Η ακόμα πιο πληθωρική και… υβριδική νέα Mercedes GLE

Η ανανεωμένη εκδοχή της GLE αυξάνει την «έκθεσή» της στην υβριδική τεχνολογία αποκτώντας ήπια υβριδική τεχνολογία σε όλο το φάσμα των εκδόσεών της, ενώ οι plug-in υβριδικές επωφελούνται από τη νέας γενιάς αντίστοιχο σύστημα, χωρίς φυσικά να λείπουν οι ποικίλες προσθήκες και βελτιώσεις που ενισχύουν ακόμα περισσότερο το δίπτυχο πολυτέλειας-ικανότητας που εκπροσωπεί το γερμανικό SUV

Η ακόμα πιο πληθωρική και… υβριδική νέα Mercedes GLE

Η ανανεωμένη εκδοχή της GLE αυξάνει την «έκθεσή» της στην υβριδική τεχνολογία αποκτώντας ήπια υβριδική τεχνολογία σε όλο το φάσμα των εκδόσεών της, ενώ οι plug-in υβριδικές επωφελούνται από τη νέας γενιάς αντίστοιχο σύστημα, χωρίς φυσικά να λείπουν οι ποικίλες προσθήκες και βελτιώσεις που ενισχύουν ακόμα περισσότερο το δίπτυχο πολυτέλειας-ικανότητας που εκπροσωπεί το γερμανικό SUV

H γερμανική φίρμα ανανεώνει το επιβλητικό SUV της το οποίο θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη από το προσεχές καλοκαίρι, αποκαλύπτοντας όλο το φάσμα των εκδόσεών του, αμαξώματος και κινητήρα. Κοινό στοιχείο όλων των εκδόσεων, από την βάση ως την κορυφή της γκάμας, αποτελεί η υβριδική τεχνολογία σε δύο διαφορετικές μορφές, mild hybrid και plug-in hybrid με τη δεύτερη, να υπακούει, φυσικά, στην τεχνολογική εξέλιξη,  εξασφαλίζοντας στην ανανεωμένη GLE, διαμετρικά αντίθετες από τις διαστάσεις και τον πληθωρικό χαρακτήρα της, τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που ξεκινούν από 0,6 λίτρου/100 χλμ. και τα 16 γρ./χλμ., αντίστοιχα.

Πριν υπεισέλθουμε στα στοιχεία που αφορούν τις βελτιώσεις στην γκάμα συνόλων, από τη διαδικασία ανανέωσης δεν θα μπορούσαν φυσικά να εξαιρεθούν η εξωτερική εμφάνιση και ο εξοπλισμός του πληθωρικού SUV.

Σε ό,τι αφορά την πρώτη παράμετρο, οι αλλαγές ακολουθούν την εξελικτική οδό, συντείνοντας σε μια ακόμα πιο επιβλητική και «καλογυαλισμένη» όψη. Εκεί, κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η ανασχεδιασμένη γρίλια με το χαρακτηριστικό σχεδιαστικό μοτίβο από χρώμιο που την χωρίζει σε δύο τμήματα. Αντιστοίχως, σε περισσότερο χρώμιο έχουν ενδώσει (και) οι εισαγωγές αέρα με την εικόνα να συμπληρώνεται από τα ανανεωμένα γραφικά που ενσωματώνει το εσωτερικό των φωτιστικών σωμάτων, μπροστά αλλά και πίσω.

Όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς από ένα μοντέλο της γερμανικής φίρμας και μάλιστα ενός με την θέση της GLE στην γκάμα, οι μεταβολές/προσθήκες σε εξοπλισμό «εκ των έσω « είναι εκτενέστερες. Ψηφιακό επίκεντρο του θαλάμου επιβατών εξακολουθεί να αποτελεί τα δίδυμο των οθονών 12,3 ιντσών τόσο για το infotainment όσο και για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που, αμφότερα, βασίζονται στην νεότερη, βελτιωμένη εκδοχή του διάσημου πλέον ευφυούς λογισμικού MBUX.

Οι αλλαγές υπόσχονται βελτιωμένη λειτουργία φωνητικών εντολών, καθώς το σύστημα είναι πλέον σε θέση να αναγνωρίζει την θέση κάθε επιβάτη και από πού προέρχεται η εντολή, πράττοντας αναλόγως σε σχέση π.χ. με τον φωτισμό, ενώ στις προσθήκες, συνυπολογίστε την εφαρμογή Smart Home η οποία επιτρέπει τον απομακρυσμένο έλεγχο στις διασυνδεδεμένες συσκευές ενός αντίστοιχου οικιακού συστήματος.

Παράλληλα, πλέον τα λογισμικά Apple CarPlay και Android Auto είναι πλέον προσβάσιμα και με ασύρματη σύνδεση. Την ανανεωμένη εικόνα σε ό,τι αφορά τα «χειριστήρια» συμπληρώνει το νέο τιμόνι το οποίο ενσωματώνει περισσότερα χειριστήρια αφής σε περίπτωση που ο οδηγός δεν θέλει να χρησιμοποιήσει την κεντρική οθόνη ως touchscreen την κεντρική οθόνη. Το δίδυμο οθονών προσφέρει τρεις επιλογές διαμόρφωσης των γραφικών και των πληροφοριών (Classic, Sporty και Discreet) αλλά και τέσσερα προγράμματα λειτουργίας, αναλόγως τις απαιτήσεις του οδηγού με βάση τις συνθήκες.

Οι προσθήκες δεν εξαντλούνται φυσικά στα παραπάνω καθώς με την προαιρετική επιλογή των πακέτων Off-Road Engineering Package και του Parking Package με κάμερες περιμετρικής θέασης 360 μοιρών, η GLE προσφέρει τη λειτουργία του διαφανούς καπό που εφοδιάζει και την νεότερη GLC.

Εκτός από μια σαφή εικόνα όσων βρίσκονται μπροστά και κάτω από το αυτοκίνητο χάρη στην παραπάνω λειτουργία, η ενεργοποίηση του προγράμματος οδήγησης Off-Road, εμφανίζει στην κεντρική οθόνη χρήσιμα στοιχεία και πληροφορίες (κλίσεις αμαξώματος και εδάφους, προσανατολισμός-κατεύθυνση, ταχύτητα, τετρακίνηση) για την μετακίνηση εκτός πεπατημένης. Aξίζει να σημειωθεί ότι στην περίπτωση επιλογής του Off-Road Engineering Package, η standard αερανάρτηση διαθέτει διαφορετική ρύθμιση που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος κατά 3,0 εκατοστά και προσθέτει προστατευτικά κάτω από το αμάξωμα.

Στα νέα εξοπλιστικά στοιχεία συγκαταλέγεται και ένα βελτιωμένο σύστημα πρόσδεσης,  ελέγχου και διαχείρισης trailer για εκείνους που επιθυμούν να εκμεταλλευτούν την κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητη ικανότητα ρυμούλκησης της GLE, βάρους έως και 3,5 τόνων.

Μια λεπτομέρεια που αποτυπώνει την εμμονική προσέγγιση της γερμανικής φίρμας είναι ότι ο επίμαχος «γάντζος» είναι αφενός πτυσσόμενος και κρύβεται κάτω από το αυτοκίνητο και αφετέρου διαθέτει δύο έξτρα υποδοχές που διευκολύνουν την τοποθέτηση συστήματος μεταφοράς για ποδήλατα. Τα παραπάνω συμπληρώνουν φυσικά νέες επιλογές σε υλικά για τις επενδύσεις καθώς και λεπτομέρειες που προέρχονται από την κορυφαία έκδοση Maybach, ενισχύοντας την ούτως ή άλλως έκδηλη πολυτέλεια που κυριαρχεί στην καμπίνα της GLE.

Οι μεγαλύτερες αλλαγές προέρχονται από την γκάμα κινητήρων όπου η ήπια υβριδική τεχνολογία των 48 Volt με την μορφή ενός παράλληλου ηλεκτρικού κυκλώματος με γεννήτρια-εναλλάκτη (ISG) αποτελεί κοινή συνισταμένη μαζί με την τετρακίνηση για όλες τις εκδόσεις βενζίνης και diesel της GLE, συνεισφέροντας στην ισχύ με 20 ίππους και φυσικά μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του  γερμανικού SUV.

Με φόντο την παραπάνω προσθήκη, τα μεγέθη ισχύος των εκδόσεων της GLE διαμορφώνονται σε 381 ίππους και 500 Nm ροπής για την έκδοση βενζινης 450 4MATIC με κινητηρα 3,0 λίτρων, σε 269 ίππους και 550 Nm ροπής για την πετρελαιοκίνητη 300 d 4MATIC με δίλιτρο μοτέρ και σε 367 ίππους και 750 Nm ροπής για την 450 d 4ΜΑΤIC με πετρελαιοκίνητήρα 2.989 κ.εκ.

Ακόμα σημαντικότερες είναι οι αλλαγές-βελτιώσεις που αφορούν τις plug-in υβριδικές εκδόσεις οι οποίες ενσωματώνουν την αντίστοιχη τεχνολογία 4ης γενιάς η οποία μεταφράζεται στην παρουσία μιας μπαταρίας 31,2 kWh και ενός ηλεκτρικού μοτέρ 100 kW σε συνδυασμό με δίλιτρους τετρακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και diesel. Σε ό,τι αφορά τα μεγέθη, η 400 e 4MATIC αποδίδει 252 ίππους και 440 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,1 δευτερόλεπτα, ηλεκτρική αυτονομία  έως 105 χλμ. και μέση κατανάλωση καυσίμου 1,0 λίτρο/100 χλμ. τη στιγμή που οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται σε 19 γρ./χλμ.

Στην ακόμα πιο αποδοτική 350 de 4MATIC τα παραπάνω μεγέθη συνοψίζονται σε κατανάλωση καυσίμου 0,6 λίτρου/100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 16 γρ./χλμ. ενώ η ηλεκτρική αυτονομία διαμορφώνεται εξίσου σε 105 χλμ. Ταυτόχρονα η ισχύς της διαμορφώνεται σε 197 ίππους και 440 Nm ροπής και το sprint από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 6,9 δευτερόλεπτα.

Μέρος της ανανέωσης αποτελούν και οι εκδόσεις AMG οι οποίες ενσωματώνουν αντίστοιχες σχεδιαστικες και εξοπλιστικές προσθήκες αν και προσαρμοσμένες στα δικά τους “μεγέθη”.

Οι μεγαλύτερες αλλαγές έχουν προκύψει από την “βασική” εκδοση AMG με τα διακριτικά 53 η οποία χάρη στις βελτιώσεις στην χαρτογράφηση και το σύστημα υπερτροφοδότησης του κινητήρα των 3,0 λίτρων που ενσωματωνει επίσης το ISG, προσφέρει περισσότερη ροπή και υψηλότερες επιδόσεις.

Αναλυτικότερα η έκδοση 53 αποδίδει πλέον 435+22 ίππους ισχύος και 560+200 Nm ροπής επιταχύνοντας από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,0 δευτερόλεπτα. Η κορυφαία έκδοση 63 με τον V8, συνδυασμένο επίσης με γεννήτρια εναλλάκτη, αποδίδει 435+22 ίππους και 560 +200 Nm ροπής, απαιτώντας μόλις 3,9 δευτερόλεπτα για το sprint των «0-100». Σε αμφότερες τις εκδόσεις έχουν εφαρμοστεί στοχευμένες βελτιώσεις που αφορούν τις ρυθμισεις της αερανάρτησης αλλά και τα συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου με στόχο μια ακόμα πιο δυναμική συμπεριφορά.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!