Δοκιμάζουμε το Audi Q2 35 TFSI Stronic S Line

Η ανανέωση του Audi Q2 το φέρνει ακόμα πιο ψηλά και σίγουρα πιο μακριά από το δυνατό ανταγωνισμό της κατηγορίας του

Δοκιμάζουμε το Audi Q2 35 TFSI Stronic S Line

Η ανανέωση του Audi Q2 το φέρνει ακόμα πιο ψηλά και σίγουρα πιο μακριά από το δυνατό ανταγωνισμό της κατηγορίας του

Η Audi έχει μια πλούσια γκάμα SUV, που αναπτύσσεται και εξελίσσεται συνέχεια. Το Q2 στην ανανεωμένη του μορφή, είναι ένα από τα νεότερα μέλη της οικογένειας και όπως υποδηλώνει και το όνομά του είναι το μικρότερο όλων, που στέκεται κάτω από τα Q3, Q5 και Q7. Με προεξέχοντα, τον premium χαρακτήρα του, διαθέτει στοιχεία που ο δυνατός ανταγωνισμός της πολυπληθούς κατηγορίας των B-SUV δεν μπορεί να προσφέρει.Οι αλλαγές που περιλαμβάνει η ανανέωση δεν είναι έντονες, ούτε πολλές όσον αφορά την αισθητική του μοντέλου.

Διατηρεί την αιχμηρή σχεδιαστική προσέγγιση που χαρακτήριζε το μοντέλο στην πρώτη γενιά του, ενώ προστέθηκαν κάποιο στοιχεία για να ενισχύσουν το δυναμισμό μου. Τα πολυγωνικά σχήματα κυριαρχούν, τόσο στο εμπρός μέρος, όσο και στο πίσω. Ο εμπρός προφυλακτήρας είναι ανασχεδιασμένος, με το κομμάτι κάτω από τα φωτιστικά σώματα, -που τώρα είναι LED στο βασικό εξοπλισμό (LED Matrix προαιρετικά)-, να έχει πιο χαρακτηριστικό σχήμα. Στην έκδοση S line της δοκιμής μας, οι εισαγωγές αέρα, με τα πενταγωνικά σχήματα, είναι πιο μεγάλες, ενισχύοντας την εκφραστικότητα του μοντέλου.

Εμπλουτισμένη είναι και η παλέτα των χρωμάτων, με πέντε νέες αποχρώσεις, ένα νέο απαλό πράσινο, δύο γκρι και ισάριθμα μπλε. Οι «λεπίδες» στο πίσω μέρος, στην τρίτη κολώνα, είναι βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος, ή εναλλακτικά σε μαύρο χρώμα με ασημί λεπτομέρειες.

Compact διαστάσεις…

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του Audi Q2 είναι οι compact διαστάσεις του. Με μήκος 4,21 μ. πλάτος 1,79 μ. και ύψος 1,54 μ. διακρίνεται για την ευελιξία του, ενώ συνδυάζει τις μαζεμένες διαστάσεις με αξιόλογους για το μέγεθός του χώρους στο εσωτερικό του. Εκεί οι αλλαγές είναι εστιασμένες στους ανασχεδιασμένους αεραγωγούς, το νέο επιλογέα ταχυτήτων και τους περισσότερους συνδυασμούς που προσφέρει τώρα για εξατομίκευση.

Επτά συνολικά πακέτα είναι διαθέσιμα, με τα τρία από αυτά να συνδυάζονται αποκλειστικά με τις εκδόσεις S line. Τα καθίσματα ανάλογα με την έκδοση είναι, απλά ή σπορ σε στήριξη, με τις επενδύσεις να είναι υφασμάτινες, από δέρμα ή συνθετικό δέρμα. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας τα καθίσματα είναι σπορ από το βασικό εξοπλισμό και περιλαμβάνουν logo S και επενδύσεις σε συνδυασμό υφάσματος με δέρμα.

Η κατασκευή διακρίνεται για την ποιότητά της, με υλικά μαλακά στην πλειονότητά τους. Στο ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη 8,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων MMI, που είναι ψηλά τοποθετημένη και ελέγχεται από τον περιστροφικό διακόπτη MMI touch στην κεντρική κονσόλα, αλλά και μέσω φωνητικών εντολών. Η εκκίνηση γίνεται με ένα μπουτόν αριστερά του επιλογέα ταχυτήτων, ενώ δεξιά βρίσκεται το χειριστήριο του ελέγχου της φωνής στο ηχοσύστημα, που μάλλον προορίζεται περισσότερο για το συνοδηγό. Εξάλλου, στο τιμόνι βρίσκονται αρκετά χειριστήρια για τον έλεγχο των επιμέρους λειτουργιών που κάνουν τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη και ανεβάζουν το δείκτη εργονομίας. Πέρα των αναλογικών οργάνων στον πίνακα, υπάρχει διαθέσιμος και ο ψηφιακός με διάσταση 12,3 ιντσών.

Το εσωτερικό είναι σχεδιασμένο για να φιλοξενεί πέντε άτομα και διακρίνεται για την ευρυχωρία του. Στην πράξη τέσσερεις ενήλικες θα βολευτούν σε όλα τα επίπεδα, χωρίς παράπονα για καμία από τις διαστάσεις. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 405 λίτρα και κρίνεται απόλυτα ικανοποιητικός, με κανονικό μάλιστα σχήμα που διευκολύνει στη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων. Επιπλέον, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η τιμή ανεβαίνει στα 1.050 λίτρα.

Σβέλτο…

Κάτω από το καπό του φωλιάζει ο 4κύλινδρος turbo κινητήρας των 1.498 κ.εκ. με απόδοση 150 ίππων και 250 Nm ροπής. Η μετάδοση περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη Stronic, με επτά σχέσεις. Ο κινητήρας αποδεικνύεται δυνατός και γεμάτος σε όλο το φάσμα του και σε αυτό βοηθάει αναμφίβολα το γρήγορο σε αλλαγές αυτόματο κιβώτιο το οποίο προσαρμόζεται ιδανικά σχεδόν στις απαιτήσεις του οδηγού. Επιπλέον όμως υπάρχει η δυνατότητα ρυθμίσεων της λειτουργίας μέσω το Audi drive select, με το dynamic προφίλ να εστιάζει στην απόκριση και τις επιδόσεις.

Έναν τομέα που η συγκεκριμένη έκδοση Q2 35 TFSI Stronic διακρίνεται. Επιταχύνει δυναμικά από στάση, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 8,6 δλ. ενώ αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα που αγγίζει τα 218 χλμ./ώρα. Οι αλλαγές γίνονται είτε σε αυτόματη λειτουργία, είτε στο sport mode μέσω του επιλογέα ή των paddles που είναι τοποθετημένα πίσω από το τιμόνι.

Αν το ζητούμενο δεν είναι οι απόλυτες επιδόσεις, υπάρχουν τα προγράμματα οδήγησης Comfort και Efficiency, με το τελευταίο να αναδεικνύει την οικονομική πλευρά του ισχυρού Q2. Ως αποτέλεσμα, με ήπιους ρυθμούς κίνησης μπορείς να δεις την κατανάλωση να διατηρείται χαμηλά, κάτω από τα 8 λτ./100 χλ., ενώ μπορεί να πέσει ακόμα περισσότερο σε ανοιχτό δρόμο, αξιοποιώντας τις τεχνολογίες απενεργοποίησης κυλίνδρων και coasting, που αφήνει το αυτοκίνητο να ρολάρει.

Το Audi Q2 στο δρόμο δείχνει τον πολυτάλαντο χαρακτήρα του. Ευέλικτο μέσα στην πόλη, ταξιδιάρικο έξω από αυτήν. Ταξιδεύει με άνεση, διατηρώντας υψηλές ταχύτητες με χαρακτηριστική ευκολία, ενώ η σφιχτή ανάρτηση, που μπορεί να φανεί ορισμένες φορές κουραστική μέσα στην πόλη, εδώ ελέγχει πολύ καλά τις κινήσεις του αμαξώματος.

Αλλά το ταλέντο του Q2 35 TFSI Stronic S line δεν περιορίζεται μόνο στις ευθείες, αλλά ξεδιπλώνεται και στις στροφές. Άμεσο στις αντιδράσεις, με περιορισμένες κλίσεις από το αμάξωμά του, χάρη και στην πιο σφιχτή και χαμηλότερη κατά 10 χιλ. ανάρτηση της σπορ αυτής έκδοσης. Οι μεγάλοι τροχοί 18 ιντσών συμβάλλουν με τη σειρά τους στη σπορ αίσθηση, παρέχοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Από την άλλη, το τιμόνι, το οποίο δεν στερείται ακρίβειας, παρουσιάζεται λιποβαρές, με την αίσθηση που περνάει στα χέρια του οδηγού να είναι ελαφριά.

Πλούσιο είναι το οπλοστάσιο του Audi Q2 όσον αφορά τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Μεταξύ άλλων υπάρχουν το αυτόματο φρενάρισμα για αποφυγή σύγκρουσης και η διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας. Το πακέτο Drive ενισχύει ακόμα περισσότερο το τεχνολογικό υπόβαθρο του μοντέλου και το καθιστά ακόμα πιο άνετο και  ασφαλές. Συμπερασματικά, το ανανεωμένο Audi Q2 στην έκδοση 35 TFSI Stronic S line συνδυάζει την ποιότητα με την πρακτικότητα, αλλά και τις επιδόσεις με την ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά.

Φωτογραφίες: MotorOne

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!