Η BMW ήταν μία από τις εταιρείες που δεν ανακοίνωσε από νωρίς ένα σχέδιο μετάβασης από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα, καθώς φαίνεται πως ακόμα και σήμερα παραμένουν «στον πυρήνα» του μοντέλου λειτουργίας της βαυαρικής εταιρείας.
Σε αρκετές περιπτώσεις στο παρελθόν, ο Διευθύνων Σύμβουλος Oliver Zipse έχει αναφέρει ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν πρέπει να γίνει βεβιασμένα και εξαναγκαστικά.
Έχει επίσης δηλώσει ότι οι καταναλωτές πρέπει να έχουν την ελευθερία επιλογής, επικαλούμενος τις υψηλές τιμές αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και το μάλλον ανεπαρκές προς το παρόν δίκτυο φόρτισης.
Σε συνέντευξη στη γερμανική οικονομική εφημερίδα Automobilwoche, ο Klaus von Moltke, διευθυντής του εργοστασίου της BMW στο Steyr της Αυστρίας, δήλωσε: «Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ο πυρήνας της εταιρείας μας και θα χρηματοδοτεί και τις μελλοντικές μας δραστηριότητες». Το εργοστάσιο που διευθύνει ο Moltke κατασκεύασε 1,2 εκατομμύρια κινητήρες μέσα στο 2024. Πρόσθεσε ότι η ανάπτυξη των θερμικών συστημάτων κίνησης θα συνεχιστεί, με τροποποιήσεις ώστε να πληρούν πλέον το αυστηρότατο πρότυπο ρύπων Euro 7.
Σε αντίθεση με τις επιταγές της εποχής, η BMW δεν αναφέρεται μόνο σε βενζινοκίνητα σύνολα, καθώς τα τμήματα έρευνας και ανάπτυξης δημιουργούν, μεταξύ άλλων, καύσιμα συμβατά ακόμα και για πετρελαιοκινητήρες. Το καύσιμο αυτό ονομάζεται HVO100 και είναι ένα ανανεώσιμο καύσιμο υψηλής ποιότητας που παράγεται από απόβλητα, όπως μαγειρικά έλαια και άλλες ανανεώσιμες πρώτες ύλες, χωρίς τη χρήση φοινικέλαιου.
Ήδη όλα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της BMW που παράγονται στη Γερμανία αποστέλλονται στις αντιπροσωπείες με τα ρεζερβουάρ τους γεμάτα HVO100. Σύμφωνα με την γερμανική εταιρεία, οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 90% σε σχέση με το συμβατικό πετρέλαιο.
Η BMW διατηρεί όλες τις επιλογές ανοικτές, καθώς έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι η M3 θα διατηρήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ θα μπορούσε να διατίθεται τόσο σε εξακύλινδρη όσο και σε οκτακύλινδρη μορφή. Χωρίς σημαντική ενίσχυση από ηλεκτρικούς κινητήρες, η M3 αναμένεται να αποδίδει περί τους 530 ίππους και 650 Nm ροπής. Η εκρηκτική M5 (την οποία οδηγήσαμε και στο MotorOne) διατηρεί τον V8 κινητήρα, μαζί με ένα plug-in υβριδικό σύστημα για να ανταποκρίνεται στα ολοένα και πιο αυστηρά πρότυπα εκπομπών ρύπων.