Οδηγούμε το Volkswagen Touareg R

Το Volkswagen Touareg R, το SUV επιδόσεων, αποκτά μια έκδοση Plug-in Hybrid

Οδηγούμε το Volkswagen Touareg R

Το Volkswagen Touareg R, το SUV επιδόσεων, αποκτά μια έκδοση Plug-in Hybrid

Τα μεγάλα SUV επιδόσεων δεν περνάνε το μήνυμα της αποδοτικότητας. Ωστόσο και παρά το R που κοσμεί την ουρά του κορυφαίου Touareg, η γερμανική εταιρεία μας δείχνει μια άλλη πλευρά του SUV επιδόσεων. Υιοθετεί την εξηλεκτρισμένη φιλοσοφία προκειμένου να ενισχύσει τη δυναμική του, χωρίς όμως συμβιβασμούς στην αποδοτικότητα ή τουλάχιστον έτσι όπως λέει η θεωρία.

Εκρηκτικό σε επιδόσεις, αλλά όχι σπορ

Ως αποτέλεσμα, το Touareg R εφοδιάζεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο 3λιτρο V6 κινητήρα βενζίνης 340 ίππων, που συνδυάζεται με μια μπαταρία 14,3 kWh απόδοσης 136 ίππων. Έτσι, η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 462 ίππους και τα 700 Nm ροπής. Αυτό, όσον αφορά τις επιδόσεις, μεταφράζεται σε 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,1 δευτερόλεπτα. Χρόνος άκρως εντυπωσιακός για το μέγεθος και το βάρος του μοντέλου.

Αν και είναι η κορυφαία έκδοση στη γκάμα του Touareg, δεν είναι τόσο σπορ. Και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο βάρος που προσθέτει στο αυτοκίνητο, το υβριδικό σύστημα. Το πλαίσιο μοιάζει να πασχίζει ώστε να ακολουθήσει τις εντολές του οδηγού. Δεν το αισθάνεσαι τόσο σπορ, αν στρίβει χωρίς μεγάλες κλίσεις.

Το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION μπορεί να στείλει έως και 80% του ποσοστού της δύναμης στους πίσω τροχούς. Στην πράξη όμως δεν το νιώθεις ποτέ ότι οδηγείς ένα πισωκίνητο. Ούτε από την άλλη εισπράττεις κάποιο όφελος σε επίπεδο διόρθωσης και μικροδιορθώσεων σε περιπτώσεις που ίσως έχεις ανάγκη να γίνει αυτό. Αλλά με δεδομένα και το βάρος και το μέγεθός του, αυτά δεν είναι τόσο ορατά στο Touareg R.

Τον καλύτερο εαυτό του τον βγάζει στις μεσαίες ταχύτητες, κάνοντας χρήση της ροπής του ηλεκτρικού κινητήρα, για υποστήριξη του εκλεπτυσμένου V6. Έτσι, το R είναι περισσότερο ένα χαλαρό SUV που αρέσκεται να ταξιδεύει με τη βοήθεια και την ησυχία που του προσφέρει ο ηλεκτρικός κινητήρας.

Εντυπωσιακά οικονομικό

Το εξελιγμένο σύστημα κάνει την εναλλαγή ανάμεσα σε θερμικό και ηλεκτρικό κινητήρα, ανεπαίσθητα και απρόσκοπτα, με την κατανάλωση καυσίμου να περιορίζεται στα 3 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές CO2 στα 67 γρ./χλμ., που μεταφράζεται σε απαλλαγή από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

Οι ανταγωνιστές, όπως η BMW X5 xDrive 45e, έχει μεγαλύτερη μπαταρία, με περισσότερη ηλεκτρική αυτονομία. Ακόμα και αν το Plug-in υβριδικό σύστημα του Volkswagen είναι πιο οικονομικό σε κόστος χρήσης, σε σχέση με ανάλογου μεγέθους SUV με κινητήρες εσωτερικής καύσης, βενζίνης ή πετρελαίου, η συνολική αίσθηση που αποκομίζεις είναι ελαφρώς απογοητευτική.

Οι μεγάλοι τροχοί 22 ιντσών ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό, μαζί με την αερανάρτηση, αλλά στις εντυπώσεις κυριαρχεί το πρώτο, ειδικά όταν πέσεις σε λακκούβα ή εγκάρσια κακοτεχνία. Το βάρος επίσης διαδραματίζει το ρόλο του εδώ, με το έξτρα βάρος από την μπαταρία, να έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις από την ανάρτηση. Στην άνετη ρύθμιση τα πράγματα είναι πιο ήρεμα και με ροή, αλλά υπό πίεση σε στροφές παρουσιάζει κάποιες άτσαλες αντιδράσεις.

Ταξιδιάρικο

Έτσι, γίνεται ξεκάθαρο, για μια ακόμα φορά, ότι αυτό το Touareg είναι καλύτερο σε ήπιους ρυθμούς, αλλά αυτό από την άλλη είναι ενάντια στη φιλοσοφία που πρεσβεύει το R. Μοιάζει παρακινδυνευμένο να προσπαθήσεις να προσθέσεις λίγη σπορ αύρα στο σύνολο, επειδή εν τέλει δεν προσφέρει ούτε την πολυτελή ποιότητα κύλισης και άνεση ενός εκλεπτυσμένου SUV, αλλά ούτε και τη συμμετοχικότητα ενός σπορ 4×4.

Αλλά το Touareg R δεν υστερεί από πλεονεκτήματα. Η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 15 ιντσών λειτουργεί τέλεια, όπως εξάλλου και η 12,3 ιντσών ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων. Η ποιότητα εξαιρετική, αλλά η εικόνα δεν εκπληρώνει τις προσδοκίες που γεννά ένα αυτοκίνητο αυτής της τιμής.

Η τεχνολογία επίσης είναι καλή. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, σύστημα πλοήγησης, συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay, θερμαινόμενα σπορ δερμάτινα καθίσματα, keyless λειτουργία, πανοραμική οροφή, κάμερα 360 μοιρών, εμπρός και πίσω αισθητήρες, κλιματισμό τεσσάρων ζωνών, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών και αρκετά συστήματα ασφάλειας.

Συμπέρασμα

Το κορυφαίο Touareg R δεν είναι ούτε σπορ SUV, ούτε όμως και ένα χαλαρωτικό, εκλεπτυσμένο Plug-in Hybrid μοντέλο, όπως η BMW X5 45e. Η X5 προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία και καλύτερη αποδοτικότητα, ενώ είναι και πιο εκλεπτυσμένη και άνετη, σε ένα πιο προσιτό οικονομικά πακέτο.

Το Touareg R απαιτεί κάποιους συμβιβασμούς. Η τεχνολογία είναι καλή και προσφέρει χαμηλότερο κόστος χρήσης από ένα μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αλλά είναι πιο ακριβό και πρέπει να προσπαθήσεις για να βρεις τα πλεονεκτήματά του σε άνεση, επιδόσεις και συμμετοχικότητα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!