20 χρόνια Audi RS 6

Η Audi Sport γιορτάζει τα 20 χρόνια του εμβληματικού της μοντέλου RS 6, το οποίο ανέκαθεν συνδύαζε υψηλές επιδόσεις με καθημερινή όψη.

20 χρόνια Audi RS 6

Η Audi Sport γιορτάζει τα 20 χρόνια του εμβληματικού της μοντέλου RS 6, το οποίο ανέκαθεν συνδύαζε υψηλές επιδόσεις με καθημερινή όψη.

Ένα αυτοκίνητο ενθουσιάζει την Audi Sport και τους οπαδούς της παγκοσμίως εδώ και 20 χρόνια όσο κανένα άλλο. Σε τέσσερις γενιές, το Audi RS 6 έδωσε τον τόνο για τα station wagon υψηλών επιδόσεων. Την επιτυχία του από το 2002 οφείλει στον κινητήρα με διπλό turbo και τετρακίνηση. Η βασική ιδέα ήταν η ίδια σε κάθε γενιά του RS 6.

Λίγο μετά την έναρξη της νέας χιλιετίας, η τότε quattro (νυν Audi Sport) βρέθηκε αντιμέτωπη με το ερώτημα σε ποιο αυτοκίνητο θα έδινε μια σπορ αναβάθμιση έπειτα από το RS 4. Ήταν η κατάλληλη στιγμή για το Audi A6. Η πρώτη γενιά (C5) είχε δεχθεί αναβάθμιση το 2001 και η Audi ήθελε επίσης να προσθέσει περισσότερη ισχύ.

Στόχος ήταν να προστεθεί ένας V8 4,2 λίτρων που στην ατμοσφαιρική του έκδοση απέδιδε 340 ίππους. Με την προσθήκη ενός διπλού turbo και σε συνεργασία με την βρετανική εταιρεία Cosworth, η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του κινητήρα έφτασε τους 450 ίππους και τα 560 Nm ροπής, όσους και το αυτοκίνητο DTM με το οποίο αγωνιζόταν η Audi στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού τότε!

Μέχρι σήμερα, η γενιά C5 είναι η μοναδαική του RS 6 που αποτέλεσε επίσης και αγωνιστικό αυτοκίνητο από την αρχή. Το RS 6 Competition κατέκτησε τον τίτλο στην κατηγορία κυβισμού του στο Speed GT World Challenge του 2003 με τον Randy Pobst στο τιμόνι.

Στο τέλος της σειράς, η quattro αύξησε ακόμη περισσότερο την ισχύ (από 450 σε 480 ίππους) στην έκδοση RS 6+, ενώ η ροπή παρέμεινε η ίδια. Επίσης, αυξήθηκε η τελική ταχύτητα, για να φτάσει τα 280 χλμ./ώρα, αντί για 250.

Το 2008, έξι χρόνια μετά το πρώτο RS 6, ακολούθησε η δεύτερη γενιά (C6). Αυτή τη φορά, ο 5λιτρος πλέον κινητήρας ήταν V10, αποδίδοντας 580 ίππους και 650 Nm ροπής, ξεπερνώντας σε ισχύ ακόμα και το R8 GT. Για τρία χρόνια, η Audi παρήγαγε τον μεγαλύτερο κινητήρα RS που είχε κατασκευαστεί ποτέ, με βάρος 278 κιλά. H sedan έκδοση άγγιζε τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 4,5 δλ., ενώ η έκδοση Avant χρειαζόταν 4,6 δλ.

To 2013, η Audi δέχθηκε κριτική καθώς απομακρύνθηκε από τον V10 και επέστρεψε σε έναν 8κύλινδρο 4λιτρο κινητήρα για την τρίτη γενιά (C7), καταφέρνοντας όμως να βελτιώσει τις επιδόσεις εξοικονομώντας βάρος (το C7 ήταν 120 κιλά ελαφρύτερο) και βελτιώνοντας την κατανομή (55% στον εμπρός άξονα αντί για 65%).

Με 700 Nm ροπής, χρειαζόταν μόλις 3,9 δλ. για να φτάσει 100 χλμ./ώρα. Με την πάροδο των ετών, η Audi αντλούσε όλο και περισσότερη ισχύ από τον κινητήρα, για να φτάσει εντέλει τους 605 ίππους και τα 750 Nm ροπής μέσω της λειτουργίας overboost.

Το 2019, τρία χρόνια πριν από τα 20ά γενέθλια του RS 6, κυκλοφόρησε η τέταρτη γενιά (C8). Διατηρώντας κυβισμών 4 λίτρων και διπλό turbo, αποδίδει 600 ίππους και και 800 Nm ροπής.

Για πρώτη φορά στην ιστορία του, το σύγχρονο RS 6 υποστηρίζεται πλέον από ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48 V, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την απόδοση. Παρόλο που είναι λίγο βαρύτερο, το RS 6 Avant έχει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα 3,6 δλ. και χρειάζεται μόλις 12 δλ. για να φτάσει τα 200 χλμ./ώρα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!