Chevrolet Corvette Z06: Ισχυρότερη από ποτέ

H ισχυρότερη εκδοχή της Corvette, Ζ06 αποκαλύπτεται φιλοξενώντας στα σπλάχνα της έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 5,5 λίτρων

Chevrolet Corvette Z06: Ισχυρότερη από ποτέ

H ισχυρότερη εκδοχή της Corvette, Ζ06 αποκαλύπτεται φιλοξενώντας στα σπλάχνα της έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 5,5 λίτρων

Η τελευταία γενιά της Corvette ήταν και η πρώτη στην μακρά ιστορία του μοντέλου με κεντρομήχανη διάταξη. Παρά την ριζοσπαστική προσέγγιση για το είδος των Corvette, υπάρχουν πολλά στοιχεία που την ενώνουν με το παρελθόν και ένα από αυτά είναι σίγουρα η προσανατολισμένη στις επιδόσεις έκδοσης με τα διακριτικά Ζ06 η οποία επιστρέφει, ισχυρότερη από ποτέ.

Η πρώτη φορά που τα διακριτικά Ζ06 αξιοποιήθηκαν σε Corvette ήταν το μακρινό 1963 στη δεύτερη γενιά του μοντέλου και στη συνέχεια στην πέμπτη, αποτελώντας μια ιδιαίτερα δημοφιλή παραλλαγή του αμερικανικού sportscar.

Όπως εύκολα θα υπέθετε κανείς, η νέα ενσάρκωση της Ζ06 επιφυλάσσει περισσότερη ισχύ από ποτέ αλλά και μια σειρά εκτεταμένων αναβαθμίσεων στο πλαίσιο και όχι μόνο οι οποίες καλούνται να την πλαισιώσουν, καθιστώντας την ευκολότερα διαχειρίσιμη.

Από τις βελτιώσεις δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί η εξωτερική της εικόνα η οποία ενισχύεται από την παρουσία ενός ανασχεδιασμένου προφυλακτήρα που ενσωματώνει περισσότερες και μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα. Μεγαλύτεροι είναι και οι θόλοι καθώς στις πολλές βελτιώσεις συμπεριλαμβάνεται και η αύξηση των μετατροχίων. Οι διογκωμένοι θόλοι φιλοξενούν τροχούς 20 ιντσών μπροστά και 21 ιντσών πίσω με ελαστικά της Michelin Cup 2. Να σημειωθεί ότι στις προαιρετικές επιλογές συγκαταλέγεται και η δυνατότητα για ανθρακονήματινους τροχούς.

Στα βελτιωμένα στοιχεία συγκαταλέγονται και οι διευρυμένες πλευρικές εισαγωγές αέρα οι οποίες φροντίζουν για την αποτελεσματικότερη ψύξη του ατμοσφαιρικού V8 κινητήρα. Ανασχεδιασμένο για τους ίδιους ακριβώς λόγους είναι και το κάλυμμα κινητήρα ενώ στο πίσω τμήμα διακρίνεται ένα επιβλητικό spoiler το οποίο με τη σειρά του προσφέρει τη δυνατότητα δύο ρυθμίσεων.

Παραδόξως ο κινητήρας έχει μικρότερο κυβισμό από τη συμβατική έκδοση της Corvette που αξιοποιεί V8 5,5 λίτρων. Παρ’ όλα αυτά είναι ισχυρότερος, για την ακρίβεια ο ισχυρότερος ατμοσφαιρικός V8 που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο παραγωγής αποδίδοντας 680 ίππους και 623 Nm ροπής. Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο σύνολο αποτελεί μετεξέλιξη του κινητήρα που εφοδιάζει την αγωνιστικών προδιαγραφών έκδοση C8-R.

H κίνηση μεταδίδεται παραδοσιακά στους πίσω τροχούς με την συνδρομή ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων ενώ σύμφωνα με τις συστάσεις το sprint από 0-96 χλμ. απαιτεί 2,6 δευτερόλεπτα. H μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 314 χλμ./ώρα.

Να σημειωθεί ότι η κεντρικά τοποθετημένη διπλή απόληξη της εξάτμισης στις ΗΠΑ δεν θα είναι διαθέσιμη στις Corvette Ζ06 που θα φτάσουν ως την Ευρώπη λόγω διαφορετικών κανονισμών. Αντ’ αυτής αναμένεται να υιοθετηθεί μια τετραπλή απόληξη αν και αυτό μάλλον λίγη σημασία για όσους επιδιώξουν την απόκτησή της η οποία συνεπάγεται την καταβολή 106.395 δολαρίων, τιμή που βέβαια ισχύει για την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού καθώς στη γηραιά ήπειρο προδιαγράφεται υψηλότερη.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!