Ως μια προσιτή μάρκα στο κοινό, η Skoda υποστηρίζει ότι το νέο Enyaq iV, το ηλεκτρικό της SUV, θα ανοίξει την αγορά των EV σε ευρύτερη γκάμα πελατών και δεν θα απευθύνεται μόνο στους λίγους, όπως τα περισσότερα μοντέλα του είδους.
Αν και δείχνει φρέσκο, στην πράξη η Skoda με αυτό, το πρώτο της εξολοκλήρου ηλεκτρικό μοντέλο δεν ανακάλυψε ξανά τον τροχό. Αντίθετα, φαίνεται να διατηρεί τις αξίες της, σε ένα πρακτικό και υψηλής ποιότητας, χρηστικό ηλεκτρικό μοντέλο που διαθέτει τεχνολογία και είναι σχετικά προσιτό.
Το Enyaq iV της δοκιμής με την μπαταρία των 82 kWh έχει αυτονομία που φτάνει, σύμφωνα με τον κατασκευαστή τα 535 χιλιόμετρα. Η απόδοση ανέρχεται στους 204 ίππους και τα 310 Nm. Με βάρος που ξεπερνάει τους δυο τόνους (2.015 κιλά), δεν έχει τις επιδόσεις που περιμένεις από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μια συνειδητή ωστόσο επιλογή από τη Skoda, έτσι ώστε να του προσδώσει έναν πιο ήπιο χαρακτήρα.
Με έμφαση στην άνεση
Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,5 δευτερόλεπτα, αλλά το μεγαλύτερο πλεονέκτημα αφορά την αξιοσημείωτη ηρεμία που προσφέρει το Enyaq. Οι επιδόσεις σε κάθε περίπτωση είναι επαρκείς, ενώ αναζητώντας το μέγιστο των δυνατοτήτων του κινητήρα, εισπράττεις μια πιο ραφιναρισμένη εμπειρία, σε σχέση με αυτή που σου δίνουν SUV βενζίνης ή πετρελαίου.
Ωστόσο, θα θέλαμε πιο «επιθετική» λειτουργία του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, προκειμένου να κάνει πιο εύκολη την οδήγηση με ένα πεντάλ. Υπάρχει προσαρμοζόμενη αυτόματη λειτουργία ανάκτησης, αλλά ακόμα και στο B mode πρέπει να κάνεις από νωρίς πρόβλεψη. Από την άλλη μπορεί να ρυθμίσεις την ανάκτηση και χειροκίνητα, μέσω των paddles στο τιμόνι, σε τρία μάλιστα επίπεδα.
Ένας άλλος μεγάλος παράγοντας βελτίωσης του αυτοκινήτου, είναι το, έξτρα, πακέτο Drive Sport Plus, το οποίο μεταξύ άλλων διαθέτει αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη δυνατότητα απόσβεσης. Στη ρύθμιση Comfort, ακόμα και με τους προαιρετικούς τροχούς των 21 ιντσών, η άνεση είναι κορυφαία. Σπάνια θα ενοχλήσουν οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος, με το Enyaq να είναι πραγματικά, εξαιρετικά άνετο.
Ευέλικτο και αποτελεσματικό
Παρά την μαλακή ρύθμιση που έχει επιλεγεί, το αυτοκίνητο δεν υστερεί στα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Η μπαταρία είναι τοποθετημένη χαμηλά, κάτω στο πάτωμα, έτσι το Enyaq με ομοιογένεια όπως αναμένεται από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Οι μεγάλοι τροχοί συνεπάγονται χαμηλού προφίλ ελαστικά, αλλά αυτό βοηθάει στην ακρίβεια του τιμονιού. Μπορείς να σημαδέψεις σε μια στροφή το σημείο που θέλεις και το Enyaq να ακολουθήσει, έχοντας πρόσφυση ακόμα και σε πιο γρήγορα κομμάτια, αλλά και σε δρόμους με κακοτεχνίες, οι οποίες δεν μπορούν να «σπάσουν» την ομοιογένειά του.
Το τιμόνι είναι ελαφρύ, αλλά αυτό είναι πλεονέκτημα που έχει πάρει η Skoda από τη χρήση της «ηλεκτρικής» πλατφόρμας MEB του Ομίλου Volkswagen. Η απουσία του κινητήρα εμπρός επιτρέπει στο τιμόνι να «κόβει» περισσότερο, χαρίζοντας ευελιξία στο μήκους 4.649 χιλ. Enyaq.
Ευρύχωρο και πρακτικό
Επιπλέον, αυτή η πλατφόρμα επιτρέπει την τοποθέτηση των τροχών στις τέσσερις άκρες. Σε συνδυασμό με την απουσία του κεντρικού τούνελ μετάδοσης πίσω δημιουργείται εντυπωσιακός χώρος στο εσωτερικό, ενώ και ο όγκος του χώρου αποσκευών, με 585 λίτρα, είναι σπουδαίος.
Την αίσθηση ευρυχωρίας ενισχύει το βαθύ ταμπλό. Δημιουργεί χώρο, με τις πληροφορίες να έρχονται κατευθείαν στα ματιά του οδηγού από το head-up display, που προβάλει πέρα από τα βασικά και τις οδηγίες του συστήματος πλοήγησης.
Οι δυο μεγάλες οθόνες ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό. Μια μικρότερη μπροστά από το τιμόνι απεικονίζει τις βασικές πληροφορίες (ταχύτητα, αυτονομία, ανάκτηση ενέργειας) με καλή ευκρίνεια, ενώ η άλλη 13 ιντσών στο κέντρο, έχει καλά γραφικά και απόκριση.
Ωστόσο, τα χειριστήρια του κλιματισμού, όπως και ο έλεγχος της φωνής, είναι μόνο αφής. Δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα να κάνεις ενώ οδηγείς, ωστόσο, υπάρχει η εναλλακτική των χειριστηρίων στο τιμόνι.
Αγχολυτικό…
Όσον αφορά την αυτονομία του Enyaq η Skoda ανακοινώνει 535 χιλιόμετρα. Στην πράξη και με αρκετά, ομολογουμένως, κρύες συνθήκες, είδαμε 340 χιλιόμετρα. Ακόμα και έτσι, είναι αρκετοί για τους περισσότερους, ενώ σίγουρα μπορούμε να βασιστούμε και στις εργοστασιακές ανακοινώσεις, που σε καλύτερες καιρικές συνθήκες θα επιβεβαιώνονται.
Όσον αφορά την αυτονομία του Enyaq η Skoda ανακοινώνει 535 χιλιόμετρα. Στην πράξη και με αρκετά, ομολογουμένως, κρύες συνθήκες, είδαμε 340 χιλιόμετρα. Ακόμα και έτσι, είναι αρκετοί για τους περισσότερους, ενώ σίγουρα μπορούμε να βασιστούμε και στις εργοστασιακές ανακοινώσεις, που σε καλύτερες καιρικές συνθήκες θα επιβεβαιώνονται.
Όλα τα Enyaq συνοδεύονται με ταχυφορτιστή 50 kW, ο οποίος φορτίσει από 0 έως 80% σε μία ώρα και 10 λεπτά. Ωστόσο, το μεγαλύτερο Enyaq των 82 kWh, διαθέτει ως έξτρα ακόμα πιο δυνατό φορτιστή 125 kW. Αυτός ρίχνει το χρόνο φόρτισης στα 38 λεπτά. Επίσης, για μια πλήρη φόρτιση μέσω το wallbox των 7,2 kW ο χρόνος είναι 13 ώρες.
Πέρα από τον έξτρα δυνατό φορτιστή των 125 kW και τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση, δεν χρειάζεται κάτι άλλο επιπλέον να προσθέσετε. Εξάλλου ο εξοπλισμός του είναι πλήρης, αφού μεταξύ άλλων περιλαμβάνει κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, φώτα LED, διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με δυνατότητα σύνδεσης smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto, αλλά και πολλά συστήματα ασφάλειας.
Ωστόσο, η μεγαλύτερη δύναμη του Enyaq iV είναι η ευκολία που σου προσφέρει στη συμβίωση μαζί του. Είναι ακριβώς όπως περιμέναμε το πρώτο εξ ολοκλήρου αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Skoda.
Συμπέρασμα
Το Skoda Enyaq iV 80 είναι ένα ηλεκτρικό με μεγάλο βάθος και δυνατότητες. Η ποιότητα που βγάζει στην κίνησή του στο δρόμο και η πρακτικότητα είναι τα βασικά κλειδιά του, ενώ και η τεχνολογία στο εσωτερικό του και οι επιδόσεις διαδραματίζουν υποστηρικτικό ρόλο. Θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερη αυτονομία (θερμότερες συνθήκες ίσως βοηθούσαν) και καλύτερη ανάκτηση ενέργειας, αλλά συνολικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του είναι καλά. Το Enyaq έχει φιλικό, αλλά και πολυτελή χαρακτήρα, που είναι ικανός να οδηγήσει τη Skoda στη νέα εποχή της.