Τελικές δοκιμές στο Nurburgring για το Hyundai Ioniq 5 N

H Hyundai βρέθηκε στην πίστα του Nurburgring για το τελικό στάδιο εξέλιξης του Hyundai Ioniq 5 N, του πρώτου ηλεκτροκίνητου μοντέλου του τμήματος υψηλών επιδόσεων Ν, πριν από την αποκάλυψή του στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood τον Ιούλιο.

Τελικές δοκιμές στο Nurburgring για το Hyundai Ioniq 5 N

H Hyundai βρέθηκε στην πίστα του Nurburgring για το τελικό στάδιο εξέλιξης του Hyundai Ioniq 5 N, του πρώτου ηλεκτροκίνητου μοντέλου του τμήματος υψηλών επιδόσεων Ν, πριν από την αποκάλυψή του στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood τον Ιούλιο.

Η Hyundai εισήλθε στην τελική φάση δοκιμών εξέλιξης του Ioniq 5 N, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου υψηλών επιδόσεων του τμήματος N, επισκεπτόμενη την απαιτητική πίστα αγώνων του Nurburgring στη Γερμανία, στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την παγκόσμια πρεμιέρα του μοντέλου τον Ιούλιο.

Για το Ioniq 5 N, η Hyundai συνδύασε την πλατφόρμα Electrified-Global Modular Platform (E-GMP) με την τεχνολογία και την τεχνογνωσία που έχουν αναπτυχθεί στον μηχανοκίνητο αθλητισμό από την Ν, για να μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες υψηλών επιδόσεων του ηλεκτροκίνητου μοντέλου και να διασφαλίσει ότι ανταποκρίνεται στους τρεις πυλώνες επιδόσεων του τμήματος, δηλαδή να είναι ικανό στις στροφές και στην πίστα, αποτελώντας παράλληλα και καθημερινό σπορ αυτοκίνητο.

Για να το πετύχει αυτό, η Hyundai συνδύασε τις δυνάμεις του κέντρου έρευνας και εξέλιξης (R&D) στο Namyang της Νότιας Κορέας και του ευρωπαϊκού κέντρου δοκιμών στο Nurburgring, το οποίο αποτελεί επέκταση του ευρωπαϊκού κέντρου R&D της Hyundai στο Russelsheim της Γερμανίας, όπου εδρεύουν οι ευρωπαϊκές ομάδες σχεδιασμού και μηχανολογίας της μάρκας από το 2003.

Ο Till Wartenberg, αντιπρόεδρος και επικεφαλής της μάρκας N & Motorsport της Hyundai, δήλωσε: «Το Ioniq 5 N μόλις ολοκλήρωσε δοκιμές αντοχής 10.000 χιλιομέτρων στο Nordschleife. Πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο που αποδεικνύει την υψηλή αντοχή του οχήματος και την ικανότητά του σε πίστα αγώνων. Μόλις ξεκινήσαμε τη δεύτερη δοκιμή 10.000 χιλιομέτρων για να δοκιμάσουμε τα όριά του».

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στη διαχείριση των θερμοκρασιών λειτουργίας του Ioniq 5 N, καθώς η ψύξη των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο απαιτητική από ό,τι σε μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η N έχει σχεδιάσει ένα μεγαλύτερο ψυγείο και βελτιώσεις στο σύστημα ψύξης της μπαταρίας και του λιπαντικού του ηλεκτροκινητήρα. Αυτά τα χαρακτηριστικά ενισχύονται περαιτέρω από νέες λύσεις διαχείρισης θερμότητας, όπως το N Battery Preconditioning και το N Race.

Το N Battery Preconditioning ρυθμίζει εκ των προτέρων τη θερμοκρασία της μπαταρίας στο πιο αποδοτικό επίπεδο και χωρίζεται σε δύο λειτουργίες: «Drag» και «Track». Στη λειτουργία Drag, η βέλτιστη θερμοκρασία ρυθμίζεται για άμεση χρήση της μέγιστης ισχύος, ενώ στη λειτουργία Track, η χαμηλότερη δυνατή θερμοκρασία της μπαταρίας βελτιστοποιείται για αυξημένο αριθμό γύρων.

Η λειτουργία N Race δίνει στους οδηγούς πιο άμεσο έλεγχο στη χρήση της ενέργειας του αυτοκινήτου, με επιλογή προτεραιότητας σε οδήγηση ‘Sprint‘ ή ‘Endurance‘ (αντοχής). Το ‘Sprint’ είναι η προεπιλεγμένη λειτουργία, που δίνει προτεραιότητα στην πλήρη ισχύ. Το ‘Endurance’ είναι μια ρύθμιση που μεγιστοποιεί την αυτονομία του Ioniq 5 N στην πίστα. Αυτό επιτυγχάνεται με τον περιορισμό των ξαφνικών «εκρήξεων» ισχύος, διατηρώντας σε χαμηλό επίπεδο τις θερμοκρασίες.

Η αναγεννητική πέδηση από τους ηλεκτροκινητήρες συμπληρώνεται από τα υδραυλικά φρένα που εάν είναι απαραίτητο. Η Hyundai N σχεδίασε το σύστημα ειδικά για το Ioniq 5 N, προσφέροντας μέγιστη δύναμη επιβράδυνσης έως και 0,6 G μόνο μέσω της αναγεννητικής πέδησης, τιμή που είναι η κορυφαία στον κλάδο. Η αναγεννητική πέδηση παραμένει ενεργοποιημένη ακόμη και κατά την ενεργοποίηση του ABS, με μέγιστη επιβράδυνση 0,2 G. Τα υδραυλικά φρένα του Ioniq 5 N έχουν ενισχυθεί με μεγαλύτερους δίσκους διαμέτρου 400 χλστ., με νέο ελαφρύ υλικό και βελτιστοποιημένη ροή αέρα για ψύξη.

Η Hyundai N εξέλιξε επίσης τα συστήματα N Active Sound + και το N e-Shift, προκειμένου να παρέχουν βελτιωμένη αίσθηση στον οδηγό και ακριβέστερο έλεγχο του στο χειρισμό. Το N Active Sound + αποτελείται από ένα σύστημα 10 ηχείων (8 εσωτερικά, 2 εξωτερικά), που παρέχει 3 διαφορετικά ηχητικά θέματα: Ignition, Evolution και Supersonic.

Το Ignition προσομοιώνει τον 2λιτρο turbo κινητήρα των αυτοκινήτων N, συμπληρωμένο με ηχητικά εφέ από σκασίματα εξάτμισης, ενώ το Evolution είναι ένας ηλεκτρονικός ήχος με την υπογραφή της N, εμπνευσμένος από το N 2025 Vision Gran Turismo Concept και το RN22e. Το Supersonic προσομοιώνει τον ήχο ενός μαχητικού αεροσκάφους. Ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει όλες τις ηχητικές επιλογές στις προτιμήσεις τους.

Το N e-Shift συνεργάζεται στενά με το N Active Sound + για να προσομοιώσει το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) 8 σχέσεων των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το N e-Shift προσομοιώνει τις αλλαγές ταχυτήτων ελέγχοντας την παραγωγή ροπής του κινητήρα, αναπαράγοντας την αίσθηση τραντάγματος μεταξύ των αλλαγών.

Το Ioniq 5 N θα κάνει το ντεμπούτο του στις 13 Ιουλίου στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood, σηματοδοτώντας την πρώτη συμμετοχή της Hyundai N σε αυτό το εμβληματικό γεγονός. Στη θρυλική ανάβαση θα συμμετάσχουν πολλά οχήματα N, συμπεριλαμβανομένου του N Vision 74 που χρησιμοποιεί υδρογόνο ως καύσιμο.

Δείτε τις τιμές όλων των μοντέλων της Hyundai στην Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!