Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό MGS5 EV στην Αγγλία

Το ολοκαίνουριο αμιγώς ηλεκτρικό Β-SUV της MG διακρίνεται στα περισσότερα σημεία, αν και του λείπει λίγη χάρη.

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό MGS5 EV στην Αγγλία

Το ολοκαίνουριο αμιγώς ηλεκτρικό Β-SUV της MG διακρίνεται στα περισσότερα σημεία, αν και του λείπει λίγη χάρη.

Το νέο MGS5 EV είναι ένα κρίσιμο αυτοκίνητο για την MG στην Ευρώπη. Αντικαθιστά το δημοφιλές ZS EV, παίρνοντας τη θέση του στην πολυπληθή πλέον κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών B-SUV. Αλλά εκεί που ο προκάτοχός του κάποτε υποσκέλισε πολλούς από τους βασικούς του αντιπάλους, αυτή η ταχέως κινούμενη κατηγορία επιφυλάσσει νέες προκλήσεις για το φρέσκο, προσιτό ηλεκτρικό SUV.

Η MG θα λανσάρει ένα εισαγωγικό μοντέλο SE Standard Range, το οποίο διαθέτει μπαταρία 49 kWh και αυτονομία 356 χλμ. Αυτό φαίνεται εντυπωσιακό εκ πρώτης όψεως, αλλά στην κατηγορία βρίσκεται πλέον μια σειρά από ανταγωνιστές με προκλητικά χαμηλές τιμές, όπως το Citroen e-C3 Aircross.

Ανεβείτε μια ταχύτητα όσον αφορά την ηλεκτρική αυτονομία και το μεσαίου επιπέδου μοντέλο SE Long Range της MG αγγίζει τα πιο εντυπωσιακά 481 χλμ. από την μπαταρία των 64 kWh. Ωστόσο, σε αυτό το επίπεδο τιμών αρχίζουμε να βλέπουμε άλλους αντιπάλους να εισέρχονται στο προσκήνιο, συμπεριλαμβανομένων εντυπωσιακών νέων μοντέλων όπως το Kia EV3 και το Skoda Elroq.

MGS5 EV 10

Αμφότερα τα MGS5 SE είναι άρτια εξοπλισμένα με μια πλήρη σουίτα βοηθημάτων ενεργητικής ασφάλειας, προβολείς LED, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα προς 4 κατευθύνσεις εμπρός καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και οθόνη αφής 12,8” με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης και εφαρμογές ασύρματης αναπαραγωγής ενδείξεων οθόνης από smartphone.

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση Trophy που οδηγήσαμε, εκεί όπου ενδεχομένως η MG έχει πετύχει διάνα, επειδή διαθέτει άφθονο εξοπλισμό σε σύγκριση με τους αντιπάλους, τονίζοντας τη θέση του με γνώμονα την αξία, παρά την οριακά υψηλότερη τιμή. Τα κυριότερα σημεία περιλαμβάνουν αναβαθμισμένες επενδύσεις για τα θερμαινόμενα πλέον καθίσματα, τιμόνι και τους καθρέπτες, ζάντες 18 ιντσών, σύστημα κάμερας 360 μοιρών και ηλεκτρική 5η θύρα.

MGS5 EV 3

Πίσω από το τιμόνι

Μέχρι στιγμής έχουμε δοκιμάσει μόνο την έκδοση Long Range με τον πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και εντυπωσιαστήκαμε αμέσως. Το MGS5 EV συμπεριφέρεται πολύ καλά, αν αναλογιστεί κανείς τους αντιπάλους του και τη γενικότερη θέση του στην αγορά. Σε γενικές γραμμές, πολλά κινεζικά μοντέλα EV δεν δίνουν την αίσθηση πως μπορούν να χειριστούν τους δρόμους και τις οδηγικές απαιτήσεις της Ευρώπης, αλλά αυτό δεν ισχύει για τα περισσότερα MG.

Ωστόσο, υπάρχει ένα ζήτημα που σπάνια θα αποτελέσει κρίσιμο παράγοντα, και αυτό είναι ότι με κίνηση στον πίσω άξονα, το MGS5 EV μπορεί να δυσκολεύεται με την πρόσφυση σε ολισθηρές συνθήκες, σε αντίθεση με τους αντιπάλους του με κίνηση στους εμπρός ή και τους τέσσερις τροχούς που είναι καλύτερα προσαρμοσμένοι σε τέτοιες καταστάσεις. Ο τοποθετημένος πίσω ηλεκτροκινητήρας είναι πολύ ισχυρός, αποδίδοντας 230 ίππους και 350 Nm ροπής. Επιτρέπει στα μοντέλα Long Range να επιταχύνουν από τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,3 δευτερόλεπτα και με ενεργοποιημένη τη λειτουργία Sport, αισθάνεται ότι μπορεί εύκολα να επαληθεύσει αυτές τις επιδόσεις.

MGS5 EV 24

Υπάρχει άμεση απόκριση στο γκάζι και η καλή στάθμιση κάνει την απόδοση εύκολα προσβάσιμη χωρίς να δείχνει αδέξια ή ανεξέλεγκτη. Οι βασικές λειτουργίες οδήγησης Comfort και Eco έχουν λιγότερο ζωηρή αίσθηση, αλλά δίνουν στην απόκριση του γκαζιού λίγη περισσότερη ακρίβεια. Τα μοντέλα Standard Range διαθέτουν κινητήρα χαμηλότερης απόδοσης, γεγονός που αυξάνει το χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 8 δευτερόλεπτα, αλλά τα στοιχεία μέγιστης ισχύος για αυτό το μοντέλο δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί (εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 170 ίπποι). Δεν έχουμε ακόμη οδηγήσει αυτή την εκδοχή, οπότε δεν μπορούμε να σχολιάσουμε τις συνολικές επιδόσεις του.

Η υψηλή θέση οδήγησης και η χαμηλή βάση του παρμπρίζ του MG σημαίνουν ότι η οδήγηση στην πόλη είναι εύκολη υπόθεση. Το καπό έχει γραμμές που οδηγούν προς τα επάνω φωτιστικά σώματα, οι οποίες βοηθούν στην τοποθέτηση του αυτοκινήτου πιο εύκολα στο δρόμο από κάποιους αντιπάλους με «βαθύτερο» παρμπρίζ ή πιο βυθισμένο εμπρός μέρος. Ο τοποθετημένος στον πίσω άξονα κινητήρας διευκολύνει επίσης έναν πολύ εντυπωσιακό κύκλο στροφής, που σημαίνει ότι το παρκάρισμα είναι παιχνιδάκι.

Αν και είναι ευνόητο να προσπεράσει κανείς τη σημασία της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου για τους αγοραστές αυτής της κατηγορίας, το MG είναι φιλικό και εύκολο στην οδήγηση. Το τιμόνι του είναι ακριβές και καλά ζυγισμένο, και παρότι δεν προσφέρει πολλή αίσθηση, συγκρίνεται καλά με τα περισσότερα αντίπαλα EV.

MGS5 EV 4

Ποιότητα κύλισης

Η ανάρτηση είναι λίγο σφιχτή, κάτι που μπορεί να τονιστεί σε πιο τραχείς δρόμους, αλλά είναι καλή για την κατηγορία και καλύτερη από πολλούς κινέζους ανταγωνιστές. Μη νομίζετε όμως ότι το MGS5 EV είναι το ίδιο απολαυστικό στην οδήγηση όσο το μικρότερο MG4.

Πολλά SUV αυτής της κατηγορίας δείχνουν συχνά το πραγματικό τους πρόσωπο σε δρόμους με υψηλές ταχύτητες λόγω της πλατφόρμας που βασίζεται σε supermini, αλλά αυτό δεν συμβαίνει με το MG. Η πιο εξελιγμένη πίσω ανάρτηση και ο καλά ηχομονωμένος ηλεκτροκινητήρας, κάνουν την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο να μοιάζει χαλαρωτική και εύκολη.

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του MGS5 είναι σχεδόν αθόρυβο, ακόμη και σε πλήρη επιτάχυνση, αν και ο θόρυβος των ελαστικών μπορεί να γίνεται ελαφρώς αισθητός. Τα μοντέλα Long Range με την υψηλότερη ισχύ προσφέρουν μια αξιοσημείωτη έκρηξη ταχύτητας, με αισθητή διαφορά όταν βρίσκονται σε λειτουργία Sport.

Φόρτιση

H ισχύς φόρτισης είναι καλή για την κατηγορία, στα 120 kW για την μπαταρία των 49 kWh και στα 135 kW για τις εκδόσεις 64 kWh, αλλά δεν υπάρχει αντλία θερμότητας και κατά συνέπεια η αυτονομία μπορεί να επηρεαστεί σε κρύο καιρό. Μια φόρτιση 10-80% διαρκεί μόλις 24 λεπτά για τη μικρότερη μπαταρία και 28 λεπτά για τη μεγαλύτερη.

Εσωτερικό

Τα καλά vibes συνεχίζονται και στο εσωτερικό, όπου το αυτοκίνητο έχει υποστεί μια τεράστια αναβάθμιση σε σχέση όχι μόνο με το προηγούμενο ZS, αλλά και με το ξαδερφάκι του, το MG4. Ο σχεδιασμός είναι ελκυστικός, βρίσκοντας ισορροπία με ένα καθαρό, αλλά όχι πολύ έντονο στυλ. Το ταμπλό, οι πόρτες και τα καθίσματα είναι όλα επενδυμένα με γκρι συνθετικό δέρμα που είναι μαλακό στην αφή, ενώ άλλες μικρές εκπλήξεις, όπως τα λογότυπα MG με μονόγραμμα στα καθίσματα της έκδοσης Trophy και το υλικό που μοιάζει με σουέντ γύρω από τον περιστροφικό επιλογέα κίνησης, φέρνουν λίγη ζωντάνια σε ένα κατά τα άλλα γκρίζο εσωτερικό.

MGS5 EV 21

Το κύριο ζήτημα είναι ότι, ως επί το πλείστον, η συμπαθητική εικόνα δεν συνοδεύεται από πολλά χαρίσματα, και σε μια τόσο πολυπληθή κατηγορία, μια τέτοια παράλειψη θα μπορούσε να αποτελέσει ζήτημα για τους αγοραστές. Κοιτάξτε λίγο πιο βαθιά και θα βρείτε πολλά σκληρά πλαστικά σε όλη την καμπίνα. Πέραν από το γκρι ταμπλό με τη μαλακή αφή, το επάνω μέρος του ταμπλό είναι αρκετά χαμηλής ποιότητας και πολλά από τα πλαστικά στο κάτω μέρος των θυρών και του ταμπλό είναι τραχιά.

Μια πιο υποκειμενική ένσταση αφορά στη χρήση υλικού απομίμησης ανθρακονημάτων στο ταμπλό, το οποίο είναι λίγο ξεπερασμένο και δείχνει ψεύτικο. Η κεντρική κονσόλα όμως διαθέτει περισσότερα στοιχεία μαλακής αφής γύρω από το υποβραχιόνιο.

Παρά τους ενδοιασμούς μας για την ποιότητα σε ορισμένα μέρη του εσωτερικού, διαθέτει ένα εντυπωσιακό σύνολο ψηφιακών διεπαφών που μοιάζουν φρέσκες και σύγχρονες. Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει μια ευμεγέθης οθόνη 10,25 ιντσών, η οποία είναι ευανάγνωστη και εμφανίζει τις βασικές πληροφορίες.

Τα υπόλοιπα αναλαμβάνει μια κεντρική οθόνη αφής 12,8” που είναι φωτεινή, αντιδρά γρήγορα και έχει καλή ανάλυση. Το ψηφιακό λογισμικό της MG επωφελείται επίσης από τη μεγαλύτερη οθόνη, με ένα κύριο μενού που είναι γρήγορα προσβάσιμο και προσφέρει όλες τις σχετικές πληροφορίες, όπως κλιματισμό, μουσική και πλοήγηση, με εύκολη πρόσβαση. Η περιοχή γύρω από τον περιστροφικό επιλογέα κίνησης φιλοξενεί τον ασύρματο φορτιστή τηλεφώνου.

Η MG άκουσε τους πελάτες της και για τα MGS5 της ευρωπαϊκής αγοράς, διαθέτει ένα σύνολο φυσικών χειριστηρίων κάτω από την οθόνη που σας δίνουν γρήγορη πρόσβαση σε πράγματα όπως η ένταση του ήχου, το τραγούδι που παίζει, τη θερμοκρασία και την ένταση του αέρα. Για να τονιστεί αυτό, είναι φινιρισμένα με υψηλής ποιότητας υλικό, που μοιάζει με μέταλλο και τα κουμπιά κάνουν έναν ευχάριστο “κλικ” καθώς γυρίζουν. Αυτό είναι μια πολύ ασυνήθιστη και πολύ ευπρόσδεκτη έκπληξη σε ένα ήδη γενικά βελούδινο και άνετο εσωτερικό.

Χώροι

Η ειδική αρχιτεκτονική για EV προσφέρει πλεονεκτήματα στον χώρο της καμπίνας και των αποσκευών. Αυτό που διαχωρίζει το MGS5 από το ZS Max – το οποίο έχει αναβαθμιστεί, αλλά είναι πλέον διαθέσιμο μόνο με υβριδικό σύστημα κίνησης – είναι ότι η MG κατάφερε να βασίσει το αυτοκίνητο σε μια ειδική πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα την οποία μοιράζεται με το hatchback MG4. Αυτή η ειδική αρχιτεκτονική είναι πιο εξελιγμένη από εκείνη του ZS και περιλαμβάνει έναν τοποθετημένο πίσω ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται μέσα σε μια διάταξη πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων και κάνει πιο αποτελεσματική χρήση του διαθέσιμου χώρου.

Ως αποτέλεσμα, οι χώροι στο εσωτερικό του MGS5 είναι γενναιόδωροι, ειδικά στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, όπου τα μεγάλα παράθυρα και το επίπεδο δάπεδο δίνουν στους επιβάτες μια εξαιρετική θέα προς τα έξω. Υπάρχουν και άλλα πλεονεκτήματα, όπως ο χώρος αποσκευών 458 λίτρων που μπορεί να επεκταθεί σε 1.440 λίτρα όταν τα πίσω καθίσματα είναι αναδιπλωμένα.

Το δάπεδο του χώρου αποσκευών κρύβει έναν αποθηκευτικό χώρο από κάτω, ο οποίος είναι ιδανικός για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης. Επίσης, το δάπεδο μπορεί να αφαιρεθεί εντελώς, δίνοντας έναν μεγαλύτερο ενιαίο χώρο φόρτωσης. Παρότι δεν υπάρχει κινητήρας κάτω από το καπό, δεν υπάρχει επιπλέον αποθηκευτικός χώρος εκεί (frunk).

Συστήματα υποβοήθησης της ασφάλειας

Όσον αφορά την ενεργητική ασφάλεια, όλα τα μοντέλα διαθέτουν το MG Pilot, το οποίο είναι μια συλλογή ηλεκτρονικών συστημάτων. Είναι σημαντικό ότι οι οδηγοί μπορούν να ρυθμίσουν μια συγκεκριμένη προσωπική λειτουργία ώστε να απενεργοποιούνται ορισμένα ή όλα τα χαρακτηριστικά. Όλα τίθενται σε λειτουργία κάθε φορά που ενεργοποιείτε το αυτοκίνητο, αλλά μπορείτε να μεταβείτε στην εξατομικευμένη ρύθμιση με ένα μόνο κλικ και μια επιβεβαίωση.

MGS5 EV 9

Η γνώμη μας

Το MGS5 EV ανεβάζει τη γκάμα των ηλεκτρικών SUV της μάρκας σε νέα επίπεδα χάρη στο συνδυασμό χώρου, βασικού εξοπλισμού και αυτονομίας. Επίσης, είναι εκπληκτικά ισχυρό. Αυτό που λείπει, όμως, είναι μια αίσθηση ξεχωριστού χαρακτήρα ή στυλ. Ως εκ τούτου, οι αντίπαλοι έχουν στριμώξει το νέο MG, με κάποιους να προσφέρουν καλύτερη συνολική αξία και άλλες, πιο ακριβές επιλογές να αισθάνονται πιο ξεχωριστές.

Είναι ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο που έρχεται με ένα εξίσου εντυπωσιακό σύνολο χαρακτηριστικών, αλλά σε ένα σημείο που η μάρκα θα έπρεπε να είχε προχωρήσει σε πιο τολμηρές σχεδιαστικές κινήσεις για να υποστηρίξει το γεγονός ότι έχει ήδη προβάδισμα σε αυτή την αγορά, αντί να προσφέρει κάτι που μοιάζει και αισθάνεται απλά αρκετό.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express
Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις

MGS5 EV 8

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!