Το Skoda Superb κατάφερε να σημειώσει παγκόσμιο ρεκόρ για την μεγαλύτερη διανυθείσα απόσταση με ένα μόνο ντεπόζιτο καυσίμου.
Ο Miko Marczyk, πρωταθλητής στο European Rally Championship, κατάφερε να καλύψει συνολικά 2.831 χιλιόμετρα με μόλις έναν ανεφοδιασμό.
Το αυτοκίνητο, ένα Skoda Superb 4ης γενιάς, δεν έφερε καμία τροποποίηση – πέρα από τα ελαστικά 16 ιντσών (τα οποία επιλέχθηκαν με γνώμονα τη χαμηλή αντίσταση κύλισης) και την ανάρτηση, η οποία ήταν απευθείας δάνειο από την έκδοση Sportline, χαμηλώνοντας το αυτοκίνητο κατά 1,5 εκατοστό για βελτιωμένη αεροδυναμική. Ο 2λιτρος κινητήρας diesel που χρησιμοποιήθηκε στην δοκιμασία αποδίδει 150 ίππους ενώ συνδυάζεται με αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η εργοστασιακή μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η εταιρεία είναι 4,8 λίτρα/100 χλμ., κατά WLTP.
Για να μεγιστοποιήσει τις πιθανότητές του να καταρρίψει το ρεκόρ, ο Marczyk γέμισε μέχρι πάνω το ρεζερβουάρ 66 λίτρων ενώ, όπως ήταν αναμενόμενο, προσάρμοσε το στυλ οδήγησης, για να περιορίσει την κατανάλωση.
Η διαδρομή του τον οδήγησε από το Λοτζ της Πολωνίας, προς την Γερμανία και μετά στο Παρίσι, ενώ στην συνέχεια επέστρεψε μέσω Ολλανδίας, Βελγίου και Γερμανίας, καλύπτοντας την απόσταση με μέση ταχύτητα περίπου 80 χλμ./ώρα. Μαζί του βρισκόταν και ένα αυτοκίνητο υποστήριξης, το οποίο βρισκόταν δύο με τρία χιλιόμετρα πιο μπροστά και έδινε επιπρόσθετες πληροφορίες για την διαδρομή, που τον βοηθούσαν να προβλέψει τις αντιδράσεις του στην κυκλοφορία, να ελαχιστοποιήσει το φρενάρισμα και να επιταχύνει ομαλά.
Τελικά, ο Marczyk κατάφερε να σημειώσει μέση κατανάλωση 2,61 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Καθώς διέσχιζε την Γαλλία, ο ούριος άνεμος συνέβαλε στην επίτευξη κατανάλωσης 2,2 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, για μια απόσταση 200 χιλιομέτρων. Σε αυτό φυσικά βοήθησε και το σχετικά χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου για την κατηγορία του (1.590 κιλά).
Παρότι ο Marczyk και το Skoda Superb κατάφεραν να σημειώσουν ρεκόρ, ο πρωταθλητής των ράλλυ κοιτά πιο ψηλά. Ο επόμενος στόχος του είναι να καλύψει 3.000 χιλιόμετρα με ένα μόλις ντεπόζιτο. Ο ίδιος δήλωσε ότι θα μπορούσε να το καταφέρει καθώς η προηγούμενη προσπάθεια είχε ορισμένα σημεία με παρατεταμένες ανηφόρες, ενώ στην Γερμανία οι θερμοκρασίες έπεσαν στον 1 βαθμό Κελσίου, επηρεάζοντας την αποδοτικότητα. Ανέφερε επίσης ότι η χρήση diesel υψηλής ποιότητας θα μπορούσε να τον βοηθήσει ακόμα περισσότερο.
Δεν ξέρουμε αν θα τα καταφέρει στην νέα του προσπάθεια, όμως είναι η αλήθεια πως ακόμα και αυτό το ρεκόρ είναι πραγματικά εντυπωσιακό.