BMW M Festival: Ένα τριήμερο event στην πίστα των Μεγάρων από την BMW Group Hellas που υπενθυμίζει κάθε χρόνο την δυναμική των επίκαιρων μοντέλων της Βαυαρικής εταιρείας.
Μια εκδήλωση προσκλητήριο σε φίλους BMW που συνήθως ανοίγει τις πύλες του παρουσία δημοσιογράφων από τον χώρο του αυτοκινήτου, με το Σαββατοκύριακο να κορυφώνεται με την παρουσία προσκεκλημένων πελατών της μάρκας.
Το οδηγικό μενού περιλάμβανε μεταξύ άλλων μετά το καλωσόρισμα και την σύντομη ενημέρωση από τους ανθρώπους της BMW και τους πιστοποιημένους εκπαιδευτές το τιμόνι κάθε Μ ντίβας, που ξεδίπλωνε το ταλέντο της σε πίστα και drift δοκιμασίες.
Για την BMW Motorrad υπήρχαν και οι Μ δημιουργίες σε δυο τροχούς που ήταν διαθέσιμες για οδήγηση στην πίστα από δερματοφορεμένους συναδέλφους, ενώ η εκδήλωση έκλεινε με προαιρετική βόλτα εκτός πίστας των M3 και Μ4.
Μέγαρα M Division
Όλη αυτή η Μ γειτονιά ήταν σερβιρισμένη στην πίστα των Μεγάρων και πριν ακόμα γευτούμε μια καλή petrolhead μπουκιά μπορούμε να θυμηθούμε εν τάχει την ιστορία πίσω από την υπόθεση που χρονολογείται από το 1972 με 35 άτομα προσωπικό, οι οποίοι ήδη το 1988 είχαν φτάσει τους 400. Χαρακτηριστική, η γνωστή τριχρωμία με το κόκκινο να προκύπτει από την πιθανότητα συμφωνίας με την TEXACO, κάτι που τσάκισε στην πορεία, αλλά έμεινε ως χρώμα να συνοδεύει το γαλάζιο της BMW και το μωβ αναμεσά τους. Χρώμα που προκύπτει από την ένωση των δύο προηγούμενων, κάτι βέβαια που μετετράπη σε σκούρο μπλε στην εξέλιξή του έως σήμερα.
Τότε, η συνταγή της επιτυχίας οποιασδήποτε γρήγορης BMW έβγαινε από το τμήμα “M”, ξεκινούσε με εφαρμογή υλικών κορυφαίας τεχνολογίας που έφτανε την μηχανολογία σε ανώτατο επίπεδο, ενώ στην εξέλιξή του ως τις μέρες μας, το M Division παντρεύτηκε με την αεροδυναμική, τα ηλεκτρονικά και την ψηφιακή τεχνολογία που στο πάντρεμά τους απογείωσαν τις προδιαγραφές και τις επιδόσεις τους ένα βήμα πριν χαρακτηριστούν εξωτικές.
Οι κατασκευές τους ποτέ δεν πούλησαν κάτι παραπάνω από αυτό που είναι, αλλά αν και αυτοκίνητα με κτηνώδη δύναμη, οδηγούνται με καθημερινή ευκολία και όταν πρέπει μπορούν να εκδηλώσουν τον ατόφιο σπορ χαρακτήρα τους. Μια υπόθεση που για τους Βαυαρούς θεωρείται συνταγή που κερδίζει και δεν αλλάζει.
Γκρουπαρισμένοι μοιραστήκαμε σε δοκιμασίες με την έναρξη να περιλαμβάνει τα καμώματά της Μ4 Competition Cabrio με την χρωματική εξωστρέφεια στην «κορινάτη» φουρκέτα που είχε στηθεί, ώστε να πάρει ο κάθε ενδιαφερόμενος εικόνα και αίσθηση από drift happens. Γνωριμία με την προσαρμογή του ελέγχου πρόσφυσης στο τρίτο επίπεδο παρεμβατικότητας των ηλεκτρονικών δεσμών (από τα 10 συνολικά) και αμέσως μετά χρήση με πλήρη απελευθέρωση του DSC. Ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας με τεχνολογία M TwinPower Turbo μέσω ενός 8-τάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic, μπορεί να μην χρησιμοποιεί και τους 530 ίππους για την περίσταση, όμως αρκεί να μείνεις άφοβα στο γκάζι για να γίνει η δουλειά. Τότε θα νοιώσεις ότι η πανίσχυρη πρόσφυση «σπάει» και με ωφέλιμη παροχή στο γκάζι και την ουρά πρωταγωνιστή, ασχολείσαι κυρίως με το τιμόνι για να γίνεις drifterman.
Πιο δίπλα oι σκληροπυρηνικές εκδόσεις M5 Τouring, M3 Competition Sedan, M4 Competition Coupe, M4 CS και M2 γυροφέρνουν σε γρήγορους ρυθμούς την πίστα των Μεγάρων με πλοηγούς τους εκπαιδευτές της BMW που δίνουν το ρυθμό και τις χρονικές εναλλαγές οδηγών για να οδηγήσουν όλοι όλα. Τοπ απόδοση οι 727 εξηλεκτρισμένοι ίπποι και τα 1.000 Nm ροπή στους τέσσερις ή μόνο στους πίσω τροχούς, αναλόγως της επιλογής της στιγμής. Ένας V8 Twin Turbo βενζινοκινητήρας 4,4 λίτρων και ένας εξαιρετικά ισχυρός ηλεκτροκινητήρας πακέτο με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο με τις επιθετικές ρυθμίσεις και τις αστραπιαίες αλλαγές, φροντίζουν για τα κατορθώματα του σύγχρονου «οικογενειάρχη» Γολιάθ. Ένας συνδυασμός που χαρίζει στην BMW Μ5 Touring απρόσμενες επιδόσεις για αυτοκίνητο που πλησιάζει τους 2,5 τόνους βάρους εξαιτίας και της Plug-In Hybrid παρουσίας. Αλλά και εξαιρετική ευελιξία, προσαρμοστικότητα και ευστοχία στα τόξα των στροφών από την είσοδο μέχρι την έξοδο, για ένα αυτοκίνητο τέτοιου βάρους και διαστάσεων (ξεπερνά τα 5 μ.).
Από εκεί και πέρα ήχος εξακύλινδρου σε διαφορετικές εκτελέσεις με την BMW M3 Competition να έχει επίσης καλή δικαιολογία με το μέρος της για την οντότητά της και την αγοραστική της αξία. Καταφέρνει και εμφανίζει ως προβιά το πρακτικό τετράθυρο και από κάτω αποκαλύπτεται μια καθαρόαιμη σπορ κατασκευή. Ένα αυτοκίνητο που πολλοί ερωτεύτηκαν με το πρόσχημα ότι αποκτάς ένα και μοναδικό, που εξυπηρετεί και την οικογένεια. Τώρα, ποια οικογένεια θα θέλει να νιώθει διαδρομές με το στομάχι να παίζει με τα g, δυσκολεύομαι να σκεφτώ, η ουσία όμως είναι ότι πράγματι μπορεί να προσφέρει τον Dr. Jekyll & Mr. Hyde σε πακέτο του ενός. Συνδυάζει αυθεντική αγωνιστική αίσθηση με έναν πολύ ξεχωριστό χαρακτήρα και ευρύτερα οφέλη σε επίπεδο πρακτικότητας. Η τεχνολογία του συστήματος μετάδοσης κίνησης εστιάζει πλήρως στις εθιστικές επιδόσεις και συνδυάζει τους 530 ίππους και τα 650 Nm του εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα τεχνολογίας M TwinPower Turbo, με οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic και σύστημα τετρακίνησης M xDrive στοιχεία που συντελούν σε ένα ολοκληρωτικά σπορ χαρακτήρα που διαπρέπει σε δρόμο και ανάγκες του επιβατικού κοινού του. Το τιμόνι διαπρέπει σε πληροφόρηση και τα φρένα σε επιστρέφουν στην πραγματικότητα, αμυνόμενα στην ταχύτατη φύση της.
Τώρα, αν έχεις οδηγήσει Μ4 Coupe θα έχεις ψηλά στην εκτίμηση την συνολική της προσφορά σε εικόνα και αποτέλεσμα. Φαρδιά, πληθωρική σε όλα της και ψαρωτική στο μάτι, τεντώνει τα αισθητήρια της ακοής με το που ζωντανεύει το θηρίο κάτω από το φουσκωμένο καπό. Σε εμφάνιση απλώνεται στην ματιά, δύσκολα θα ξινίσεις τα μούτρα για κάτι που λείπει, όσο απαιτητικός – ιδιότροπος και αν είσαι. Είτε το δεις από την σκληροπυρηνική σπορ πλευρά είτε φλερτάρεις με την αριστοκρατία αν και η εκδοχή της M4 CS που ήταν διαθέσιμη γέρνει ξεκάθαρα πρός την πρώτη πλευρά. Κάτι εμφανές με το που εισβάλλεις στην καμπίνα, με το σώμα σου να ακολουθεί το ανάγλυφο που απαιτεί το ημιαγωνιστικό μπάκετ με έντονη την οπτική carbon παρουσία και τις επενδύσεις από Alcantara. Φαίνεται σαν να έχει ξεπηδήσει από τις πίστες με τα οπτικά αεροβοηθήματα που συναντάς στο κορμί της και ανάλογη είναι και η αίσθηση της ανάρτησης. Η έννοια τραπέζι βρίσκει εκφραστή, εξαιρετική αίσθηση αν συναναστρέφεσαι την κόκκινη περιοχή του straight six M TwinPower Turbo σε συνθήκες σαν αυτές που οδηγούμε.
H Μ4 CS που για την περίσταση αποδίδει 550 ίππους και 650 Nm ξεδιπλώνει τις αρετές της και σε αφήνει άφωνο με τις ικανότητές της. Τα ξεχειλωμένα αλά supercar μετατρόχια προσφέρουν πάτημα που σε κάνει να ξεχάσεις τα μέτρα ωφέλιμου φρεναρίσματος μέχρι την επόμενη στροφή, τα κεραμικά φρένα άλλωστε είναι καθηλωτικά και με αναισθησία στην βάναυση επανάληψη. Οι πληροφορίες φτάνουν με το τσουβάλι στα αισθητήρια του οδηγού που νιώθει το μεγάλο ομολογουμένως αυτοκίνητο, δραστήριο και ευέλικτο. Τα νούμερα στο ταχύμετρο μπορεί να σου πετάξουν τα μάτια εξω από έκπληξη, όμως στην πραγματικότητα το αυτοκίνητο παραμένει ακλόνητο και εσύ ατάραχος για τα τεκτενόμενα.
Ενα “μικρό” επιδόρπιο
Για επιδόρπιο μας έλαχε το ταλέντο της BMW, ίσως η πιο γήινη όλων όσων προηγήθηκαν, η «μικρή» Μ2. Τώρα πόσο μικρή μπορεί να θεωρηθεί μια BMW 4,58 μέτρων μήκους, με τον γνωστό εξακύλινδρο 3λιτρο σε σειρά βενζινοκινητήρα τεχνολογίας M TwinPower Turbo κάτω από το μακρύ καπό να αποδίδει 480 πισωκίνητους ίππους και 600 Nm ροπής; Η απάντηση έρχεται κοιτώντας τις μεγαλύτερες αδερφές της που αναφέρθηκαν παραπάνω. Η σύγχρονη M2 συνεχίζει την παράδοση της μάρκας στα σούπερ σπορ compact μοντέλα, που ξεκίνησε το 1973 με την άφιξη της BMW 2002 turbo και την σερβίρει σήμερα με τρόπο που σε κερδίζει.
Η σπορ εμφάνιση της νέας BMW M2 διαμορφώνεται από τις compact διαστάσεις, τις εξαιρετικά δυναμικές αναλογίες και τα σχεδιαστικά Μ στοιχεία στα έντονα φουσκώματα των τροχών. Το compact σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων υπόσχεται και υλοποιεί ανόθευτες οδηγικές σπορ στιγμές πίσω από το τιμόνι. Αρκεί βέβαια να βρίσκεσαι στο ελεγχόμενο περιβάλλον μια πίστας που μπορείς με ασφάλεια να εισπράξεις τα δεδομένα της. Βγάζει κέφι στις γραμμές της, ακολουθεί δυνατό ρυθμό, σχεδόν αγωνιστικό και δείχνει το πάτημα που οφείλει να έχει ένα σπορ αυτοκίνητο που σέβεται τον ρόλο του. Η M2 δείχνει φτιαγμένη για να γυρνάει με τις ώρες σε περιβάλλον πίστας, είναι ένα χάρμα οδηγικό για ένα πολιτικό αυτοκίνητο με αγωνιστικό DNA. Σε κάθε περίπτωση η αμεσότητα της ήταν απολαυστική και φαντάζομαι αποτελεσματική σε χρόνους, ακόμα και αν δεν ασχολήθηκε κανείς με χρονόμετρα. Αυτό όμως που άφησε σαν γεύση η M2, είναι ότι νιώθει σπίτι της σε ένα σιρκουί και το μόνο που σου ζητάει σε πρώτη φάση, είναι καύσιμα και λάστιχα. Το κέφι αναλαμβάνει η ίδια να στο απογειώσει!
Δεν λέω, απολαυστικές και οι υπόλοιπες M λιχουδιές, όμως τελικά η M2 είναι το γλυκό που θες να στο τυλίξουν να το πάρεις σπίτι, χωρίς συσκευασμένες κορδέλες και υπερπαραγωγές. Θα το φας μόνος άλλωστε!