H Audi αποκάλυψε το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Q6 e-tron. Ως ηλεκτρικό SUV που καταλαμβάνει την ίδια κατηγορία με το παγκόσμιο best seller της μάρκας, το Q5, υπάρχουν μεγάλες προσδοκίες για το νέο μοντέλο. Βασίζεται σε μία εντελώς καινούργια πλατφόρμα, την PPE, που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Porsche και υποστηρίζει επίσης τη Macan EV. Το Q6 e-tron θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Audi που θα παράγεται στο εργοστάσιο της Audi στο Ingolstadt. Το νέο Q6 e-tron αναμένεται στην ελληνική αγορά τον Σεπτέμβριο.
Όσον αφορά την εμφάνιση, η Audi ήταν αρκετά συντηρητική με το Q6 e-tron. Το εξωτερικό εμπνέεται από το e-tron GT γύρω από τους καμπυλωτούς και τονισμένους θόλους των τροχών, ενώ τα σκούρα ένθετα στα κάτω μέρη των θυρών παραπέμπουν στη ναυαρχίδα Q8 e-tron. Με μήκος 4,771 μέτρα, είναι 108 χιλιοστά μακρύτερο από το σημερινό Q5.
Τα φωτιστικά σώματα LED χωρίζονται σε δύο τμήματα με το ανώτερο εξ αυτών να διαθέτει προσαρμόσιμα γραφικά ημέρας χάρη στα 61 επιμέρους τμήματα. Επίσης, η γρίλια «Singleframe» της Audi έχει αντεστραμμένα χρώματα, καθώς είναι βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος, και περιβάλλεται από μαύρο.
Στο πίσω μέρος, τα φώτα του Q6 e-tron αποκτούν τεχνολογία OLED. Τρία ξεχωριστά πάνελ φιλοξενούν 60 ξεχωριστά τμήματα, τα οποία μπορούν να λειτουργούν σαν pixel για να παρέχουν μια σειρά από διαφορετικά γραφικά φωτισμού, και ακόμη και να ενημερώνουν τους άλλους χρήστες του δρόμου για έναν επικείμενο κίνδυνο ή αν το αυτοκίνητο εισέρχεται σε ημιαυτόνομη λειτουργία οδήγησης.
Στο εσωτερικό, η καμπίνα διαθέτει μια εντελώς διαφορετική διάταξη για να φιλοξενήσει ένα ολοκαίνουργιο λειτουργικό σύστημα infotainment. Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων Virtual Cockpit 11,9″, ο οποίος συνδυάζεται άψογα με μια οθόνη αφής MMI Touch Display 14,5″ μέσα σε ένα ελαφρώς καμπυλωτό πάνελ.
Το λειτουργικό σύστημα που βασίζεται στο Android, στεγάζει τα περισσότερα χειριστήρια σε αυτή την οθόνη. Η Audi αναφέρει ότι οι φωνητικές εντολές είναι ο πιο εύκολος τρόπος ρύθμισης του κλιματισμού. Μέχρι και 800 λειτουργίες μπορούν να ελεγχθούν από μια σειρά 100 αλληλεπιδράσεων μέσω του φωνητικού βοηθού «Hey Audi», ο οποίος μπορεί να μάθει τις φωνητικές εντολές τόσο του οδηγού όσο και του συνοδηγού και να κάνει ακόμη και προτάσεις με βάση τις προηγούμενες συνήθειες. Ο συνοδηγός λαμβάνει επίσης μια τριτεύουσα οθόνη 10,9”, η οποία του επιτρέπει να αλλάζει τις ρυθμίσεις.
Το Q6 e-tron στοχεύει φαίνεται να γίνει ο ηγέτης της κατηγορίας όσον αφορά τους εσωτερικούς χώρους, με άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα γόνατα στα πίσω καθίσματα. Ο χώρος αποσκευών των 526 λίτρων είναι γενναιόδωρος και συνδυάζεται με έναν αποθηκευτικό χώρο 64 λίτρων κάτω από το καπό. Δύο μοντέλα θα προσφέρονται κατά το λανσάρισμα. Το Q6 quattro και το SQ6 διαθέτουν αμφότερα διάταξη με δύο κινητήρες και μπαταρία 100 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα: 94,9 kWh), και βάρους 580 κιλών, που αποτελεί μέρος του δαπέδου του αυτοκινήτου.
Η πλατφόρμα PPE μπορεί να φιλοξενήσει έναν κινητήρα εμπρός και δύο στον πίσω άξονα. Όποια διάταξη και αν τοποθετηθεί, η Audi ισχυρίζεται ότι οι μονάδες (που ψύχονται με λάδι) δεν είναι απλώς οι πιο αθόρυβες από κάθε άλλο EV, αλλά και οι πιο αποδοτικές. Το Q6 αποδίδει συνδυαστικά 285 kW (388 ίππους), ενώ η μέγιστη ισχύς του SQ6 είναι 380 kW (517 ίπποι), αρκετά για χρόνους επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 και 4,3 δευτερόλεπτα, αντίστοιχα. H μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 και 230 χλμ./ώρα, αντίστοιχα.
Αργότερα στη ζωή του Q6 e-tron, θα ενταχθούν στη γκάμα δύο εκδόσεις με κίνηση στον πίσω άξονα. Το βασικό μοντέλο θα χρησιμοποιεί μια μικρότερη μπαταρία 83 kWh, ενώ το άλλο, που ονομάζεται Performance, θα έχει τη μονάδα 100 kWh για ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία από το τετρακίνητο μοντέλο. Εντοπίστηκε επίσης σε δοκιμές ένα καυτό RS Q6 να δοκιμάζεται και αναμένεται να αποδίδει περισσότερους από 600 ίππους.
Η ταχύτητα φόρτισης θα αγγίζει τα 270 kW, χάρη στην αρχιτεκτονική 800V με την πλήρωση από 10-80% να διαρκεί μόλις 21 λεπτά. Με βάση τα επίσημα στοιχεία της Audi, μια φόρτιση τουλάχιστον 250 kW θα είναι δυνατή μεταξύ 10-35%, και παρότι η ταχύτητα φόρτισης όλων των EV μειώνεται καθώς φτάνουν στο μέγιστο επίπεδο, το Q6 θα εξακολουθεί να είναι ικανό για 100 kW στο 80%.
Ένας ενσωματωμένος φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW θα προσφέρεται από το λανσάρισμα, με ένα ταχύτερο σύστημα 22 kW να παρουσιάζεται αργότερα. Όπως και το e-tron GT, το Q6 e-tron διαθέτει δύο θύρες φόρτισης AC (μία σε κάθε πλευρά) για να διευκολύνει τη διαδικασία στο σπίτι.
Μια αντλία θερμότητας πολλαπλών πηγών αντλεί αέρα όχι μόνο από το εξωτερικό περιβάλλον, αλλά και από τη θερμότητα που εκπέμπει το σύστημα κίνησης. Αυτό, σε συνδυασμό με τη διατήρηση της θερμοκρασίας της μπαταρίας στο βέλτιστο επίπεδο σημαίνει ότι η αυτονομία αυξάνεται κατά περίπου 32 χλμ. μεταξύ -10 και +20 βαθμών Κελσίου, και εξασφαλίζει ότι οι ισχυριζόμενες ταχύτητες φόρτισης και η επιτάχυνση μπορούν να επιτευχθούν επανειλημμένα.
Επιπλέον, το Q6 e-tron θα διαθέτει μία από τις ισχυρότερες τεχνολογίες αναγεννητικής πέδησης που έχουμε δει σε οποιοδήποτε EV μέχρι στιγμής. Οι κινητήρες μπορούν να ανακτήσουν έως και 220 kW ενέργειας κατά την επιβράδυνση, η οποία μπορεί να κατανεμηθεί μεταξύ των δύο αξόνων ανάλογα με τις συνθήκες. Είναι αρκετή, λέει η Audi, ώστε περίπου το 95% των φρεναρισμάτων να μπορεί να καλυφθεί χωρίς να χρησιμοποιηθεί καθόλου το μηχανικό σύστημα πέδησης.
Όλα αυτά σημαίνουν ότι το Q6 quattro θα αποδώσει αυτονομία έως και 625 χλμ. δηλαδή 92 χλμ. περισσότερα από ένα Tesla Model Y Long Range. Η αυτονομία του SQ6 θα είναι μικρότερη λόγω των φαρδύτερων ελαστικών, που δημιουργούν περισσότερη τριβή.