Είναι η αλήθεια πως τα τελευταία χρόνια το μέλλον της ισπανικής μάρκας ήταν κάπως αβέβαιο. Υπήρχε η πεποίθηση ότι σταδιακά η SEAT θα μετατρεπόταν σε «mobility brand», περιορίζοντας την παραγωγή αυτοκινήτων, αφήνοντας έτσι ανοιχτό πεδίο δράσης στην θυγατρική CUPRA.
Φαίνεται όμως πως η SEAT όχι μόνο δεν εγκαταλείπει τα αυτοκίνητα, αλλά έχει και έτοιμο σχέδιο για το άμεσο μέλλον. Τα Ibiza και Arona παραμένουν επίκαιρα με μια στυλιστική ανανέωση, ενώ από το 2027 θα είναι για πρώτη φορά διαθέσιμα και με ήπια υβριδικά σύνολα κίνησης. Το 2028 το Leon θα αποκτήσει full hybrid έκδοση, ενώ το 2029 η γκάμα του θα αναβαθμιστεί.
Τα νέα ανακοινώθηκαν από την ίδια την SEAT, σε παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στην Ίμπιζα για τα ανανεωμένα Ibiza και Arona. Φυσικά, το MotorOne βρέθηκε εκεί, μαζί με άλλα ελληνικά και ξένα Μέσα, προκειμένου να δούμε από κοντά τα πλάνα της ισπανικής μάρκας – και φυσικά, τα ανανεωμένα μοντέλα.
Εξωτερικός σχεδιασμός: Ανανέωση στα σημεία
Η τρέχουσα γενιά των Ibiza και Arona βρίσκεται στην παραγωγή από το 2017 και ήδη το 2021 ένα ελαφρύ facelift ανανέωσε τον σχεδιασμό και των δύο μοντέλων. Με το δεύτερο κατά σειρά facelift που πραγματοποιεί τώρα η SEAT δεν επιδιώκει να «επανεφεύρει τον τροχό» αλλά να κρατήσει φρέσκα τα μοντέλα, πριν την έλευση των υβριδικών κινητήρων το 2027.
Σύμφωνα με την εταιρεία, στόχος ήταν η «ενίσχυση των Value for Money χαρακτηριστικών», με μόττο το «Rolling Young», στοχεύοντας κυρίως σε αγοραστικό κοινό νεαρότερων ηλικιών.

Στο μπροστινό μέρος του Ibiza η νέα εξαγωνική μάσκα λειτουργεί σε συνδυασμό με τους πιο λεπτούς Full LED προβολείς για να δημιουργήσει ένα πιο δυναμικό «πρόσωπο». Τα φωτιστικά σώματα είναι έως και 3 φορές πιο ισχυρά, σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Υπάρχουν επίσης τέσσερα νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου 17 και 18 ιντσών.
Στο πίσω μέρος μια σκουρόχρωμη ζώνη γύρω από την πινακίδα κυκλοφορίας κάνει το σουπερμίνι της SEAT να δείχνει πιο σπορτίφ. Το λογότυπο του μοντέλου βρίσκεται στο κέντρο του πορτμπαγκάζ και είναι πλέον σε σκούρα απόχρωση, διαφοροποιώντας το από την προηγούμενη γενιά. Το κορυφαίο πακέτο FR, με λεπτομέρειες όπως ο πιο επιθετικός προφυλακτήρας εμπρός και οι δύο διαχύτες στο πίσω μέρος προσδίδει μια πιο ισχυρή παρουσία.

Και το Arona αποκτά αντίστοιχες αλλαγές με το hatchback «αδελφάκι» του. Η εξαγωνική μάσκα συνδυάζεται με τους ίδιους λεπτούς LED προβολείς, όμως επειδή τα στοιχεία αυτά είναι πιο ψηλά τοποθετημένα, κάνουν το μπροστινό μέρος να φαίνεται πιο επιβλητικό. Όλο το κάτω μέρος του αμαξώματος καλύπτεται από μαύρα πλαστικά προστατευτικά, που συμβάλλουν στη δημιουργία ενός σκληροτράχηλου προφίλ. Η γκάμα ζαντών του SEAT Arona εμπλουτίζεται με τέσσερα νέα σχέδια: δύο διαμέτρου 16 ιντσών και δύο 18 ιντσών που προστίθενται στις υπάρχουσες εκδόσεις 17 ιντσών.
Στο πίσω μέρος, ο νεανικός και λειτουργικός σχεδιασμός αποκτά πιο σπορ χαρακτήρα με την προσθήκη χρωματιστού διαχύτη από σκούρο αλουμίνιο. Η τελική πινελιά είναι η χειρόγραφη επιγραφή του μοντέλου σε σκούρο αλουμίνιο, όπως και στο Ibiza.
Και τα δύο μοντέλα διατίθενται σε τρεις εκδόσεις: την βασική, την μεσαία Style και την κορυφαία FR. Υπάρχουν επίσης τρεις νέες αποχρώσεις αμαξώματος: τα Liminal, Oniric και Hypnotic.
Εσωτερικό: Νεανικό και λειτουργικό, με περισσότερη ποιότητα

Στο εσωτερικό τους και τα δύο μοντέλα έχουν δεχθεί παρόμοιες παρεμβάσεις. Τα καθίσματα έχουν ανανεωμένα, ανάγλυφα υφάσματα, ενώ τα πλαστικά έχουν βελτιωμένη αίσθηση και υφή, σε σημεία που φαίνονται ή με τα οποία ο οδηγός και οι επιβάτες έρχονται συχνά σε επαφή. Τα σκληρά πλαστικά δεν εξαφανίστηκαν πλήρως, καθώς βρίσκονται πλέον στα χαμηλότερα τμήματα της κονσόλας και στις θήκες των θυρών, μεταξύ άλλων. Σε κάθε περίπτωση όλες οι επιφάνειες είναι προσεκτικά συναρμολογημένες και πείθουν για την ποιότητά τους.
Η διαρρύθμιση της καμπίνας είναι λίγο πολύ γνωστή: η οθόνη αφής του infotainment (διαθέσιμη σε διαστάσεις 8,25 και 9,2 ιντσών ανάλογα την έκδοση) βρίσκεται ψηλά στο ταμπλό, ενώ από κάτω τοποθετούνται οι αεραγωγοί και τα χειριστήρια του κλιματισμού. Όλα τα μενού είναι σωστά δομημένα και χρειάζεται ελάχιστος χρόνος εξοικείωσης, για έναν μέσο χρήστη. Υποστηρίζονται, φυσικά και όλες οι σύγχρονες λύσεις συνδεσιμότητας (Apple CarPlay και Android Auto).
Ο οδηγός έχει μπροστά του είτε μια οθόνη 8 ιντσών είτε το προαιρετικό Digital Cockpit των 10,25 ιντσών, με όμορφα και ευδιάκριτα γραφικά για βασικές ενδείξεις και πληροφορίες οδήγησης.

Στις αλλαγές συμπεριλαμβάνονται νέα χρώματα για τα LED στοιχεία στους πλευρικούς αεραγωγούς του κλιματισμού – Fresh Mint για την έκδοση Style και Silver Metallic για την FR. Στις μπροστινές πόρτες υπάρχουν επίσης νέες υφασμάτινες επενδύσεις, ενώ η έκδοση FR αποκτά νέα καθίσματα τύπου bucket για βελτιωμένη στήριξη. Το SEAT Driving Profile, με τέσσερα διαφορετικά driving modes είναι επίσης διαθέσιμο στην κορυφαία FR έκδοση, τόσο του Ibiza όσο και του Arona.
Κινητήρες: Αυστηρά… βενζινοκίνητα
Μέχρι να πλαισιωθεί από τα ήπια υβριδικά σύνολα, το 2027, η γκάμα κινητήρων των SEAT Ibiza και Arona αποτελείται από αμιγώς βενζινοκίνητα μοτέρ:
- 1.0 MPI 3κύλινδρος κινητήρας με 80 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων (αποκλειστικά για το Ibiza: 0-100 χλμ./ώρα σε 15,5 δευτερόλεπτα),
- 1.0 TSI 3κύλινδρος turbo κινητήρας με 95 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 11 και 11,1 δευτερόλεπτα για Ibiza και Arona αντίστοιχα),
- 1.0 TSI 3κύλινδρος turbo κινητήρας με 115 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή 7-τάχυτο αυτόματο DSG (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα και στα δύο μοντέλα, ανεξαρτήτως κιβωτίου) και
- 1.5 TSI 4κύλινδρος turbo κινητήρας με 150 ίππους και 7-τάχυτο αυτόματο DSG (0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 και 8,3 δευτερόλεπτα για Ibiza και Arona αντίστοιχα).
Στο δρόμο
Στην Ίμπιζα είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι των δύο πιο ισχυρών κινητήριων συνόλων, με τους 115 και τους 150 ίππους και στα δύο μοντέλα – ξεκινώντας από το Arona των 115 ίππων.

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για ένα αρκετά ώριμο οδηγικά μοντέλο. Ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά και ως εκ τούτου έχει καλή ορατότητα στον δρόμο. Το στιβαρό και ελαφρύ πλαίσιο σε συνδυασμό με την σφικτή ανάρτηση καταφέρνουν να ισορροπήσουν την άνεση με την σπορ αίσθηση στον δρόμο. Στην πίεση το Arona ανταποκρίνεται ευχάριστα, χωρίς πολλές κλίσεις, ενώ είναι πρόθυμο να συγχωρέσει τον οδηγό του, αν αυτός είναι πιο «γενναίος» με τα χειριστήρια.

Ο 1.000άρης TSI κινητήρας των 115 ίππων και 200 Nm ροπής είναι αποδοτικός και ευχάριστος. Ο θόρυβός του είναι διακριτός εντός της καμπίνας αλλά όχι σε σημείο που να γίνεται ενοχλητικός. Με αυτό το κινητήριο σύνολο το Arona καταφέρνει να σημειώσει κατανάλωση κοντά στα 6,7 – 7 λίτρα /100 χλμ., χωρίς προσπάθεια οικονομίας. Το 7τάχυτο DSG κιβώτιο είναι ξεκούραστο σε συνθήκες ήπιας οδήγησης, ενώ όταν ο οδηγός έχει όρεξη για σπορ οδήγηση, γίνεται πιο γρήγορο και άμεσο, με εξαιρετική μάλιστα χειροκίνητη λειτουργία.

Και αν ο κινητήρας αυτός ταιριάζει ικανοποιητικά στο Arona, στο Ibiza είναι ακόμα πιο «ζωντανός». Σε αυτό συμβάλλει φυσικά και το χαμηλότερο και πιο αεροδυναμικό αμάξωμα. Ίσως η μόνη «παραφωνία» στο σύνολο να είναι το ελαφρύ και με μέτρια πληροφόρηση τιμόνι, το οποίο περιορίζει ελαφρώς τη σιγουριά του οδηγού σε συνθήκες γρήγορης οδήγησης. Σε ήπιες συνθήκες όμως καταφέρνει να κάνει την οδήγηση εντός πόλης πολύ εύκολη. Η κατανάλωση περιορίζεται στα 6,1 – 6,3 λίτρα /100 χλμ..

Σειρά στην οδήγηση στους δρόμους της Ίμπιζα είχε το 4κύλινδρο μοτέρ των 150 ίππων και 250 Nm ροπής. Μπορεί να μη προσφέρει επιδόσεις… CUPRA, όμως καταφέρνει να «προκαλέσει» τον οδηγό του να κινηθεί σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Ο ήχος του είναι ευχάριστος, ενώ είναι ξεκάθαρο πως είναι και πιο ραφιναρισμένος από το 3κύλινδρο σύνολο, με λιγότερους κραδασμούς.

Στο Ibiza οι 35 έξτρα ίπποι κάνουν την διαφορά. Η απόκριση είναι εξαιρετική – ακόμα και στις χαμηλές στροφές, ενώ το στήσιμο του μοντέλου, σε συνδυασμό με τις μεγάλες ζάντες 18 ιντσών στο αυτοκίνητο δοκιμής χαρίζουν στον οδηγό του πολλές στιγμές οδηγικής απόλαυσης, άκοπα. Φυσικά, το πιο ισχυρό μοτέρ και η αίσθηση δύναμης που προσφέρει στον οδηγό του επηρεάζει και την κατανάλωση – με τιμές κοντά στα 7,7 με 8 λίτρα/100 χλμ., την ημέρα της δοκιμής.

Και το Arona απολαμβάνει τους καρπούς του πιο ισχυρού κινητήρα. «Πατάει» υποδειγματικά για την κατηγορία του στον δρόμο και στρίβει με ακρίβεια, χωρίς πολλές θυσίες σε σχέση με το πιο χαμηλό Ibiza. Μάλιστα, οι κλίσεις του αμαξώματος παραμένουν περιορισμένες, με την ουδέτερη αίσθηση να εμπνέει ασφάλεια. Η κατανάλωση κυμάνθηκε σε λογικά επίπεδα: από 7,8 μέχρι 8,1 λίτρα/100 χλμ..
Τελικά;
Όπως αναφέραμε στην αρχή, το πλάνο της SEAT είναι η ενίσχυση της γκάμας της με Value for Money στοιχεία και αυτό φαίνεται πως έχει επιτευχθεί με τα ανανεωμένα Ibiza και Arona. Είναι εξαιρετικά στον δρόμο, πρακτικά και δυναμικά, προσφέροντας δύο πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις, τόσο για νέους ηλικιακά όσο και για οδηγούς που αισθάνονται νέοι.
Μένει μόνο να δούμε και τις τιμές των νέων μοντέλων για να επιβεβαιωθεί πλήρως ο ισχυρισμός της SEAT, οι οποίες θα ανακοινωθούν για την χώρα μας προς τα τέλη του 2025. Τα νέα Arona και Ibiza αναμένονται στην Ελλάδα τον Ιανουάριο του 2026.



















