκάμας, αλλά και τον πρεσβευτή της νέας στρατηγικής της μάρκας. Στην ελληνική αγορά θα το δούμε στα τέλη Νοεμβρίου.

Αιχμηρό ντιζάιν που ιντριγκάρει

Η εμφάνιση του EV9 έχει ξεκάθαρα σκοπό να προκαλέσει – και αναμφίβολα το καταφέρνει. Το μήκους 5,01 μ. SUV κάθεται επιβλητικά πάνω στους μεγάλους τροχούς του (19’’ ή 21’’ στην κορυφαία έκδοση GT Line). Είναι και δείχνει ογκώδες αλλά με ντελικάτο τρόπο και χαρακτηρίζεται από φουτουριστικές γραμμές, σμιλεμένες επιφάνειες και ιδιαίτερα αιχμηρές λεπτομέρειες.

Σύμφωνα με την Kia, η σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United» τουEV9 επιτυγχάνει την αρμονία στις αντιθέσεις της φύσης, του μοντερνισμού και της τεχνολογίας. Κυρίαρχα στοιχεία είναι η φωτιζόμενη μάσκα «Digital Tiger Face» που πλέον εξαπλώνεται σε όλο το εμπρός μέρος, τα γωνιώδη λεπτά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω που «γραπώνουν»  τις γωνίες του αμαξώματος και η ίσια οροφή που καταλήγει στην τριγωνική πίσω κολώνα.

Premium 6-θέσιο ή 7-θέσιο με αρετές πολυμορφικού

Το εσωτερικό του EV9 διακρίνεται για την κορυφαία ευρυχωρία, την πρακτικότητα που θυμίζει πολυμορφικό και την προηγμένη τεχνολογία. Η νέα πλατφόρμα E-GMP (Electric Global Modular Platform) και το μακρύ μεταξόνιο των 3.100 χιλ. επιτρέπουν την ύπαρξη τριών σειρών καθισμάτων, ενώ υπάρχουν δύο διαθέσιμες διατάξεις: 6-θέσια και 7-θέσια.

Ξεκινώντας από πίσω, εντύπωση κάνει ο μεγάλος χώρος που υπάρχει για τους επιβάτες της τρίτης σειράς. Άτομα ύψους έως 1,75 μ. θα νιώσουν άνετα έχοντας αρκετό αέρα τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι, έχοντας επίσης στη διάθεσή τους ποτηροθήκες και σημεία φόρτισης για φορητές συσκευές.

Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς σύρονται εμπρός – πίσω, ενώ στην 6-θέσια έκδοση μπορούν επίσης να περιστραφούν κατά 180 μοίρες, έτσι ώστε οι επιβάτες να επικοινωνούν με αυτούς που κάθονται στην 3η σειρά. Οι επιβάτες που κάθονται στην πρώτη και στη δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορούν επίσης να ξαπλώσουν τα καθίσματα τους για να χαλαρώσουν και να ξεκουραστούν, όταν π.χ. το EV9 φορτίζει.

Και όλα αυτά, με πλουσιοπάροχο χώρο αποσκευών που ξεκινά από 333 λίτρα (312 λτ. στην 6-θέσια έκδοση) όταν χρησιμοποιούνται όλες οι θέσεις και αυξάνεται στα 828 λτ. με την αναδίπλωση της τρίτης σειράς καθισμάτων. Με την αναδίπλωση και της μεσαίας σειράς, ο όγκος εκτινάσσεται στα 2.393 λίτρα! Μάλιστα, σε αυτά προστίθεται ο επιπλέον χώρος κάτω από το εμπρός καπό (frunk) που φτάνει τα 90 λίτρα στις πισωκίνητες εκδόσεις (RWD) ή τα 52 λτ. στις τετρακίνητες (AWD).

Το ταμπλό έχει λιτή αισθητική και σωστή εργονομία με ελάχιστους διακόπτες. Φιλοξενεί δύο μεγάλες οθόνες 12,3 ιντσών, μία για τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία αφής για το σύστημα πολυμέσων. Αμφότερες ρυθμίζονται στον τρόπο που απεικονίζουν τις πληροφορίες, ενώ ανάμεσά τους υπάρχει μια τρίτη οθόνη 5,3’’ με ενδείξεις του κλιματισμού, οι οποίες ωστόσο δεν είναι εύκολα ορατές από τον οδηγό καθώς κρύβονται από τη στεφάνη του τιμονιού. Το EV9 μπορεί επίσης να εξοπλιστεί προαιρετικά με Head-Up Display (HUD).

Ιδιαίτερης μνείας αξίζει το Kia Connect Store, το οποίο επιτρέπει στους πελάτες να κάνουν ενημερώσεις Over the Air (OTA) και να αγοράζουν ψηφιακές λειτουργίες και υπηρεσίες οποιαδήποτε στιγμή, έτσι ώστε να αναβαθμίζουν συνεχώς το EV9 τους, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν την αντιπροσωπεία.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά και σωστά έχοντας καλή εποπτεία του δρόμου, με τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέπτες να φροντίζουν για σωστή ορατότητα προς τα πίσω. Μπορούν βέβαια να αντικατασταθούν από κάμερες με οθόνες στις πόρτες, που προσφέρουν ακόμη μεγαλύτερο εύρος ορατότητας.

Η συναρμογή είναι κορυφαία και η ποιότητα υλικών προσεγμένη. Πρέπει εδώ να πούμε πως στο εσωτερικό χρησιμοποιούνται ευρέως βιώσιμα και ανακυκλωμένα υλικά. Για παράδειγμα υπάρχουν μοκέτες από ανακυκλωμένο PET και πολύ ποιοτικές και ιδιαίτερα ευχάριστες επενδύσεις από εναλλακτικό δέρμα (βιοπολυουρεθάνη) – το EV9 είναι άλλωστε το πρώτο μοντέλο της Kia όπου εφαρμόζεται η σταδιακή κατάργηση της χρήσης δέρματος με παράλληλη εφαρμογή εναλλακτικών, βιώσιμων υλικών. Στην premium εικόνα της καμπίνας συμβάλλει και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός που ρυθμίζεται σε πολλές αποχρώσεις.

Ζυγίζει 2,6 τόνους και κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 5,3’’

Το Kia EV9 θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD) ή με τετρακίνηση (AWD). Η πρώτη διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και η δεύτερη δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός κι έναν στον πίσω άξονα, με συνδυαστική ισχύ 384 ίππων.

Και στις δύο περιπτώσεις η ενέργεια παρέχεται από μια μεγάλη μπαταρία 99,8 kWh η οποία υπόσχεται αυτονομία έως 563 χλμ. στην έκδοση RWD, ή 512 χλμ. στην AWD (505 στην GT Line). Πολύ σημαντικό επίσης είναι το ηλεκτρικό κύκλωμα των 800 volt που επιτρέπει εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση της μπαταρίας: αρκούν μόλις 15 λεπτά για ανάκτηση ενέργειας αρκετής για 239 χλμ.!

Το EV9 είναι επίσης εξοπλισμένο με αμφίδρομη φόρτιση, κάτι που σημαίνει ότι οι πελάτες μπορούν όχι μόνο να το φορτίζουν χρησιμοποιώντας ένα wall box ή ένα δημόσιο σημείο φόρτισης, αλλά μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν την αποθηκευμένη ενέργεια της μπαταρίας για να τροφοδοτήσουν ηλεκτρονικές συσκευές (V2L) – ή ακόμη, στο μέλλον, το σπίτι τους (V2H) ή το ηλεκτρικό δίκτυο (V2G).

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την ισχυρότερη από τις δύο εκδόσεις, στη Νίκαια της Γαλλίας στην διαδρομή προς Σαν Τροπέ. Στον αυτοκινητόδρομο το μεγάλο SUV είναι πάντα πρόθυμο να επιταχύνει και διατηρεί με άνεση υψηλή ταχύτητα (τελική: 200 χλμ./ώρα). Στην πόλη κρύβει το βάρος του και κάθε σανίδωμα του γκαζιού μεταφράζεται σε μια απότομη ώθηση προς τα εμπρός. Ο χρόνος για το κλασικό 0-100 χλμ./ώρα, άλλωστε, είναι μόλις 6’’ (9,4’’ η έκδοση RWD), και γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακός (5,3’’) στην έκδοση GT Line που έχει αυξημένη ροπή 700 Nm (από 600).

Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι ο τρόπος που πατάει στην άσφαλτο σε μια επαρχιακό δρόμο με συνεχείς στροφές. Στη στενή ορεινή διαδρομή που οδηγήσαμε το ηλεκτρικό E-SEUV η εξαιρετικά ρυθμισμένη ανάρτηση διαχειριζόταν με μαεστρία το βάρος των 2.674 κιλών που φτάνει η κορυφαία έκδοση. Η πρόσφυση ήταν εκπληκτική – χάρη και στην τετρακίνηση που προσδίδουν οι δύο ηλεκτροκινητήρες. Εντύπωση μας έκαναν επίσης τα ελαστικά με αφρό που απορροφούν τον θόρυβο κύλισης, αλλά και τα δυνατά φρένα.

Αν κάποιος αποφασίσει να κινηθεί σε χωματόδρομο, έχει συμμάχους του τα 177 χιλ. απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος και τα επιπλέον τρία προγράμματα οδήγησης: Snow, Mud και Sand. Για την άσφαλτο, υπάρχουν οι επιλογές Eco, Normal και Sport με έντονη διαφορά απόδοσης μεταξύ τους, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη, καθώς και η My Drive για προσωποποιημένες ρυθμίσεις.

Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί άλλωστε και στα συστήματα άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS). Ανάμεσα στις πολυάριθμες τεχνολογίες περιλαμβάνεται η τελευταία γενιά του Highway Driving Assist 2. Το HDA 2 ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό και συνδυάζει το Lane Following Assist 2 με το Hands On Detection και το SCC Smart Cruise Control για να βοηθά στη διατήρηση μιας καθορισμένης απόστασης και ταχύτητας από το προπορευόμενο όχημα.

Τελικά;

Αρκεί κανείς να σταθεί και να αντικρίσει το EV9, για να αντιληφθεί το μέγεθος της εξέλιξης της Kia. Στο μεγάλο SUV αντικατοπτρίζεται στο 100% η τεράστια επένδυση που πραγματοποιεί η μάρκα για τον εξηλεκτρισμό της αλλά και για την είσοδό της στους premium κατασκευαστές. Παράλληλα, το EV9 είναι μια ακόμη απόδειξη πως η ηλεκτροκίνηση μπορεί να εμπνέει και να συναρπάζει, προσφέροντας παράλληλα απαντήσεις σε κάθε πρακτική ανάγκη. Μην ξεχνάμε πως για την ώρα είναι ένα από τα ελάχιστα διαθέσιμα επταθέσια ηλεκτρικά της αγοράς. Στην ελληνική αγορά θα το δούμε στα τέλη Νοεμβρίου, με τις τιμές να κυμαίνονται από 76.000 μέχρι 86.000 € και να αποτελούν ένα ακόμη πλεονέκτημα απέναντι στον πολυτελή ανταγωνισμό.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!