Νέα υβριδική εποχή για την Chevrolet Corvette

Η όγδοη κατά σειρά γενιά της Corvette υποδέχεται την ηλεκτροκίνηση με την μορφή μιας υβριδικής παραλλαγής με την ονομασία E-Ray και τον τίτλο της ταχύτερης έκδοσης παραγωγής στην 70 και πλέον ετών ιστορία του μοντέλου

Νέα υβριδική εποχή για την Chevrolet Corvette

Η όγδοη κατά σειρά γενιά της Corvette υποδέχεται την ηλεκτροκίνηση με την μορφή μιας υβριδικής παραλλαγής με την ονομασία E-Ray και τον τίτλο της ταχύτερης έκδοσης παραγωγής στην 70 και πλέον ετών ιστορία του μοντέλου

Πιστή στην υπόσχεσή της, η Chevrolet έκανε τα αποκαλυπτήρια μιας εναλλακτικής έκδοσης της Corvette η οποία αξιοποιεί υβριδική τεχνολογία, αποτελώντας –αυτονόητα- την πρώτη αντίστοιχης τεχνολογίας έκδοση στην ιστορία του μοντέλου και, ταυτόχρονα, την πρώτη τετρακίνητη, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για το αμερικανικό muscle car αλλά και αποτελώντας ένα διαφορετικό δείκτη για την δυναμική της ηλεκτροκίνησης.

Στο προκείμενο, το υβριδικό σύνολο της Corvette E-Ray, όπως ονομάζεται η έκδοση, συνδυάζει τον V8 των 6,2 λίτρων LT2 με ηλεκτρικό μοτέρ, αυξάνοντας την συνδυαστική ισχύ της σε 665 ίππους. Το σύνολο επιτρέπει στην E-Ray να επιταχύνει από 0-96 χλμ./ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα ενώ προσφέρει μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Στην «συστοιχία» επιδόσεων που ανακοινώνουν οι Αμερικανοί συνυπολογίστε και την ικανότητα της υβριδικής έκδοσης να καλύψει απόσταση 400 μέτρων –το αμερικανικό quarter mile- σε χρόνο δέκα δευτερολέπτων. Όλα τα παραπάνω μεγέθη συνηγορούν στην ανάδειξη της συγκεκριμένης έκδοσης στην ταχύτερη νόμιμη για το δημόσιο οδικό δίκτυο, Corvette που έχει οδηγηθεί ποτέ στην παραγωγή.

Ωστόσο η υβριδική τεχνολογία δεν αποτελεί την μοναδική «πρωτιά» της E-Ray καθώς η διάταξη του συνόλου εξασφαλίζει στη συγκεκριμένη έκδοση τετρακίνηση αλλά και τη δυνατότητα να εκκινεί και να κινείται για μικρή απόσταση βασιζόμενη αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση.  

Ειδικότερα, το υβριδικό σύνολο αποτελείται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ με απόδοση 120 kW και 165 Nm ροπής το οποίο αναλαμβάνει να κινεί τον μπροστινό άξονα. Αντιστοίχως, ο θερμικός κινητήρας με προέλευση την Corvette Stingray και απόδοση 502 ίππους και 637 Nm ροπής κινεί τον πίσω άξονα ενώ το σύνολο συμπληρώνει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 1,9 kWh.

Xάρη στα ηλεκτρικά «συστατικά» του συνόλου της η E-Ray έχει τη δυνατότητα να λειτουργεί για μικρές αποστάσεις και σε ταχύτητες που δεν υπερβαίνουν τα 72 χλμ./ώρα ως αμιγώς ηλεκτροκίνητη. Η συγκεκριμένη δυνατότητα ενεργοποιείται με το νέο πρόγραμμα οδήγησης Stealth το οποίο περιγράφεται από την Chevrolet ως μια λειτουργία που ενδείκνυται προκειμένου η εκκίνηση του muscle car να «μην ανησυχεί τους γείτονες». Η ηλεκτρική  λειτουργία υποστηρίζεται και από ένα επικουρικό ηλεκτρικό κύκλωμα 12 Volt το οποίο αναλαμβάνει τις επανεκκινήσεις (stop-start) χωρίς να απαιτείται η εμπλοκή του V8 κινητήρα.

Εκτός από τις σημαντικές διαφοροποιήσεις στην αθέατη πλευρά της, η Chevrolet εφοδιάζει την E-Ray με μια σειρά εξοπλιστικών προδιαγραφών που στοιχειοθετούν την θέση της συγκεκριμένης έκδοσης στην κορυφή της γκάμας. Ανάμεσα σε αυτές συγκαταλέγεται η παρουσία της ενεργής ανάρτηση Magnetic Ride Control 4.0 ως standard, carbon κεραμικών δισκόφρενων και σύυστήματος πέδησης με την σφραγίδα της Brembo καθώς και ένα σετ ελαστικών της Michelin, Pilot Sport διάστασης 20 και 21 ιντσών.

Στις διαφορές συνυπολογίστε και το αυξημένο πλάτος της έκδοσης το οποίο ενισχύεται κατά 9,14 εκ. φτάνοντας τα 1,943 μέτρα αλλά και την ανασχεδιασμένη όψη της E-Ray ενώ την εικόνα συμπληρώνουν, οι αναθεωρημένες πλευρικές εισαγωγές αέρα και ο ξαναγραμμένος πίσω προφυλακτήρας.

Στις διαθέσιμες επιλογές, εκτός από τις 14 διαφορετικές αποχρώσεις για το αμάξωμα συγκαταλέγονται οι αγωνιστικές ρίγες σε μπλε χρώμα που αποτελούν αποκλειστικότητα για την έκδοση, νέου σχεδιασμού τροχοί καθώς και μια ευρεία γκάμα επιλογών για το εσωτερικό με  επίκεντρο το γυμνό ανθρακόνημα.

Βελτιωμένα και εμπλουτισμένα είναι και τα συστήματα άνεσης και υποβοήθησης καθώς η έκδοση διαθέτει σύστημα αυτόνομης πέδησης, ενεργής υποβοήθησης για τη διατήρηση της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας και προειδοποίησης σε περίπτωση εκτροπής από αυτήν αλλά εν όψει ενδεχόμενου ατυχήματος.

Σύμφωνα με τις συστάσεις, η E-Ray αναμένεται να διατεθεί στις ΗΠΑ από το δεύτερο μισό της χρονιάς ξεκινώντας από τα 104.295 δολάρια.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!