Την δεκαετία του 1990, η McLaren παρουσίασε την F1, το πιο γρήγορο αυτοκίνητο που είχε παραχθεί ως τότε, με τελική ταχύτητα περί τα 391 χλμ./ώρα.
Είκοσι χρόνια αργότερα, το 2013, έκανε την εμφάνισή της η P1, με υπερυψηλές επιδόσεις και ένα υβριδικό σύστημα που απέδιδε 916 ίππους.
Φτάνοντας στο σήμερα, η McLaren παρουσίασε την νέα της ναυαρχίδα και το επόμενο «νούμερο «1» αυτοκίνητο», όπως το αποκαλεί η ίδια: την ολοκαίνουργια W1.
Το νέο μοντέλο αποκαλύφθηκε για να τιμήσει την 50ή επέτειο από τον πρώτο τίτλο της McLaren στην Formula 1 το 1974, όταν ο Emerson Fittipaldi σήκωσε το τρόπαιο για να γίνει ο νεότερος μέχρι τότε παγκόσμιος πρωταθλητής. Από τότε η McLaren έχει κατακτήσει συνολικά 12 τίτλους οδηγών και οκτώ τίτλους κατασκευαστών.

Ο εξωτερικός σχεδιασμός της W1 θυμίζει αρκετά αυτόν του προκατόχου της, της P1. Ωστόσο το αμάξωμα έχει αρκετές αλλαγές, οι οποίες ενσωματώθηκαν μετά από 350 ώρες εξέλιξης στην αεροδυναμική σήραγγα. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο εξολοκλήρου από ανθρακονήματα και είναι 47 χιλιοστά πιο μακρύ από αυτό της P1, προσφέροντας αεροδυναμική απόδοση «εμπνευσμένη από τα μονοθέσια της Formula 1».
Σε συνδυασμό με την ενεργή ανάρτηση, η οποία μπορεί να χαμηλώσει κατά 37 χιλιοστά σε υψηλές ταχύτητες, καθώς και με την πίσω – επίσης ενεργή – αεροτομή η οποία επεκτείνεται προς τα πίσω κατά 300 χιλιοστά, η σχεδίαση της W1 της χαρίζει αεροδυναμική άντωση που φτάνει τον 1 τόνο στα 280 χλμ./ώρα.
Στο εσωτερικό, τα bucket καθίσματα ενσωματώνονται στο σασί, προσφέροντας έτσι χαμηλότερο κέντρο βάρους, ενώ μπορούν να επενδυθούν με όποιο υλικό επιθυμεί ο πελάτης. Αντί για πίσω τζάμι, υπάρχει μια ψηφιακή κάμερα, η οποία δίνει εικόνα σε μια οθόνη που βρίσκεται στην θέση που παραδοσιακά θα βρισκόταν ο εσωτερικός καθρέπτης.
Η McLaren ισχυρίζεται πως η ορατότητα είναι βελτιωμένη, χάρη στις μικρότερες μπροστινές κολώνες, οι οποίες είναι οι λεπτότερες που έχουν τοποθετηθεί σε αυτοκίνητο της εταιρείας. Πίσω από τα μπροστινά καθίσματα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος 117 λίτρων, ικανός να χωρέσει έως και δύο προστατευτικά κράνη. Το τιμόνι είναι επίπεδο και ενσωματώνει τα κουμπιά που ελέγχουν το ενεργό σύστημα DRS, καθώς και το boost του κινητήρα.
Να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο πως ο 4λιτρος twin turbo V8 βενζινοκινητήρας είναι ολοκαίνουργιος και από μόνος του αποδίδει 233 ίππους ανά λίτρο. Η ιπποδύναμή του υπολογίζεται σε 932 ίππους, ενώ, σε συνεργασία με έναν ηλεκτροκινητήρα των 347 ίππων, παράγει συνολική ισχύ 1.275 ίππων και 1.340 Nm ροπής.
Ως αποτέλεσμα, η πιο ισχυρή McLaren στην ιστορία της μάρκας επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 2,7 δευτερόλεπτα, ενώ χρειάζεται 5,8 δευτερόλεπτα για να φτάσει στα 200 χλμ./ώρα και 12,7 δευτερόλεπτα για το 0-300 χλμ./ώρα. Η επιβράδυνση είναι επίσης ραγδαία, χάρη στα κεραμικά φρένα, τα οποία σταματούν το αυτοκίνητο από τα 200 χλμ./ώρα σε 100 μέτρα.
Τεχνικά μιλώντας, η McLaren W1 είναι plug-in υβριδική – παρότι αυτό γίνεται κυρίως για την συντήρηση της μπαταρίας. Η πρίζα του αυτοκινήτου βρίσκεται πίσω από ένα πάνελ στο μπροστινό μέρος και δεν είναι εύκολα προσβάσιμη για δημόσια ή οικιακή φόρτιση. Άλλωστε η μπαταρία των 1,4 kWh προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία μόλις 2,5 χιλιομέτρων, επομένως δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί όπως ένα τυπικό plug-in υβριδικό αυτοκίνητο. Ωστόσο ο ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει αθόρυβες εκκινήσεις και ελιγμούς. Το οκτατάχυτο κιβώτιο DCT διαθέτει ηλεκτρική όπισθεν.
Η τιμή της νέας McLaren W1 υπολογίζεται στα 2.380.000 ευρώ για την ευρωπαϊκή αγορά, ενώ ήδη τα βιβλία παραγγελιών έχουν κλείσει για τα 399 αντίτυπα που θα παραχθούν συνολικά.




















