Δοκιμάζουμε το Kia ΧCeed 1.5T 160 PS 7DCT 48V Hybrid (+video)

Πρώτη ανανέωση για το XCeed που επαναφέρει στην επικαιρότητα μια αθλητική σιλουέτα η οποία εκφράζεται με δυναμισμό και υπόνοια περιπέτειας. Ότι ονειρεύεται δηλαδή ένα SUV – Crossover.

Δοκιμάζουμε το Kia ΧCeed 1.5T 160 PS 7DCT 48V Hybrid (+video)

Πρώτη ανανέωση για το XCeed που επαναφέρει στην επικαιρότητα μια αθλητική σιλουέτα η οποία εκφράζεται με δυναμισμό και υπόνοια περιπέτειας. Ότι ονειρεύεται δηλαδή ένα SUV – Crossover.

Kia ΧCeed 1.5T 160 PS 7DCT 48V Hybrid: Ένα SUV / Crossover πρέπει να τονίζει με την εικόνα του την πλευρά της περιπέτειας και να διαθέτει στοιχεία που να σημαδεύει τις εκδρομικές προθέσεις, μακριά από τον αστικό του ρόλο.

Από την άλλη, η πόλη είναι το συνηθέστερο στέκι για το αποτύπωμα των τροχών του και η Kia, όταν υλοποίησε το δικό της δημιούργημα στα C-SUV, είχε τα δεδομένα καλά υπολογισμένα. Αποτέλεσμα για το εμπορικά μοντέρνο ΧCeed ένα ενθαρρυντικό νούμερο 120.000 πωλήσεων στην Ευρώπη, από το 2019 που εμφανίστηκε.

Η ξεχωριστή προσωπικότητα του mainstream μικρομεσαίου της Κορεατικής φίρμας δεν οφείλεται μόνο σε αρματωσιά της κατηγορίας και λίγο ύψος από το έδαφος. Αν κάτι υπάρχει κοινό με ένα Ceed είναι η αποδεδειγμένα άκαμπτη πλατφόρμα Κ2, με διαστάσεις που χαρίζουν χωροταξικά οφέλη στο XCeed.

Οι εμπρός πόρτες είναι κοινό σημείο ανάμεσα στα δυο αδέρφια και εδώ σταματούν οι ομοιότητες. Επανασχεδιασμός και αναλογίες που διαφέρουν, καπό μακρύτερο, καμπίνα τραβηγμένη προς τα πίσω και μια ανασηκωμένη ουρά τονώνουν το εκτόπισμα που αναζητά κανείς από ένα SUV.

Για επιδόρπιο, η σπορ κουπέ γραμμή οροφής βάζει το λιθαράκι της στο αθλητικό μοτίβο της προσωπικότητας XCeed. Ένα απόσταγμα δυναμισμού που ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στον κόσμο της σπορ κομψότητας και στα εκδρομικά δεδομένα. Η επιτυχία βέβαια δεν βάζει φρένο στην ανανέωση.

Βρείτε τις διαφορές

Οι οπτικές λεπτομέρειες είναι που κάνουν την διαφορά, όμως η αλήθεια είναι ότι με πετυχημένη κεντρική σχεδιαστική ιδέα δεν υπήρχε λόγος για κάτι συθέμελα διαφορετικό. Το πληθωρικό αλλά δυναμικό σε στιλ αμάξωμα διατηρεί το μεταξόνιο στα 2.650 χιλ., οι πρόβολοι όμως αυξήθηκαν ελαφρώς κατά 25 και 60 χιλ. εμπρός και πίσω.

Μάσκα και προφυλακτήρες έχουν υποστεί τις παρεμβάσεις των σχεδιαστών, τα LED ημέρας μπήκαν σε σειρά αφήνοντας το ice cube μοτίβο, οι προβολείς ομίχλης ενσωματώθηκαν στο κύριο φωτιστικό σώμα και οι ακροβολισμένες αεροκουρτίνες που στέλνουν δροσερό αέρα στα ενδότερα των τροχών και εξομαλύνουν αεροδυναμικά, πήραν δημιουργικά τη θέση τους στον επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα.

Πίσω ξεχωρίζει από τα εντυπωσιακά LED φώτα σε κυψελωτή σχεδίαση και το ψευδόdiffuser, ενώ πλέον το ανανεωμένο Kia XCeed διατίθεται και σε έκδοση GT-Line, όπως αυτό που οδηγούμε.

Σπορ στοιχεία στο εσωτερικό, όπως η επένδυση της κεντρικής κονσόλας, το φλατ τιμόνι στην βάση του, το διάτρητο δέρμα στον επιλογέα του κιβωτίου και τα σπορ καθίσματα, είναι GT-Line στοιχεία και τονώνουν ακόμα περισσότερο την ελκυστική εικόνα του αυτοκινήτου. Η premium αύρα είναι εμφανής, τόσο όσον αφορά την ποιότητα των υλικών, όσο τις παροχές, την αισθητική και συναρμολόγηση.

Συμβάλει βέβαια ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Supervision των 12,3’’ που έχει ανασχεδιασμένα γραφικά, αλλά και η οθόνη αφής των 10,25’’ για ενημέρωση, πλοήγηση, ψυχαγωγία, με σύγχρονο interface και extra multimedia παροχές.

Η χρήση του συστήματος Drive Mode Select συμβάλλει στην παραμετροποίηση και προσαρμόζει ανάλογα τα γραφικά, τους χρωματισμούς και τις ενδείξεις στο επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Normal ή Sport). Μια πολύ καλή ασπίδα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι διαθέσιμη, ενώ το πλήρως ψηφιοποιημένο περιβάλλον είναι διαθέσιμο από την βάση των εκδόσεων και όχι προνόμιο μόνο στις πλούσιες.

Χαμηλότερα στην κονσόλα υπάρχει ειδική θέση ασύρματης φόρτισης smartphone, ενώ ο προαιρετικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ηχοσύστημα JBL Premium και θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και πίσω, τιμόνι και παρμπρίζ.

Θέσεις για μικροαντικείμενα έχουν την τιμητική τους. Οι επιβάτες, ακόμα και αν είναι λεβεντόπαιδα θα βρουν έναν καλό λόγο για την πρακτικότητα και τις ανέσεις της καμπίνας, αρκεί να θυμούνται ότι βρίσκονται σε ένα μικρομεσαίας τοποθέτησης αυτοκίνητο. Για τις κύριες αποσκευές τους υπάρχουν 380 λίτρα αποθηκευτικού χώρου – ο περιορισμός 46 λίτρων από τα 426 που συναντάς σε ένα απλό XCeed είναι μια θυσία στην υβριδική του υπόσταση. Μέρος του υβριδικού συστήματος καταλαμβάνει χώρο από το πάτωμα του πορτ μπαγκάζ. Ρεζέρβα, κοινώς, γιοκ!

Crossover με σπορ γεύση

Ο μοντέρνας τεχνολογίας κινητήρας αναλαμβάνει να το ζωηρέψει και οι 160 ίπποι πορεύονται αγκαζέ με τα 253 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας γεμάτη απόδοση και δυναμικές επιδόσεις. Το ήπιο 48βολτο υβριδικό σύστημα πουσάρει τον κινητήρα στην προσπάθεια για απόδοση, καθαρότερους ρύπους και χαμηλές καταναλώσεις. Πρακτικά το καταφέρνει χωρίς δυσκολίες στο σκοπό του και μόνο το τελευταίο σκέλος των προσδοκιών επηρεάζεται από το βάρος και τη διάρκεια παραμονής του δεξιού ποδιού στο πεντάλ του γκαζιού. Το ΧCeed δείχνει γρήγορο, το αποδεικνύουν άλλωστε και οι επιδόσεις του: 208 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας και 9,2 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα.

Ομοίως και η κατανάλωση, διατηρείται σε φυσιολογικές τιμές αν δεν το πιέσεις και σταθεροποιείται στα 7 με 8 λτ./100 χλμ. με απελευθερωμένη φυσιολογική οδήγηση. Με συνέπεια στο ελαφρύ πόδι, ίσως δεις τιμές που ξεκινούν από τον αριθμό 6, όμως δύσκολα θα τις διατηρήσεις στη διάρκεια της μέρας.

Η κατανάλωση κρίνεται πάντως απόλυτα λογική για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει σχεδόν 1,5 τόνο και αποδίδει 160 ίππους. Σε συνδυασμό με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη το υβριδικό XCeed διαπρέπει σε ευκολία χρήσης, χωρίς να απέχει από την εύστοχη απόδοση όταν αναζητάς τις επιδόσεις. Τότε η κατανάλωση πιθανόν να αράξει σε διψήφιο νούμερο, όμως σύντομα θα διαπιστώσεις ότι μπορείς να είσαι εξίσου γρήγορος στα μονοψήφια νούμερα.

Με το τιμόνι στα χέρια διαπιστώνεις ότι το ΧCeed έχει μια ιδιαίτερα στενή σχέση με τον δρόμο, από αυτές που απολαμβάνεις όσο περισσότερα χιλιόμετρα διανύεις μαζί του. Ταξιδεύει ήσυχα και εντυπωσιάζει με την ποιότητα λειτουργίας της ανάρτησης που διαβάζει σωστά το ανάγλυφο και ενημερώνει για τα τεκταινόμενα τον οδηγό. Οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω ωφελούν τα δυναμικά του χαρακτηριστικά και οι κλίσεις πρακτικά απουσιάζουν.

Η αίσθηση που σου μεταφέρει είναι αυτή που αναζητάς από ένα καλοστημένο αυτοκίνητο, φτιαγμένο για οδήγηση. Το XCeed δικαιώνει τους μηχανικούς της Kia, στρίβει σαν ένα καλοστημένο hatchback και ισοπεδώνει τις ανωμαλίες όπως οφείλει σαν SUV. Προσφέρει υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και εμπιστοσύνης στον οδηγό και τον επιβραβεύει με αποτελεσματικότητα, ασφάλεια, αλλά και οδηγική ευχαρίστηση. Την ίδια στιγμή η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία παρά τους τροχούς 18” και σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση εξασφαλίζουν ένα ιδιαίτερα ξεκούραστο ταξίδι.

Η ικανή απόσταση από το έδαφος των 18,4 εκατοστών με τον 18άρη τροχό, συμβάλει σε ήπιες χωμάτινες διελεύσεις χωρίς το άγχος ότι θα αφήσεις το μισό αυτοκίνητο στον δρόμο για την λαχταριστή παραλία. Και λέμε ήπιες διελεύσεις γιατί θυμηθείτε ότι το 45άρι προφίλ δεν συγχωρεί και ο εφεδρικός τροχός είναι είδος προς εξαφάνιση.

Γεμάτο το καλάθι

Το ανανεωμένο XCeed συνολικά σε κερδίζει, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο απ’ όποια πλευρά και αν το κρίνεις. Είναι το C-SUV με την ξεχωριστή δυναμική εικόνα, μια προσωπικότητα που αναγνωρίζει κάθε δυτικός ανταγωνιστής, ακόμα και αν ανήκει στην premium γειτονιά. Συνεχίζει την ανοδική του εμπορική πορεία και είναι μια ακόμα αιχμηρή πρόταση της Kia που κάνει συλλογή από καλές κριτικές.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!