Αν υπάρχει ένας κατασκευαστής που έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομά του με την περιπέτεια και την παντός εδάφους κίνηση, αυτός είναι η Jeep. Η ιστορία της αμερικανικής μάρκας συνεχίζει στον δρόμο της εξερεύνησης, δηλώνει πιστή στη φιλοσοφία της εκδρομικής της φύσης, με τη διαφορά ότι δεν οπισθοδρομεί στις απαιτήσεις της εποχής.
Το Jeep Compass 4xe Plug-in Hybrid είναι από τα αυτοκίνητα που εκτός των χαρακτηριστικών περιπέτειας μπαίνουν στην πρίζα και κάτι αντίστοιχο επιδιώκουν και για τον ενδιαφερόμενο αγοραστή. Να τον δελεάσουν, να τον βάλουν στην πρίζα και στο ενδεχόμενο ενδιαφέρον του.
Ένα χαρισματικό μικρομεσαίο SUV θα κάνει τσεκ στην εκδρομική του έμπνευση, στους φινετσάτους χώρους, στην plug in υβριδική τεχνολογία και στην δυνατότητα ηλεκτρικής μετακίνησης, στην τετρακίνηση, στην σύγχρονη συνδεσιμότητα και τον πλούσιο εξοπλισμό.
Το Jeep Compass κουμπώνει ακριβώς σε αυτά τα χαρακτηριστικά και τώρα δελεάζει και σε τιμή.

Διαχρονικό και επίκαιρο Jeep
Ταυτισμένο με την περιπέτεια το όνομα Jeep, στα μέρη μας χρησιμοποιείται καταχρηστικά στις λαϊκές αφηγήσεις, σε οτιδήποτε παρεμφερές σε δυνατότητες. Το αυθεντικό Jeep όμως φροντίζει να θυμίζει την καταγωγή και ιστορική του σημασία στις κατασκευές που φτιάχτηκαν για δρόμους …ή για να ανοίγουν δρόμους!
Όσο και αν οι μετοχές των σκληροτράχηλων 4×4 πέφτουν στον Καιάδα και εξαφανίζονται, όσο και αν τα SUV υπερίσχυσαν και θρονιάστηκαν στην γκάμα κάθε κατασκευαστή, υπάρχουν και αυτά που εξακολουθούν να ξεχωρίζουν. Το plug-in υβριδικό και τετρακίνητο Jeep Compass είναι ένα από αυτά. Ξεκλειδώνει ταυτόχρονα αντιφατικούς κόσμους (οικονομία, πρακτικότητα, απόδοση και περιπέτεια) και τους ενσωματώνει σε συσκευασία του ενός.
Το Compass καταφέρνει να δείχνει κομψό, τεχνολογικά επίκαιρο για τον αστικό του ρόλο αλλά και έτοιμο για την εκδρομική του φύση με μοντέρνα και παραδοσιακά στοιχεία Jeep όπως τα στάνταρ φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Full-LED, την χαρακτηριστική μάσκα με τις κάθετες γρίλιες τα τονισμένα φτερά και τους τετραγωνισμένους θόλους που υποδέχονται τροχούς 18΄΄.

Επιβλητικό και μοντέρνο SUV με premium αισθητική, αλλά και με την απαραίτητη Jeep αύρα που δεν αφήνει στην άκρη την τεχνολογία, κάτι όμως που θα διαπιστώσεις καλύτερα με την είσοδο στην άνετη καμπίνα. Εδώ οι δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες σε καλωσορίζουν (πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, infotainment 10,1 ιντσών), η παραμετροποίηση και η πλούσια πληροφορία είναι στοιχεία υπαρκτά και η συνδεσιμότητα με ασύρματο Android Auto και Apple CarPlay, σε καθιστά επίκαιρο για ψυχαγωγία, ενημέρωση και πλοήγηση.
Στο σαλόνι φαίνονται άμεσα τα ποιοτικά υλικά, η εργονομία και η καλή συναρμογή, στοιχεία που θα εκτιμηθούν στην καθημερινή συμβίωση. Χωρίς σχεδιαστική φλυαρία αλλά με ισορροπία ανάμεσα στο μοντέρνο και στο κλασικό, το εσωτερικό προβάλει έναν εκλεπτυσμένο χαρακτήρα με την αρωγή και του πλούσιου εξοπλισμού. Ακόμα και πέντε ενήλικες θα ταξιδέψουν με άνεση και οι πίσω θα βρουν ικανοποιητικό τον χώρο για το κεφάλι και τα γόνατα.
Η πρακτικότητα της καμπίνας εκδηλώνεται με θήκες διαθέσιμες σε καίρια σημεία ώστε να διευκολύνουν την παραμονή των επιβατών, ενώ ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός πως παρά την παρουσία υβριδικού συστήματος και τετρακίνησης, ο χώρος αποσκευών διατηρείται στα 420 λίτρα. Μπορεί δε να αυξηθεί στα 1.230 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, ενώ στην προσφορά του πορτμπαγκάζ είναι και η δυνατότητα αυτόματου ανοίγματος/κλεισίματος.
Ένα Jeep να σε βάλει στην πρίζα
Tο Jeep Compass 4xe Plug-in Hybrid κινείται από ένα υβριδικό σύστημα που αποτελείται από υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,3 λίτρων και 180 ίππων που μέσω αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων δίνει κίνηση τους εμπρός τροχούς. Συνδέεται με έναν ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια και έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα 60 ίππων, με ενσωματωμένο διαφορικό (e-axle), που κινεί τους πίσω τροχούς και εξασφαλίζει τετρακίνηση όποτε και για όσο χρειάζεται, αντλώντας ενέργεια από μια μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 11,4 kW.

Στην πράξη το υβριδικό Compass μπορεί να συνδεθεί στην πρίζα για να φορτίσει την μπαταρία του, η οποία φυσικά φορτίζει και εν κινήσει καθώς ρολάρει ή φρενάρει. Στην αποκλειστικά ηλεκτρική του χρήση μπορεί να διανύσει έως και 50 χλμ. με ηλεκτρική ενέργεια, εντελώς αθόρυβα και δίχως ρύπους, ή να πετύχει στην πόλη μέση κατανάλωση γύρω στα 2,3 με 2,5 λτ. / 100 χλμ., μια τιμή κοντά στα 1,9 λτ./100 χλμ. που ανακοινώνει η Jeep σε περισσότερο ευνοϊκές συνθήκες από τα Αθηναϊκά υψομετρικά.

Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει τον τρόπο θέλει χρήσης της αποθηκευμένης ενέργειας αλλά και το υβριδικό σύστημα του αυτοκινήτου. Hybrid για αυτόματη λειτουργία, Electric για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και E-Save για διατήρηση του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας ή φόρτισή της στο 80% με τη βοήθεια του βενζινοκινητήρα. Ακόμη και στο ταξίδι όμως, όπου η μπαταρία αρκεί για περίπου 40 χλμ., η μέση κατανάλωση δεν ξεφεύγει παραπάνω από τα 7 λτ./100 χλμ..
Συνολικά λοιπόν η κατανάλωση παραμένει στα επίπεδα μικρού αστικού αυτοκινήτου, ενώ είναι δεδομένη και η αμιγώς ηλεκτρική μετακίνηση, όπως και η γρήγορη επαναφόρτιση – που σε AC 7.4 kW, η μπαταρία των 11,4 kWh γεμίζει σε λιγότερες από 2 ώρες.
Το Compass 4xe Plug-in Hybrid εξασφαλίζει μεν χαμηλές καταναλώσεις ωστόσο δεν απευθύνεται μόνο σε όσους βάζουν σε προτεραιότητα την οικονομία. Η μέγιστη συνδυαστική απόδοση των 240 ίππων συμβάλλει στις δυναμικές επιταχύνσεις και τις εξαιρετικές του επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,3 δλ. και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα). Ταξιδεύει σβέλτα, ξεκούραστα και οικονομικά, ενώ όταν χρειαστεί εκμηδενίζει τις αποστάσεις, με ασφάλεια.
Γι’ αυτό φροντίζει άλλωστε η μεγάλη λίστα τεχνολογιών υποβοήθησης αλλά το υβριδικό C-SUV της Jeep διακρίνεται και οδηγικά. Το πλούσιο ρεπερτόριο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, είναι ο ηλεκτρονικός φύλακας, αν και η συνολική εικόνα συμπεριφοράς του είναι φιλική και αποτελεσματική στο σύνολο για να προβληματίσει ακόμα και αν του ζητάς το κάτι παραπανω.

Παρά το αυξημένο βάρος (1.935 κιλά) το Plug-in υβριδικό και τετρακίνητο Compass θα στρίψει σβέλτα και εύστοχα, ενώ τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης στο Selec-Terrain (Auto, Snow, Sand και Mud) προσαρμόζουν το οδηγικό προφίλ ανάλογα με τις συνθήκες. Η ανάρτηση αν και σφιχτή για να αντιμετωπίσει και το συνολικό βάρος, δουλεύει με συνέπεια στις κακοτεχνίες ώστε να μην γίνονται αισθητές στους επιβάτες.
Το επίπεδο ηχομόνωσης είναι καλό και μόνο με ξαφνικό τέντωμα του ποδιού στο γκάζι ο βενζινοκινητήρας διαταράσσει στιγμιαία την ησυχία. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι υψηλό και σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό. Γενικά εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό του και μόνο σε πολύ κλειστές στροφές υπό μεγάλη πίεση δείχνει μια τάση υποστροφής, η οποία ωστόσο είναι εύκολα ελεγχόμενη και αντιμετωπίσιμη από τα ηλεκτρονικά συστήματα, πριν πάρει διαστάσεις.

Θετικές και οι εντυπώσεις από την αίσθηση των φρένων, παρά του σύστημα ανάκτησης ενέργειας που φορτίζει τη μπαταρία κατά την επιβράδυνση. Το τιμόνι δίνει σωστή πληροφόρηση, το κιβώτιο διακρίνεται για την ομαλή του λειτουργία του στην πόλη, ενώ θετικές και οι εντυπώσεις από την αίσθηση των φρένων.
Όσο εύκολα λοιπόν υλοποιεί την αστική του καθημερινότητα άλλο τόσο σε πείθει να ταξιδέψεις γρήγορα, οικονομικά και ξεκούραστα μαζί του. Και όταν φτάσεις στον προορισμό σου δεν θα σου αρνηθεί την εξερεύνηση με την ηλεκτρική τετρακίνηση να προσφέρει τα έξτρα εφόδια (4WD LOW, κλείδωμα 50/50, Hill Decent Control και πάτωμα 20 εκ. από το έδαφος) στην πιθανή δυσκολία.

Στο 4WD LOCK η τετρακίνηση εμπλέκεται μόνιμα με συνεχή παροχή ροπής και στους δύο άξονες, μέχρι τα 15 χλμ./ώρα, ενώ στο 4WD LOW αξιοποιούνται στο μέγιστο τα αποθέματα ροπής και των δύο κινητήρων, σε ακραίες συνθήκες και δύσβατα εδάφη. Φυσικά χρειάζεται προσοχή γιατί τα ελαστικά με το χαμηλό προφίλ, μάλλον έχουν σαν προτεραιότητα την άσφαλτο.
Έχει το πακέτο
Οι αρετές ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου (οικονομία, αθόρυβη μετακίνηση, μηδενικοί ρύποι), η άνεση, η πρακτικότητα και η τετρακίνητη ελευθερία κίνησης σε κάθε τερέν είναι από μόνα τους δέλεαρ και όταν συνδυάζονται με τις επιδόσεις ενός υβριδικού που μπαίνει και σε πρίζα, τότε πείθεσαι. Αν πάλι το σκέφτεσαι …ξανασκέψου το! Η τιμή του Jeep Compass 4xe Plug-In Hybrid τώρα που είναι από 37.500 ευρώ και μηδενικό φόρο για το χρήστη εταιρικού αυτοκινήτου, αποτελεί και το επιπλέον πειστικότατο δέλεαρ αν ψάχνεις αναγνωρίσιμο brand με πρεστίζ και δυνατότητες.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

 
			















