Με 4θυρο GT θα ξεκινήσει η αναβίωση της Jaguar

Το ηλεκτρικό μέλλον της Jaguar θα ξεκινήσει με ένα νέο, αμιγώς ηλεκτρικό, τετράθυρο GT.

Με 4θυρο GT θα ξεκινήσει η αναβίωση της Jaguar

Το ηλεκτρικό μέλλον της Jaguar θα ξεκινήσει με ένα νέο, αμιγώς ηλεκτρικό, τετράθυρο GT.

Η Jaguar θα κατευθυνθεί προς ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον με ένα τετράθυρο GT αξίας 115.000 ευρώ. Τα πρωτότυπα του νέου μοντέλου θα δοκιμάζονται στους δρόμους έως το τέλος του έτους, όπως επιβεβαίωσε η εταιρεία.

Η βρετανική μάρκα θα χαράξει μία εντελώς καινούργια πορεία στο πλαίσιο της στρατηγικής Reimagine της JLR, χωρίς να προβλέπεται αντικατάσταση οποιουδήποτε από τα υπάρχοντα μοντέλα. Αντίθετα, η Jaguar θα μετακινηθεί προς τα επάνω, για να σταθεί δίπλα στα Range Rover, Defender και Discovery ως ένας από τους τέσσερις πυλώνες της μάρκας της JLR, όπως αποκαλείται πλέον η Jaguar Land Rover.

Το πρώτο δείγμα αυτής της καινούργιας κατεύθυνσης θα είναι ένα τετράθυρο GT, το οποίο θα ξεκινήσει να πωλείται στα τέλη του 2024, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν το 2025. Θα είναι το πρώτο από μια σειρά τριών αυτοκινήτων, και θα παράγεται στο Solihull, το ίδιο εργοστάσιο που θα κατασκευάζει και το αμιγώς ηλεκτρικό Range Rover.

Το νέο μοντέλο θα είναι όχι μόνο το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής της Jaguar που έχει κατασκευαστεί ποτέ, αλλά θα ξεπεράσει και το υπάρχον αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, το I-Pace, σε αυτονομία και ταχύτητα φόρτισης. Η Jaguar δεν έχει δημοσιοποιήσει την απόδοση των κινητήρων ή επιδόσεις, αλλά αναφέρει ότι το νέο μοντέλο θα έχει αυτονομία έως και 700 χιλιόμετρα και θα μπορεί να προσθέσει περίπου 320 χλμ. αυτονομίας με μόλις 15 λεπτά ταχείας φόρτισης.

Jaguar I-Pace

Ο σχεδιασμός του παραμένει προς το παρόν μυστικός, αλλά έχει δημιουργηθεί στο πλαίσιο μιας διαδικασίας ταχείας εξέλιξης που ξεκίνησε από τον επικεφαλής του δημιουργικού τμήματος της JLR, Gerry McGovern. Με την ονομασία Project Renaissance, δόθηκε σε τρεις ομάδες στο στούντιο σχεδιασμού της JLR στο Gaydon μια κοινή εντολή για την παραγωγή μιας οικογένειας τριών διαφορετικών τύπων οχημάτων, με αποτέλεσμα να γίνουν 18 προτάσεις σε πήλινα μοντέλα μέσα σε μόλις τρεις μήνες.

Το τελικό αποτέλεσμα, λέει ο McGovern, ήταν ότι ένα από αυτά τα σετ προτάσεων «εγκρίθηκε καθολικά, χωρίς καμία συζήτηση», και αυτές οι έννοιες χρησιμοποιήθηκαν για να καθορίσουν τη σχεδιαστική κατεύθυνση της νέας μάρκας. Η Jaguar δημοσιοποίησε μια teaser εικόνα για τη μελλοντική κατεύθυνση της Jaguar, η οποία δείχνει ένα έντονα τετραγωνισμένο πίσω μέρος ενός αυτοκινήτου- αν και οι υπεύθυνοι έσπευσαν να υποδείξουν ότι δεν δείχνει απαραίτητα το -ανώνυμο ακόμα- GT.

«Ο ιδρυτής της Jaguar, σερ William Lyons, είπε ότι δεν θα αντιγράφει οτιδήποτε άλλο, και προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε», δήλωσε ο McGovern. «Η μάρκα πρέπει να εμπνέει όσο καμία άλλη. Σκεφτείτε πληθωρικότητα, φιλοδοξία, θάρρος. Αυτός είναι ο απόλυτα σωστός δρόμος για την επιχείρηση και για αυτό είμαι πιο ενθουσιασμένος από ποτέ. Πρόκειται για μια πραγματική ευκαιρία, θα ακολουθήσουν μεγάλα πράγματα».

Όλες οι νέες δημιουργίες θα βασίζονται πάνω σε μια ειδική πλατφόρμα ηλεκτροκίνητων οχημάτων που ονομάζεται Jaguar Electrified Architecture (JEA). Ο Nick Collins, εκτελεστικός διευθυντής προγραμμάτων οχημάτων της JLR, δήλωσε: «Η πλατφόρμα JEA εξελίσσεται ειδικά για την πληθωρική μάρκα της Jaguar. Δεν υπάρχει καμία σχεδιαστική ομάδα πουθενά στον κόσμο που θα μπορούσε να δημιουργήσει κάτι τόσο πληθωρικό όσο αυτό που δημιούργησε ο Gerry και η ομάδα του».

Jaguar I-Pace

Στο πλαίσιο αναδιοργάνωσης της JLR, η Jaguar θα διατίθεται μόνο μαζί με τα Range Rover, Defender και Discovery σε επιλεγμένους πωλητές, αν και η μάρκα θα μπορούσε επίσης να τοποθετηθεί σε αυτόνομα σημεία πώλησης-μπουτίκ, μια τακτική που ήδη εφαρμόζεται για την πολυτελή μάρκα SUV.

Η ονομαστική τιμή του πρώτου μοντέλου είναι 115.000 ευρώ και ο εμπορικός διευθυντής της JLR, Lennard Hoornik, επιβεβαίωσε ότι αυτό θα είναι το σημείο εισόδου για τη μάρκα. «Είναι σίγουρα περίπτωση που οι τιμές θα ξεκινούν από αυτό το όριο». Επίσης, προσέθεσε ότι το δεύτερο και το τρίτο μοντέλο της νέας γκάμας θα φτάσουν σε αρκετά σύντομο χρονικό διάστημα μετά το 2025.

Η φιλοδοξία της JLR είναι να μετακινήσει προς τα επάνω την Jaguar, ακόμη και αν αυτό σημαίνει μείωση του όγκου πωλήσεων: εκτιμάται ότι συνολικός αριθμός 50.000 μονάδων ετησίως, που ταιριάζει με το Range Rover, βρίσκεται στο υψηλότερο άκρο των πιθανοτήτων. Ο McGovern δήλωσε: «Δεν είναι ότι οι σχεδιασμοί ήταν κακοί τα τελευταία 20 χρόνια. Είναι περισσότερο ότι η στρατηγική αφορούσε τη δημιουργία μεγαλύτερης καθολικής απήχησης και τον ανταγωνισμό με τα mainstream premium προϊόντα. Αυτό έκανε την Jaguar πιο φυσιολογική. Αποφασίσαμε ότι θέλουμε να επιστρέψουμε στο μέλλον, να μην αντιγράφουμε κανέναν, ένας πλήρης ανασχεδιασμός».

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!