Δοκιμάζουμε το Skoda Fabia 1.0 TSI 7DSG

Η γενναιοδωρία είναι θεσμός στην σύγχρονη εποχή Skoda και το προικισμένο supermini Fabia, με ένα 7άρι DSG απογειώνει την θέση του προς το ιδανικό.

Δοκιμάζουμε το Skoda Fabia 1.0 TSI 7DSG

Η γενναιοδωρία είναι θεσμός στην σύγχρονη εποχή Skoda και το προικισμένο supermini Fabia, με ένα 7άρι DSG απογειώνει την θέση του προς το ιδανικό.

Skoda Fabia 1.0 TSI DSG Το εμπορικό μέλλον σήμερα είναι συνδεδεμένο με την ετικέτα SUV, παρόλα αυτά η μακροβιότερη εμπορική κατηγορία είναι τα supermini, που ρεαλιστικά εξυπηρετούν το σύνολο της ανθρωπότητας.

Όσο βαρύ και αν ακούγεται αυτό, όλοι θα περάσουν κάποια στιγμή της ζωής τους μέσα σε ένα αυτοκίνητο της κλάσης B. Ίσως μάλιστα να μην εγκαταλείψουν ποτέ την κατηγορία ή να επιστρέψουν σύντομα σε αυτή αναγνωρίζοντας τις πραγματικές τους ανάγκες. Γιατί λοιπόν να μην έχουν και καλές εντυπώσεις από το αυτοκίνητο που οδηγούν ή τους φιλοξενεί σαν επιβάτες;

Με αυτό το σκεπτικό η Skoda άλλαξε επίπεδο στο μικρότερο μέλος της γκάμας της. Το σύντομο πέρασμα της Τσεχικής εταιρείας από την κατηγορία mini με το Citigo, είχε διάρκεια 9ετίας, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτροκίνητης έκδοσης στη δύση της καριέρας του. Αντιθέτως το Fabia παραμένει εκ των πυλώνων επιτυχίας διαχρονικά για την εταιρεία, μια κλάση παραπάνω.

Από το 1999 και με περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις στις προηγούμενες τρεις γενιές, κατέκτησε τη θέση που του αξίζει πίσω από την εμβληματική Octavia και έγινε το δημοφιλές compact μοντέλο της εταιρείας. Δημοφιλές, όχι γιατί πατούσε αποκλειστικά στην σχέση αξίας – τιμής, αλλά γιατί ανέκαθεν ήταν εντός εποχής και πρακτικά μπορούσε να σταθεί άνετα στην αφρόκρεμα της κατηγορίας του.

Fabia ετών εικοσιτριών

Προικισμένο πλέον με την επικαιρότητα της στιγμής, η 4η γενιά Skoda Fabia  επαναπροσδιορίζεται στην κατηγορία, πατάει σε νέα πλατφόρμα και καρπώνεται οφέλη από παντού.

Σήμερα το εμπνευσμένο design είναι ένα στοιχείο αναβάθμισης της θεωρίας Fabia που αν και απλώνει τις διαστάσεις του πέρα από το άνω άκρο που συνηθίζεται στην κατηγορία, καταφέρνει να σερβίρει ένα ελκυστικότατο πακέτο supermini εκτέλεσης. Τα 4,108 εκ. μήκους, το αυξημένο κατά 94 χιλ. μεταξόνιο (2,564 εκ.) και τα επιπλέον 48 χιλ. πλάτους, είναι η ουσιαστική αναβάθμιση που ζητάει κανείς από ένα supermini.

Η εξάγωνη μάσκα συνδυάζεται με λεπτούς στάνταρ LED (προαιρετικά full-LED) προβολείς, ενώ και πίσω συναντάμε φώτα όμοιας τεχνολογίας. Γενικά δεν ξεφεύγει από την αρχική σχεδιαστική νόρμα, όμως η φρέσκια προσέγγιση και αισθητική μεταφράζεται σε δυναμισμό και αεροδυναμική. Οι ζάντες και οι ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες ψύξης στην κάτω είσοδο αέρα του μπροστινού προφυλακτήρα, επιτρέπουν στον συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd: 0,28) να κάνει πρωταθλητισμό στην κατηγορία των supermini.

Το εσωτερικό είναι δεδομένα πιο ευρύχωρο και εμφανώς δημιουργημένο με μοντέρνα και νεανική σχεδίαση. Οι οριζόντιες γραμμές τονίζουν το πλάτος του, ενώ ο ψηφιακός και διαδραστικός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών, συνδυάζεται με μια μεγάλη, ανεξάρτητη κεντρική οθόνη infotainment με διαστάσεις έως 9,2 ίντσες (Amundsen). Το «Virtual Cockpit» μπορεί να εναλλάσσει γραφικά και τις πληροφορίες που προσφέρει ή να εμφανίζει σε φουλ εικόνα τον χάρτη πλοήγησης, όμως ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Οι μεγάλοι κυκλικοί αεραγωγοί δεξιά και αριστερά και τα γράμματα Fabia ακροβολισμένα στο γείσο του πίνακα οργάνων, προσθέτουν στο σχεδιαστικό παιχνίδι, όπως και η «επένδυση» υφάσματος σε σημεία του ταμπλό, με ραφές αντίθεσης. Άλλες επιλογές που κάνουν ντεμπούτο στο supermini της Skoda περιλαμβάνουν θερμαινόμενο παρμπρίζ και τιμόνι, ενώ η ομπρέλα ασφάλειας προσφέρει οτιδήποτε συναντά κανείς στην νέα πλατφόρμα.

Φυσικά οι εξελιγμένες λύσεις Simply Clever είναι διαθέσιμες και εδώ με τη νέα Fabia να προσφέρει έως και 43 πρακτικές δυνατότητες που κάνουν την καθημερινότητα ευκολότερη. Εκτός από τις κλασικές για Skoda – όπως η ξύστρα πάγου στο καπάκι πλήρωσης καυσίμου με μετρητή βάθους πέλματος ελαστικών και η ομπρέλα στην πόρτα του οδηγού, η γκάμα περιλαμβάνει τώρα ολοκαίνουργιες έξυπνες λεπτομέρειες που κάνουν το εσωτερικό και το πορτμπαγκάζ πιο τακτικό.

Η αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group είναι η βάση για το νέο Fabia και χωρίς αλλαγή βάρους, αποκτά αναβάθμιση σε στιβαρότητα και προϋποθέσεις ανώτερης συμπεριφοράς. Αναμενόμενα λοιπόν οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις έχουν ως αποτέλεσμα ακόμη μεγαλύτερο χώρο επιβατών, αλλά και αποσκευών που εκπροσωπείται από 380 λίτρα. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα μάλιστα, η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1.190 λίτρα. Πρακτικά λοιπόν προσφέρει πολύ αυτοκίνητο για την κατηγορία του και μπορεί να πει κανείς ότι δεν περιορίζεται μόνο στο μέγεθος των χώρων του.

Ένα μικρομεσαίο supermini

Ο αντιφατικός μεσότιτλος αποτυπώνει την αναβαθμισμένη εικόνα που συναντάς μέσα, αλλά κυρίως πίσω από το τιμόνι του Fabia εν δράση. Ο χιλιάρης TSI των 999 κ.εκ μπορεί να ακούγεται μικρός, αλλά διαπρέπει στον τομέα της απόδοσης. Με ισχύ 110 ίππων και ροπή 200 Nm συναντά το 7DSG, τον καλύτερο σύμμαχο για να καρπωθεί επιδόσεις, ευκολία και πολιτισμό στην καθημερινότητά σου.

 

Στην πράξη, το τρικύλινδρο μοτέρ εμφανίζει μια υστέρηση χαμηλά. Τραβάει αποδοτικά μετά τις 2.000 σ.α.λ., με το 7άρι διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο να αναλαμβάνει να επιλέξει πάντα τη σωστή σχέση, εξασφαλίζοντας αμεσότητα επιτάχυνσης σε κάθε βύθιση του γκαζιού. Αν εξαιρεθεί το χαρακτηριστικό τρέμουλο του τρικύλινδρου στο ρελαντί, ζυγίζει άψογα την ελαστικότητα με την ευστροφία ώστε να νιώθεις γεμάτος σε εύρος της κλίμακας στροφών.

Οι επιδόσεις ειναι εξαιρετικές: Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε μόλις 9,9 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 202 χλμ./ώρα. Η δύναμη αρκεί ακόμη και για γρήγορο ταξίδι με 4 άτομα που φιλοξενεί αρχοντικά στην καμπίνα του. Εντύπωση κάνει πως σε υψηλές ταχύτητες η καμπίνα παραμένει ήσυχη τόσο από ηχομόνωση και κύλιση όσο και από το μοτέρ, που δουλεύει αποδοτικά πάνω στην πλούσια ροπή του στις χαμηλές στροφές. Παράλληλα και οι καταναλώσεις διατηρούνται χαμηλά, ανάμεσα στα 6 με 7 λτ./100 km, ενώ δεν είναι αναγκαίο να προσεγγίζεις διψήφια νούμερα για να κινηθείς γρήγορα. Ειδικά στο σβέλτο σκοπό του, το Fabia ανταποκρίνεται με τρόπο που αναζητά το στροφιλίκι.

Το αυτοκίνητο δείχνει και είναι δεμένο, ευέλικτο και εύστοχο στις εντολές που του δίνεις με την κλασσική διάταξη της ανάρτησης (McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) να ανταποκρίνεται σε αποτελεσματικότητα με την αρωγή της νέας πλατφόρμας του ομίλου. Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης δεν επηρεάζει το επίπεδο άνεσης, ενώ προσφέρει πλούσια πληροφόρηση στον οδηγό για τα τεκτενόμενα των τροχών.

Το 7άρι κιβώτιο όσο απλοποιεί τη ζωή στην πόλη, άλλο τόσο αποδίδει στην σπορ απαίτηση. Σε αφήνει να συγκεντρωθείς στις ιδανικές γραμμές που επιλέγεις επάνω στη διαδρομή, με το Fabia να ακολουθεί το ρυθμό και να μη μένει ποτέ από ιδανική σχέση στο DSG. Σηκώνει επίθεση στο ρυθμό, ανταποκρίνεται και με την απόδοση των φρένων ώστε να μην επηρεάσει αρνητικά την εμπιστοσύνη, ενώ οι κλίσεις της ανάρτησης είναι υπαρκτές, κυρίως για να σου θυμίζουν ότι το παρακάνεις.

Ταμείο παρακαλώ

Η 4η γενιά Fabia, προσφέρει πολύ περισσότερο αυτοκίνητο απ’ ότι φαντάζεσαι και ξεδιαλύνει τις αμφιβολίες για το ιδανικό στην κλάση του. Σε μια εποχή που δύσκολα βρίσκεις αυτοκίνητο που ενσωματώνει πλήθος χαρισμάτων και μάλιστα σε ρεαλιστική τιμή, το supermini της Skoda δίνει τη λύση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!