H Toyota αποκάλυψε την ολοκαίνουργια 9η γενιά του Hilux, το οποίο, σύμφωνα με την ιαπωνική μάρκα, ευθυγραμμίζεται με την στρατηγική Multi-Pathway.
Πρόκειται για την πολυτεχνολογική προϊοντική στρατηγική που προσφέρει στο κοινό βιώσιμες επιλογές μετακίνησης με μια πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης, από υβριδικά οχήματα flex-fuel (στην Αμερική) έως και νέα σεντάν μοντέλα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου (στην Ιαπωνία).
Το Hilux στην 9η γενιά του διατηρεί τον πετρελαιοκινητήρα, καθώς και τον βενζινοκινητήρα (στην ευρύτερη ευρωπαϊκή γκάμα) όμως για πρώτη φορά στην ιστορία του, αποκτά και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Εμφανισιακά το νέο Hilux έχει αποκτήσει μια νέα, δυναμική εικόνα, βασισμένη στη σχεδιαστική φιλοσοφία «Tough & Agile». Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζουν τα λεπτά φωτιστικά σώματα, ενώ το λογότυπο έχει αντικατασταθεί από τα κεφαλαία γράμματα «TOYOTA» στον πρόβολο.
Στις αμιγώς ηλεκτρικές εκδοχές, η μάσκα είναι αεροδυναμικά σχεδιασμένη και κλειστή, ενώ υπάρχουν και ειδικές ζάντες αλουμινίου. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει το «νεύρο» στο αμάξωμα, που βρίσκεται στην πόρτα και συμβάλλει στην δημιουργία ενός δυναμικού οπτικού αποτελέσματος. Σε όλες τις εκδόσεις το πίσω σκαλοπάτι προσφέρει εύκολη πρόσβαση στον χώρο φόρτωσης.

Το καινούργιο Hilux διατίθεται αποκλειστικά σε αμάξωμα Double Cab, με απώτερο στόχο την βελτίωση της ευρυχωρίας στο πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό. Όπως και το εξωτερικό design, η καμπίνα είναι σχεδιασμένη με γεωμετρικά σχήματα, που προσφέρουν μια επιθετική εικόνα στο σύνολο.

Υπάρχουν δύο οθόνες 12,3 ιντσών (μία για τον οδηγό και μία για το infotainment) οι οποίες συνοδεύονται από πολλούς φυσικούς διακόπτες για το σύστημα τετρακίνησης και τον κλιματισμό. Οι λειτουργίες που χρησιμοποιούνται συχνότερα κατά την οδήγηση έχουν το δικό τους φυσικό μπουτόν και θεωρητικά βελτιώνεται σημαντικά η εργονομία, καθώς ο οδηγός δεν χρειάζεται να ψάχνει σε διαφορετικά μενού του infotainment για να βρει βασικές ρυθμίσεις.
Όσον αφορά τα κινητήρια σύνολα, η Toyota επικεντρώνεται ως επί το πλείστον στην αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή. Μία μπαταρία 59,2 kWh και δύο αμιγώς ηλεκτρικοί άξονες χαρίζουν στο μοντέλο μόνιμη τετρακίνηση. Δεν γνωρίζουμε επίσημα νούμερο ισχύος, όμως η Toyota αναφέρει ότι ο ηλεκτροκινητήρας στον μπροστινό άξονα αποδίδει 205 Nm ροπής, με τον πίσω ηλεκτροκινητήρα να προσφέρει 269 Nm ροπής.

Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο είναι 715 κιλά, ενώ μπορεί να ρυμουλκήσει έως και 1.600 κιλά. Η αυτονομία που ανακοινώνει η ιαπωνική μάρκα είναι 240 χιλιόμετρα κατά WLTP, ενώ οι ταχύτητες φόρτισης είναι «οι καλύτερες της κατηγορίας».

Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη σειρά Hilux, αλλά η διαθεσιμότητά τους θα περιοριστεί στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των πελατών της περιοχής. Σε άλλες αγορές της Ευρώπης θα διατίθεται ένας κινητήρας βενζίνης 2,7 λίτρων, όμως η θερμική έκδοση που θα φτάσει στην χώρα μας θα είναι το ήπια υβριδικό πετρελαιοκίνητο σύνολο με κινητήρα 2,8 λίτρων. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι μπορεί να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο έως 1.000 κιλά, καθώς και να ρυμουλκήσει τρέιλερ με φρένα έως 3.500 κιλά.

Ο ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια τοποθετείται ψηλά στον κινητήρα, ώστε το όχημα να διατηρεί την ικανότητα διέλευσης νερού βάθους 0,7 μέτρων της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοση. Η απόδοση εκτός δρόμου ενισχύεται με το σύστημα Multi-Terrain Select, το οποίο μπορεί να ενεργοποιήσει ο οδηγός για να προσαρμόσει την απόδοση σε διαφορετικές επιφάνειες. Το Multi-Terrain Monitor βοηθά στην οδήγηση εκτός δρόμου, ενώ το Panoramic View Monitor υποστηρίζει το παρκάρισμα και τους ελιγμούς στο δρόμο.

Στα σκαριά βρίσκεται και μια νέα έκδοση υδρογόνου. Αυτή θα κινείται από ένα σύστημα κυψελών καυσίμου και αναμένεται να φτάσει στις αγορές το 2028.
Το ντεμπούτο της νέας γενιάς του Toyota Hilux θα γίνει στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του 2026, τόσο για την ηλεκτρική όσο και για την θερμική έκδοση. Οι τιμές τους θα ανακοινωθούν με το λανσάρισμα στην αγορά.









