Η Cruise είναι μια θυγατρική εταιρεία της General Motors, η οποία ήταν μεταξύ των πρωτοπόρων στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης και διέθετε έναν στόλο ταξί χωρίς οδηγό – τα λεγόμενα ρομποταξί.
Αυτά τα ρομποταξί βρίσκονταν σε λειτουργία σε αμερικανικές πόλεις μέχρι τα τέλη του 2023, όταν σημειώθηκε ένα σοβαρό τροχαίο στο Σαν Φρανσίσκο.
Ένα από τα αυτόνομα οχήματα παρέσυρε πεζή, την οποία είχε χτυπήσει ένα άλλο όχημα με οδηγό.
Επί ημέρες δεν υπήρχε καμία επίσημη ανακοίνωση από την εταιρεία πως το ρομποταξί δεν είχε ακινητοποιηθεί και μάλιστα ο ελιγμός που έκανε είχε ως αποτέλεσμα να παρασύρει το θύμα για αρκετά μέτρα. Ως αποτέλεσμα αυτής της κακοδιαχείρισης, οι αρχές είχαν αφαιρέσει την άδεια της επιχείρησης.
Η General Motors ενέτεινε τον έλεγχο στην Cruise, αναγκάζοντας σε παραίτηση τον συνιδρυτή Kyle Vogt καθώς και σε απόλυση 900 εργαζομένων. Όμως, σε πιο πρόσφατη ανακοίνωσή της, η GM ανέφερε ότι εγκαταλείπει τη δραστηριότητα της θυγατρικής της Cruise, για να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη νέων συστημάτων τα οποία θα υποβοηθούν την οδήγηση χωρίς ωστόσο να αντικαθιστούν τον οδηγό.
Επενδυτής στην Cruise ήταν και η Honda, η οποία σκόπευε έως το 2026 να θέσει σε λειτουργία τη δική της υπηρεσία ρομποταξί. Ωστόσο ο ιαπωνικός όμιλος προέβη σε ανακοίνωση όπου ανέφερε ότι: «θα επανεκτιμήσει το μέλλον του σχεδίου και θα πραγματοποιήσει τις απαραίτητες προσαρμογές, περιλαμβανομένης της ενδεχόμενης ματαίωσής του, αφού η Cruise θα έχει ολοκληρώσει την αναδιάρθρωσή της».
Και όλα αυτά πραγματοποιούνται δύο μόλις μήνες από την παρουσίαση του νέου ρομποταξί της Tesla με το όνομα Cybercab, το οποίο θα έμπαινε στην παραγωγή εντός του 2027.
Παρά τα όποια εμπόδια και την ματαίωση του προγράμματος της Cruise, η General Motors πρόσθεσε ότι θα συνεχίσει να επιδιώκει στο μέλλον την αυτόνομη οδήγηση για όλα τα οχήματα που προορίζονται για ιδιωτική χρήση από καταναλωτές.