Δοκιμάζουμε το νέο Volkswagen ID.3 GTX των 286 ίππων

Η Volkswagen ξαναφέρνει το αμιγώς ηλεκτρικό ID.3 στο προσκήνιο με τη νέα έκδοση GTX που φέρνει καλύτερες επιδόσεις αλλά και αυτονομία.

Δοκιμάζουμε το νέο Volkswagen ID.3 GTX των 286 ίππων

Η Volkswagen ξαναφέρνει το αμιγώς ηλεκτρικό ID.3 στο προσκήνιο με τη νέα έκδοση GTX που φέρνει καλύτερες επιδόσεις αλλά και αυτονομία.

Το ID.3 είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα στη γκάμα της Volkswagen, σήμερα. Το αμιγώς ηλεκτρικό που γέννησε την οικογένεια “ID”, ξεχωρίζει για την μοντέρνα αισθητική μέσα κι έξω, αλλά και για τη νεανική του διάθεση, τόσο στην οδήγηση όσο και στην αύρα της καμπίνας του.

Το μικρομεσαίο χάτσμπακ (κατηγορία C) μπορεί να βρίσκεται από το 2020 στην αγορά αλλά παραμένει επίκαιρο, χάρη και στο πρόσφατο facelift. Η νέα έκδοση GTX φέρνει μια πιο σπορ προσέγγιση, η οποία συνοδεύεται από ελαφρώς βελτιωμένη αυτονομία.

Αν ανατρέξετε στον επίσημο τιμοκατάλογο θα δείτε πως κορυφαία επιλογή αποτελεί το ID.3 GTX Performance των 326 ίππων. Εμείς εδώ ωστόσο έχουμε να κάνουμε με την έκδοση GTX των 286 ίππων.

Volkswagen ID.3 GTX 2025 TEST 01

Πρώτη εικόνα

  • Σπορ πινελιές που το ξεχωρίζουν από τα απλά ID.3
  • Νέες ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών
  • Προβολείς IQ.LIGHT LED Matrix

Σχεδιαστικά το ανανεωμένο ID.3 παραμένει φρέσκο και κομψό. Στην περίπτωση του GTX έχουν προστεθεί ή αλλάξει μερικά στοιχεία με στόχο ένα πιο δυναμικό στυλ, αν και η βασική εμφάνιση παραμένει ίδια.

Οι προφυλακτήρες είναι ανασχεδιασμένοι. Ο εμπρός να είναι πιο επιθετικός στο κάτω μέρος και φιλοξενεί νέα φώτα LED στις γωνίες, τα οποία συνδυάζονται με τους προβολείς IQ.LIGHT LED Matrix που διακρίνονται σε απόδοση.

Πίσω να υπάρχει διαφορετικός διαχύτης, ενώ καινούριες είναι και οι ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών. Το ID.3 GTX είναι διαθέσιμο σε 5 χρώματα: τα μεταλλικά Kings Red, Grenadilla Black, Scale Silver και Glacier White, καθώς και το (στάνταρ) Moonstone Grey. Όλα τους συνδυάζονται με οροφή και καθρέπτες σε μαύρη απόχρωση.

The all electric Volkswagen ID.3 GTX

Εσωτερικός κόσμος

  • Infotainment με οθόνη αφής 12,9’’
  • Ψηφιακός πίνακας οργάνων 5,3’’
  • Μεγάλοι χώροι για 4 επιβάτες & πορτμπαγκάζ 385 λτ.

Στο GTX συναντάμε το αναβαθμισμένο infotainment με μεγαλύτερη οθόνη αφής 12,9 ιντσών, ταχύτερη απόκριση και νέα δομή μενού που εξασφαλίζει ευκολότερη περιήγηση. Η ρύθμιση της θερμοκρασίας του κλιματισμού και της έντασης του ήχου γίνεται πλέον από νέα χειριστήρια στο κάτω μέρος της οθόνης, οι υπόλοιπες λειτουργίες όμως συνεχίζουν να απαιτούν αναζήτηση στο μενού.

Volkswagen ID.3 GTX 2025 TEST 16

Ο φωνητικός βοηθός IDA ανταποκρίνεται πλέον με μεγαλύτερη ακρίβεια από ό,τι στο παρελθόν σε φυσικές φωνητικές εντολές, ενώ η αγορά του αυτοκινήτου συνοδεύεται από δωρεάν υπηρεσίες VW Connect για 2 έτη. Υπάρχουν επίσης ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay & Android Auto, καθώς και δύο θύρες USB C-Type εμπρός και άλλες δύο πίσω για φόρτιση.

Μια ακόμη αλλαγή είναι ο επιλογέας κίνησης που μετακόμισε από το πλαίσιο του ψηφιακού πίνακα οργάνων στην κολόνα του τιμονιού. Αυτό σημαίνει πως ο έλεγχος των υαλοκαθαριστήρων έχει μετακομίσει στον αριστερό μοχλοδιακόπτη, ο οποίος είναι πλέον «φορτωμένος» με πολλές λειτουργίες.

Το Digital Cockpit 5,3 ιντσών προσφέρει σωστή πληροφόρηση, παρότι μικρό. Μόνο μην ψάξετε να βρείτε τα συνολικά χιλιόμετρα του αυτοκινήτου, καθώς αυτά εμφανίζονται μόνο στην κεντρική οθόνη, στις πληροφορίες του οχήματος.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή αν και κάπως ψηλή για σπορ αυτοκίνητο, με τα εμπρός καθίσματα να προέρχονται από το Golf GTI Clubsport.

The all electric Volkswagen ID.3 GTX

Είναι τύπου μπάκετ με ενσωματωμένα προσκέφαλα, προσφέρουν αποτελεσματική στήριξη, έχουν ευχάριστη επένδυση και κόκκινες ραφές. Οι τελευταίες συναντώνται επίσης στο ταμπλό αλλά και στο τιμόνι, το οποίο έχει και τους γνωστούς διακόπτες αφής της VW που δεν είναι και τόσο πρακτικοί, καθώς εύκολα τους ακουμπάς και ενεργοποιείς όταν π.χ. στρίβεις το τιμόνι.

The all electric Volkswagen ID.3 GTX

Στα θετικά του αυτοκινήτου συγκαταλέγονται οι μεγάλοι χώροι για τέσσερις ενήλικες. Το πορτμπαγκάζ των 385 λίτρων απλώς επαρκεί, μπορεί όμως να μεγαλώσει στα 1.267 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Κατά τα λοιπά, το εσωτερικό διακρίνεται για την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και τη χρήση βιώσιμων και ανακυκλωμένων υλικών.

Οδηγικός χαρακτήρας

  • Απόδοση 286 ίππων και 545 Nm
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9’’
  • Έμφαση στην αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια

Η ουσία στο ID.3 GTX βρίσκεται στην οδήγηση. Στην έκδοση που δοκιμάζουμε, η ισχύς έχει αυξηθεί κατά 82 ίππους συγκριτικά με την μέχρι πρότινος δυνατότερο ID.3 Pro των 204 ίππων. Ο νέος ηλεκτροκινητήρας στέλνει στους πίσω τροχούς 286 PS και 545 Nm ροπής, δίνοντας εξαιρετικές επιδόσεις.

Το ID.3 GTX ολοκληρώνει τη μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9’’ (από 7,7’’ του ID.3 Pro), ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα, προς όφελος της αυτονομίας. Στην πράξη, η επιτάχυνση είναι άμεση και δυνατή στο σανίδωμα του γκαζιού, όχι όμως τόσο εκρηκτική όσο σε προϊδεάζουν τα νούμερα. Κάτι που έχει να κάνει με την εντελώς αθόρυβη, γραμμική και σταδιακή ανάπτυξη της ισχύος.

The all electric Volkswagen ID.3 GTX

Το ισχυρότερο μοτέρ συνοδεύεται και από μεγαλύτερη μπαταρία, με ωφέλιμη χωρητικότητα 79 kWh και δυνατότητα φόρτισης με έως 185 kW (DC). Αυτό σημαίνει πως η αυτονομία είναι μεγαλύτερη – παρά τις υψηλότερες επιδόσεις – και φτάνει κατά μέσο όρο τα 605 χλμ.!

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η μέση κατανάλωση ενέργειας είναι 14,5 kWh/100 χλμ., ενώ αρκούν 26 λεπτά για τη φόρτιση 10%-80% (DC 185 kW), ή 10’ για ανάκτηση αυτονομίας 205 χλμ.. Σε φορτιστή AC 11 kW μια πλήρης φόρτιση (0-100%) διαρκεί 8,5 ώρες. Στην πράξη, μετρήσαμε μια μέση κατανάλωση της τάξης των 18,5 kWh/100 χλμ. ενώ με τη μπαταρία πλήρως φορτισμένη πετύχαμε εύκολα αυτονομία γύρω στα 480 χλμ..

Volkswagen ID.3 GTX 2025 TEST 05

Μας έλειψε πάντως η λειτουργία one-pedal. Αντί αυτής, το ΙD.3 διαθέτει την επιλογή “B” που αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας στο άφημα του γκαζιού, αλλά και την αυτόματα προσαρμοζόμενη επιβράδυνση στις συνθήκες κίνησης. Το σύστημα αναλύει δεδομένα από την εμπρός κάμερα και το σύστημα πλοήγησης για να φρενάρει το όχημα όσο χρειάζεται σε κάθε περίπτωση.

Volkswagen ID.3 GTX 2025 TEST 04NEW

Οδηγικά, το ID.3 GTX θυμίζει περισσότερο καλοστημένο GT παρά εκρηκτικό GTI. Η ελαφρώς χαμηλότερη και σαφώς πιο σφικτή ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις και περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος, προσφέροντας συγκροτημένη συμπεριφορά σε ευθείες και στροφές. Ακόμη και σε μεγάλη πίεση ή σε λάθος εκτίμηση, το στιβαρό πλαίσιο και τα συστήματα υποβοήθησης αναλαμβάνουν και προσφέρουν μια άριστη οδική συμπεριφορά. Ο οδηγός μπορεί μάλιστα να προσαρμόσει το οδηγικό στυλ στις επιθυμίες του, μέσω του Driving Profile Selection.

Απουσιάζει ωστόσο η οδηγική απόλαυση από το μενού του GTX. Το τιμόνι είναι άμεσο αλλά δεν διακρίνεται σε πληροφόρηση, ενώ η όποια διάθεση των πίσω κινητήριων τροχών να σπάσουν την πρόσφυση και να αρχίσουν τα παιχνίδια με την ουρά, κόβεται εν τη γενέσει της και αποφασιστικά από τα ηλεκτρονικά βοηθήματα – ακόμη και αν έχεις επιλέξει τη ρύθμιση ESC Sport για το σύστημα ευστάθειας. Επιπλέον, τα φρένα είναι δυνατά αλλά έχουν μέτρια αίσθηση και νεκρή αρχική διαδρομή – πρέπει να πατήσεις πολύ το πεντάλ για να αρχίσει το αυτοκίνητο να φρενάρει αποτελεσματικά.

The all electric Volkswagen ID.3 GTX

Στην πόλη, τέλος, το GTX διατηρεί την κορυφαία ευελιξία του ID.3 (κύκλος στροφής 10,5 μ.) και προσφέρει ικανοποιητική άνεση, παρά την σπορ ανάρτηση.

Τελικά;

Αν το δείτε σαν ηλεκτρικό GTI, έχετε πέσει έξω – δεν είναι τυχαίο που η VW δεν επέλεξε αυτό το λογότυπο για το πιο σπορ ID.3. Το GTX είναι ένα άκρως αποτελεσματικό GT που καταπίνει ξεκούραστα και άνετα μεγάλες αποστάσεις ή διαχειρίζεται με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα στριφτερές διαδρομές. Με την ποιότητα που παραδοσιακά συνοδεύει τη μάρκα, αλλά και με το στυλ και την αποδοτικότητα που πρέπει να έχει ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, γρήγορο ή μη.

Όσο για την τιμή (από 47.900 € με επιδότηση), αυτή δικαιολογείται τόσο από τη συνολική απόδοση του αυτοκινήτου, όσο και από τον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό.

The all electric Volkswagen ID.3 GTX

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!