Kia EV9: Πρώτη ματιά στην ηλεκτρική 7θέσια ναυαρχίδα της μάρκας

Η Kia αποκάλυψε το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας της, το 7θέσιο αμιγώς ηλεκτρικό EV9, το οποίο έχει αυτονομία 540 χλμ.

Kia EV9: Πρώτη ματιά στην ηλεκτρική 7θέσια ναυαρχίδα της μάρκας

Η Kia αποκάλυψε το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας της, το 7θέσιο αμιγώς ηλεκτρικό EV9, το οποίο έχει αυτονομία 540 χλμ.

Όλοι γνωρίζουμε ότι η Kia έχει κατασκευάσει μερικά σπουδαία ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια με τη μορφή των Niro EV, EV6 και Soul EV, αλλά τώρα ήρθε η ώρα για το μεγαλύτερο ηλεκτρικό Kia, το EV9. Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV είναι μόλις το δεύτερο μοντέλο στα πλαίσια της σειράς EV της Kia, μετά το EV6. Σύντομα θα προστεθεί το crossover EV4 και μερικά ακόμη, καθώς η Kia έχει ήδη ανακοινώσει σχέδια για την παρουσίαση 9 νέων μοντέλων έως το 2027.

Οι παραγγελίες για το EV9 θα ανοίξουν το δεύτερο εξάμηνο του 2023 και οι τιμές θα ξεκινούν από περίπου 65.000 ευρώ, γεγονός που καθιστά το εν λόγω μοντέλο αντίπαλο για τα επερχόμενα Volvo EX90, το αμιγώς ηλεκτρικό Range Rover και την BMW iX, έχοντας όμως σημαντικά χαμηλότερη τιμή. Ρίξαμε για πρώτη φορά μια ματιά στο νέο αυτοκίνητο της Kia όταν έκανε το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης και εισήλθαμε στο εσωτερικό του για να δούμε τι μπορεί να προσφέρει το EV9 στον ολοένα και πιο ανταγωνιστικό τομέα των ηλεκτρικών SUV.

Μπορεί λοιπόν να φτάσει την πολυτέλεια των καθιερωμένων premium αντιπάλων; Με μια πρώτη ματιά, η απάντηση είναι ναι, όσον αφορά την ποιότητα, την άνεση και την τεχνολογία. Τραβώντας τις αναδυόμενες χειρολαβές των θυρών, εντυπωσιαστήκαμε από το βάρος των ίδιων των θυρών, οι οποίες οδηγούν σε μια καμπίνα που χρησιμοποιεί ηρεμιστικά χρώματα και πιο φιλόξενα υλικά από ό,τι έχουμε δει από την Kia στο παρελθόν. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη δεδομένης της τιμής, αλλά οπτικά, η ποιότητα κατασκευής είναι τουλάχιστον εφάμιλλη οποιουδήποτε άλλου premium SUV.

Υπάρχουν μερικά σκληρά πλαστικά, κυρίως γύρω από τα χειριστήρια για τα παράθυρα, αλλά υπάρχει μια εντυπωσιακή αίσθηση ευρυχωρίας. Τα παράθυρα είναι μεγάλα για καλύτερη θέα προς τα έξω. Ένα μικρό τιμόνι βρίσκεται μπροστά από τη γνωστή διάταξη δύο οθονών infotainment της Kia/Hyundai. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, δεδομένου ότι το EV9 μοιράζεται την πλατφόρμα E-GMP με τα άλλα πρόσφατα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα του ομίλου.

Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί πολλά βιώσιμα υλικά, ενώ τα καθίσματα είναι άνετα, με άφθονο αποθηκευτικό χώρο στις θήκες των θυρών και μεταξύ των εμπρός επιβατών. Ο έξυπνος και διακριτικός εσωτερικός φωτισμός LED δίνει επίσης μια premium αίσθηση. Ενώ οι δύο πρώτες σειρές καθισμάτων παρέχουν εύκολη πρόσβαση μέσω των φαρδιών θυρών και διαθέτουν άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα γόνατα, η τρίτη είναι αρκετά πιο στριμωγμένη, εκτός και αν οι επιβάτες στη μεσαία σειρά συμβιβαστούν όσον αφορά το χώρο για τα πόδια τους.

Τον περιορισμένο χώρο στην τρίτη σειρά καθισμάτων αντισταθμίζει ένας χώρος αποσκευών 572 λίτρων με όλα τα καθίσματα στη θέση τους. Με αναδιπλωμένες τις δύο πίσω σειρές καθισμάτων, ο χώρος αυτός αυξάνεται στα 2.319 λίτρα.

Με τεχνολογίες υψηλής ποιότητας που περιλαμβάνουν ψηφιακό κλειδί αποθηκευμένο στο smartphone σας και ενημερώσεις over-the-air, το EV9 σίγουρα δίνει αίσθηση πολυτέλειας. Ήδη υπάρχει ένας μακρύς κατάλογος ενδιαφερόμενων αγοραστών που είναι ήδη πρόθυμοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω για ένα EV6 GT, οπότε φαίνεται ότι δεν αποτελεί εμπόδιο πλέον η αυξημένη τιμή για ένα αυτοκίνητο που φέρει το έμβλημα της Kia, όπως ήταν ενδεχομένως πριν από μερικά χρόνια.

Με μήκος που ξεπερνά τα 5 μέτρα και πλάτος σχεδόν 2 μ., το κορυφαίο 7θέσιο EV θα βρίσκεται πάνω από το υφιστάμενο EV6 και το επερχόμενο EV5 στη γκάμα μοντέλων της Kia. Οι πιο ακριβές εκδόσεις του EV9 θα έχουν μια μεγάλη μπαταρία 99,8 kWh και με αυτήν η Kia στοχεύει μέγιστη αυτονομία 540 χλμ. με μια φόρτιση, για την έκδοση με τη Long Range έκδοση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Το EV9 θα διατίθεται με κίνηση στον πίσω άξονα, αλλά και τετρακίνηση, χάρη στην πρωτοποριακή τεχνολογία 800 volt της μάρκας, που είναι ενσωματωμένη στην πλατφόρμα E-GMP, την οποία χρησιμοποιεί και το EV6. Αυτή η τεχνολογία θα πρέπει να εξασφαλίζει φόρτιση από 10-80% σε λιγότερο από 20 λεπτά.

Η βασική έκδοση με κίνηση στον πίσω άξονα χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 160 kW (218 ίππων) και 350 Nm ροπής, επιταχύνοντας από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δευτερόλεπτα, όντας εξοπλισμένο με μπαταρία 76,1 kWh. Η τετρακίνητη παραλλαγή, διπλασιάζει σχεδόν την ισχύ σε 385 ίππους και 600 Nm ροπής, κατεβάζοντας το χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα στα 6 δλ.

Μια προαιρετική λειτουργία boost, διαθέσιμη ως ενημέρωση over-the-air (OTA), αυξάνει τη ροπή και μειώνει το χρόνο 0-100 χλμ./ώρα σε 5,3 δλ. Αυτή η έκδοση έρχεται με μπαταρία 99,8 kWh, ενώ υπάρχει και μια τρίτη επιλογή με τη μορφή μιας Long Range έκδοσης υψηλής αυτονομίας με κίνηση στον πίσω άξονα, που συνδυάζει έναν κινητήρα 150 kW (204 ίππων) με τη μεγαλύτερη μπαταρία. Αυτή είναι η παραλλαγή που η Kia ισχυρίζεται ότι έχει αυτονομία 540 χλμ.

Τεχνολογία

Οι ενημερώσεις OTA αναμένεται να έχουν εξέχουσα θέση στο EV9. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να επισκεφθούν το Kia Connect Store για να αγοράσουν ψηφιακές λειτουργίες και υπηρεσίες. Η εταιρεία αναφέρει ότι αυτό τους δίνει την ευελιξία να επιλέγουν τα χαρακτηριστικά που επιθυμούν για να «αναβαθμίζουν συνεχώς τις δυνατότητες του EV9».

Ενώ οι πλήρεις προδιαγραφές δεν έχουν ακόμη καθοριστεί, μπορούμε να περιμένουμε η γκάμα θα αντικατοπτρίζει εκείνη του EV6. Πέραν από τη βασική έκδοση, το EV9 αναμένεται να είναι και στην ως GT-Line με ράγες οροφής, μεγαλύτερους τροχούς, ψηφιακούς εξωτερικούς καθρέπτες και αναθεωρημένη μάσκα. Αναφέρεται ότι κάθε έκδοση θα έχει μια τριάδα οθονών και τουλάχιστον τροχούς 19 ιντσών, καθώς και μια καμπίνα χωρίς δέρμα που θα χρησιμοποιεί «βιολογικά υλικά», προερχόμενα από πρώτες ύλες όπως καλαμπόκι, ζαχαροκάλαμο και φυσικά έλαια.

Η Kia αναφέρει ότι το EV9 θα εισάγει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 υπό όρους. Η εταιρεία ονομάζει το σύστημα «Highway Driving Pilot» και το σύστημα διαθέτει 15 αισθητήρες που επιτρέπουν την οδήγηση χωρίς να έχει ο οδηγός τα χέρια στο τιμόνι σε ορισμένους δρόμους.

Το EV9 έχει σχεδιαστεί για να είναι το μεγαλύτερο και το πιο ακριβό όχημα μηδενικών εκπομπών ρύπων στη γκάμα της Kia. Είναι ένα από τα 14 νέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που θα λανσάρει η εταιρεία παγκοσμίως τα επόμενα 5 χρόνια και είναι το πρώτο από τα 9 που θα καταφθάσουν στην Ευρώπη.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!