Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid: Η ισχυρότερη Cayenne

Η νέα Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid των 739 ίππων τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας του SUV και αποτελεί την ισχυρότερη Cayenne στην ιστορία.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid: Η ισχυρότερη Cayenne

Η νέα Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid των 739 ίππων τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας του SUV και αποτελεί την ισχυρότερη Cayenne στην ιστορία.

Όταν η Porsche αποκάλυψε την πλήρως ανανεωμένη Cayenne πριν από μερικούς μήνες, η έλλειψη μίας κορυφαίας turbo εκδοχής ήταν μια εμφανής, αλλά δεν κράτησε για πολύ. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η γερμανική εταιρεία παρουσίασε την Cayenne Turbo E-Hybrid, την πιο ισχυρή Cayenne όλων των εποχών με υβριδικό V8 κινητήρα που αποδίδει 739 ίππους.

Το ίδιο το σύστημα κίνησης είναι μια σημαντικά αναθεωρημένη έκδοση του προηγούμενου υβριδικού V8, χάνοντας το χαρακτηριστικό «S», αλλά αυξάνοντας την ισχύ κατά περίπου 60 ίππους. Όπως συνέβαινε και πριν, ο βενζινοκίνητος V8 είναι μια twin-turbo μονάδα, αλλά έχει ανασχεδιαστεί σε μεγάλο βαθμό για να συμμορφώνεται με τους μελλοντικούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων, ενώ παράλληλα είναι πιο ισχυρός. Τώρα παράγει 599 ίππους μόνος του, προσφέρει μια αύξηση 49 ίππων σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα και ένα μεγάλο άλμα 118 ίππων σε σχέση με το υφιστάμενο μοντέλο Cayenne S με κινητήρα V8.

Αυτός συνδυάζεται με τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα που υπάρχει και στις άλλες Cayenne E-Hybrid αλλά αναβαθμισμένο, με ισχύ 176 ίππων για να δημιουργήσει συνολική απόδοση 739 ίππων και 950 Nm ροπής. Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από μια μεγαλύτερη μπαταρία 25,9 kWh που βοηθά στην επίτευξη αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας 82 χλμ., καθώς και από έναν ισχυρότερο ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW για ταχύτερη πλήρωση της μπαταρίας: μια πλήρης φόρτιση διαρκεί πλέον μόλις 2,5 ώρες.

Οι επιδόσεις είναι ακραίες, με την τελική ταχύτητα να έχει διαμορφωθεί στα 295 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα, ένα δέκατο του δλ. πιο γρήγορα από ό,τι προηγουμένως, παρά το βάρος του αυτοκινήτου, που κυμαίνεται στην περιοχή των 2,7 τόνων, αν και η τελική τιμή που γράφει η ζυγαριά δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί επίσημα.

Για τον έλεγχο όλης αυτής της ταχύτατα κινούμενης μάζας, η Porsche έχει χρησιμοποιήσει όλο το οπλοστάσιο που διαθέτει όσον αφορά τη διαμόρφωση του πλαισίου, από την τελευταία έκδοση ελατηρίων αέρα διπλού θαλάμου με προσαρμοζόμενα αμορτισέρ διπλής βαλβίδας και ένα torque vectoring πίσω διαφορικό να περιλαμβάνονται στο στάνταρ εξοπλισμό, μέχρι το ενεργό σύστημα αντιστρεπτικών ράβδων της Porsche (PDCC), το σύστημα διεύθυνσης των πίσω τροχών και τα κεραμικά φρένα, τα οποία είναι διαθέσιμα ως προαιρετικές επιλογές.

Υπάρχει επίσης μια σειρά από μικρές βελτιώσεις στην αισθητική, με τα συνήθη σχεδιαστικά στοιχεία της Turbo, όπως τα φώτα πορείας με διπλή ράβδο και μία ανασχεδιασμένη μάσκα εμπρός, με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα που τροφοδοτούν τον V8 κινητήρα. Στο πίσω μέρος, τα στάνταρ μοντέλα Turbo διαθέτουν στάνταρ διπλές απολήξεις εξάτμισης οβάλ σχήματος, αν και τα περισσότερα θα είναι εξοπλισμένα με την τυπική στρογγυλή τετραπλή διάταξη που συνοδεύει το προαιρετικό σύστημα Sports Exhaust.

Το Turbo E-Hybrid θα είναι διαθέσιμο τόσο με αμάξωμα SUV όσο και σε Coupe, αλλά μοναδικό για το τελευταίο θα είναι ένα πρόσθετο πακέτο GT, που συνδυάζει τις αναβαθμίσεις πλαισίου της προηγούμενης Turbo GT με το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης. Το μη υβριδικό μοντέλο Turbo GT αναβαθμίστηκε μαζί με την Cayenne νωρίτερα φέτος, αλλά λόγω των πιο αυστηρών κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων δεν είναι διαθέσιμο στις περισσότερες αγορές της Ευρώπης.

Ως αποτέλεσμα, το πακέτο GT διαθέτει την ίδια μοναδική γεωμετρία εμπρός ανάρτησης με αυξημένο κάμπερ και φαρδύτερα ελαστικά. Αυτό το πακέτο ενσωματώνει επίσης στο στάνταρ εξοπλισμό το σύστημα διεύθυνσης των πίσω τροχών και το PDCC, καθώς και τα κεραμικά φρένα διαμέτρου 420 χλστ., όπως και την ψηλά τοποθετημένη πίσω αεροτομή της Turbo GT και τις μοναδικές εσωτερικές αναβαθμίσεις.

Οι τιμές για το νέο Turbo E-Hybrid ξεκινούν από τα 176.324 ευρώ για το SUV στη Γερμανία και τα 179.775 ευρώ για το Coupe. Με το πακέτο GT, η τιμή αυτή αυξάνεται στα 208.454 ευρώ. Το νέο μοντέλο είναι διαθέσιμο για παραγγελίες, ενώ οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν αργότερα μέσα στη χρονιά.

Δείτε τις τιμές όλων των μοντέλων της Porsche στην Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!