Leapmotor T03: Και για όσους αναρωτιούνται τι εστί Leapmotor, η κινεζική ραγδαίως αναπτυσσόμενη εταιρεία που ιδρύθηκε το 2015 πορεύεται ήδη υπό την ομπρέλα του ομίλου Stellantis.
Το 2023 η Stellantis, απέκτησε μερίδιο 20% στην εταιρεία, με στόχο την αποκλειστικότητα στην πώληση σε αγορές εκτός Κίνας και το Μάιο του 2024, εδραιώθηκε η Leapmotor International, μια κοινοπραξία με ποσοστά 51:49 υπέρ του ομίλου.
Έτσι και η Leapmotor βρίσκει άμεσα δίκτυο διανομής πανευρωπαϊκά σε χρόνο ταχύτερο των ομοεθνών ανταγωνιστών – ώστε να βάλει πλώρη για δυναμικό μπάσιμο. Ταυτόχρονα ο όμιλος Stellantis αποκτά λόγο στην προχωρημένη τεχνολογία των Κινέζων, που ομολογουμένως έχουν το μαχαίρι και το καρπούζι.
Στη σύντομη ενημέρωση περί Leapmotor οφείλουμε να πούμε ότι βρίσκεται ήδη στην χώρα μας μέσω του δικτύου της Italian Motion του Ομίλου Βασιλάκη και για το ντεμπούτο στην αγορά ρίχνει δυο επιλογές με τον ηλεκτροκίνητο Δαυίδ να εμφανίζεται στις οθόνες σας.
Μικρό, αλλά προικισμένο
H Leapmotor λανσάρεται στην Ελλάδα με τα αμιγώς ηλεκτρικά T03 και C10 με το πρώτο να κατηγοριοποιείται στα mini και το δεύτερο στα C-SUV. Στόχος της εταιρείας με το μικρότερο Τ03 είναι η δημιουργία ενός πρακτικού αυτοκίνητου, με ευελιξία, τεχνολογικό υπόβαθρο και ευρυχωρία για τέσσερις επιβάτες.
Η μικροκινητικότητα μπορεί να είναι το μελλοντικό στοίχημα, όμως το επίπεδο ρεαλισμού σήμερα δεν δείχνει και ιδιαίτερα γοητευτικό για να επενδύσεις εκεί και να πάρεις στην πλάτη ένα φορτηγό συμβιβασμούς. Αν λοιπόν κατά βάση οι μετακινήσεις σου είναι αστικές τις περισσότερες ημέρες του χρόνου, ποιος ο λόγος να μην ασχοληθείς σοβαρά με αυτοκίνητο σαν το Τ03, που επίσης σοβαρά ασχολείται και ο κατασκευαστής του;
Στόχος της εταιρείας με το Τ03 είναι η δημιουργία ενός πρακτικού αυτοκίνητου, με ευελιξία, τεχνολογικό υπόβαθρο και ευρυχωρία για τέσσερις επιβάτες.
Πρακτικά το μικρό Leapmotor είναι ένας έξυπνος και ρεαλιστικός τρόπος να προσεγγίσεις την ηλεκτροκίνηση. Μικρό σε διαστάσεις, χαριτωμένο σε εικόνα και πρακτικό στην λογική της αστικής μετακίνησης με τρόπο που δεν προκαλεί.
Με την κεντρική σχεδιαστική ιδέα να παίρνει έμπνευση από το Smart Forfour η ψιλόλιγνη μοντέρνα κόμπακτ σιλουέτα του, κερδίζει θετικά την ματιά. Αισιόδοξη εικόνα με υποψία χαμόγελου στην μάσκα, από το κέντρο της οποίας θα βρείτε την υποδοχή φόρτισης για την μπαταρία ιόντων λιθίου των 37,3 κιλοβατώρων, που είναι τοποθετημένη κάτω στο πάτωμα του αυτοκινήτου.
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου σε κερδίζει με την ευρυχωρία για το μέγεθος του αυτοκινήτου, την συναρμολόγηση των σκληρών αλλά καλοφινιρισμένων υλικών και την γενναιοδωρία του εξοπλισμού του. Μια πλήρως ψηφιακή 8ιντση οθόνη, αναλαμβάνει χρέη πίνακα οργάνων, ενώ απο την κεντρική οθόνη αφής των 10,1 ιντσών, εκτός από πλοήγηση, ενημέρωση και ψυχαγωγία, ελέγχονται όλες οι επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Σημαντικό και ιδιαιτέρως ενθαρρυντικό για τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου είναι το γεγονός ότι προσφέρεται στάνταρ με το πακέτο της ομπρέλας ασφαλείας LEAP Pilot που περιλαμβάνει 10 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Πρακτική για τα μικροαντικείμενα της παρέας αποδεικνύεται και η καμπίνα, που ικανοποιεί σε φωτεινότητα με την σταθερή πανοραμική οροφή των 42΄΄ να συμβάλει σε αυτό. Οι διαθέσιμοι χώροι επαρκούν για τους 4 επιβαίνοντες, πίσω σαφώς δεν περιμένεις υπερβολικό διαθέσιμο χώρο για να απλωθείς, ενώ για τις αποσκευές τα 210 διαθέσιμα λίτρα ικανοποιούν τις καθημερινές ανάγκες. Το άνοιγμα είναι μεν στενό στη βάση του, όμως αν υπάρχει επιπλέον ανάγκη μεταφοράς η ρίψη της ενιαίας πλάτης στο κάθισμα των επιβατών δημιουργεί χώρο 880 λίτρων.
Πέριξ της πόλης
Η μικρή μπαταρία έχει να προσφέρει την ενέργειά της σε ένα ελαφρύ στο σύνολο ηλεκτρικό όχημα που δεν ξεπερνά τα 1.200 κιλά, κάτι σπάνιο για EV σήμερα, ενώ την ακολουθούν και άλλα πλεονεκτήματα, όπως η κατανάλωση που κρατιέται χαμηλά και η γρήγορη φόρτιση.
Για παράδειγμα μια τυπική φόρτιση σε AC παροχή απαιτεί 3,5 ώρες για να φέρει την μπαταρία από το 30 έως το 80% , ενώ σε ταχυφορτιστή DC 45 kW, το ίδιο ποσοστό χρειάζεται μόλις 36 λεπτά της ώρας. Επίσης με την κατανάλωση να παίζει ανάμεσα στις 11 με 16 kWh η αυτονομία καλύπτει 340 έως 234 χιλιόμετρα αντίστοιχα, οπότε τις αστικές και γιατί όχι και περιαστικές του ανάγκες τις υλοποιεί μια χαρά.
Οι 95 ίπποι του ηλεκτροκινητήρα και η ροπή των 158 Nm, σύμφωνα με τη Leapmotor και το πρωτόκολλο WLTP, εξασφαλίζει αυτονομία 265 έως 395 χλμ. στον αστικό κύκλο.
Στην πράξη η κατανάλωση ενέργειας αποδεικνύει την αυτονομία και οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,7 δλ., τελική ταχύτητα 130 χλμ./ώρα) κάνουν το T03 σβέλτο σε επιδόσεις, χωρίς αυτές να είναι εξωπραγματικές. Εδώ δεν θα βρεις πομπώδεις προδιαγραφές και εξωπραγματικές επιδόσεις, υπάρχουν φυσικά Driving modes (Eco, Standart, Sport) όμως έπι τοις ουσίας θα ικανοποιήσεις κάθε επίκαιρη ανάγκη και θα γευτείς γήινη απόδοση για σβέλτη μετακίνηση.
Το μικρό Leapmotor των 3,62 μέτρων μήκους και 1,65 πλάτους ελίσσεται με ευκολία σε κάθε στενό της πόλης και απλοποιεί την αναζήτηση χώρου στάθμευσης. Έως τα 30 χλμ./ώρα ο ήχος του ηλεκτροκινητήρα θυμίζει τρόλεϊ ενημερώνοντας τους πεζούς για την παρουσία του. Μπορεί να απέχει από τα σπορ χαρακτηριστικά, όμως η ανάρτηση διαβάζει αποτελεσματικά οτιδήποτε συμβαίνει κάτω από τους 15άρηδες τροχούς και συνολικά δείχνει ευδιάθετο και ασφαλές ακόμα και σε συνεχείς στροφές.
Αν υπερβάλεις όμως τα ελαστικά και το γενικότερο στήσιμο του αυτοκινήτου θα σε προειδοποιήσουν για την λάθος επιλογή σου με άνοιγμα της τροχιάς και με ένα τιμόνι που σε ποιότητα πληροφόρησης απέχει από τα σπορ χαρακτηριστικά.
Άλλωστε το T03 δεν βρίσκεται εδώ για κάτι τέτοιο και για bonus προσφέρει μια πλήρη σουίτα ADAS που περιλαμβάνει συνολικά δέκα στάνταρ συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Η σύγχρονη προσφορά στην ασφάλεια που δίνει απλόχερα η Leapmotor από το εισαγωγικό της μοντέλο, είναι μια ένδειξη ότι δεν συμβιβάζει τις φιλοδοξίες της στο βωμό του κέρδους.
Συνολικά νιώθεις σωστά τοποθετημένος στο κάθισμα, χωρίς να σου λείπει ούτε η ιδανική θέση ούτε η τριγύρω ορατότητα και έχει όλα τα δεδομένα για να διαπρέψει στην πόλη.
Η ανάρτηση δείχνει σφιχτή χωρίς όμως να χάνει την αρχική προσφορά της στο πεδίο της άνεσης. Παραμένει ευθύβολο μέχρι την τελική του ταχύτητα και ήσυχο ώς εκεί για να απασχολήσει αρνητικά με την ηχομόνωση και κύλιση.
Οφείλεις να του αναγνωρίσεις ένα πάτημα που εμπνέει σιγουριά, καλή επικοινωνία με τον οδηγό αν δεν του ζητάς παραπάνω από αυτά που μπορεί να προσφέρει και μια εικόνα αποτελεσματικότητας από τα φρένα που δεν εμπνέει ανησυχίες.
Ρε λες;
Το μεγάλο όπλο στην επιχειρηματολογία του T03, είναι προφανώς η τιμή. Διαθέσιμο σε μια και μοναδική πλούσια έκδοση και με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», αποκτά νόημα ακόμα και αν δεν είσαι ζεστός για εισαγωγή στην ηλεκτροκίνηση. Μαζί με την προσφορά λανσαρίσματος (μείον 1.000 €), από την ελληνική αντιπροσωπεία διαμορφώνει την τιμή του στα €15.844, συμπεριλαμβάνοντας 5ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και 8ετή για την μπαταρία.
Κάτι που το καθιστά επί του παρόντος την πιο προσιτή πρόταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης, αλλά και ένα από τα φτηνότερα αυτοκίνητα που μπορεί να αποκτήσει σήμερα κανείς, συμπεριλαμβάνοντας και θερμικές προτάσεις της αγοράς. Το Leapmotor T03 τελικά σου κλείνει το μάτι σαν να σε ρωτάει: «Μήπως ήρθε η ώρα να βάλεις την ηλεκτροκίνηση στην καθημερινότητά σου;»
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ