Την κορυφαία επίδοση στις δοκιμές του Κινέζικου NCAP (C–NCAP) πέτυχε το μεγάλο, αμιγώς ηλεκτρικό SUV της SERES. Το SERES 9 αποτελεί τη ναυαρχίδα της εταιρείας, η οποία εκπροσωπείται στη χώρα μας από το Spanos Group. Έχει εξελιχθεί από κοινού με τη Huawei και διατίθεται στην κινεζική αγορά ως Aito M9.
Το ασφαλέστερο αυτοκίνητο που έχει αξιολογήσει ποτέ ο οργανισμός C-NCAP ξεκίνησε να πωλείται στην Κίνα τον περασμένο Φεβρουάριο, και μέχρι τον Ιούλιο είχε σημειώσει πάνω από 58.800 πωλήσεις. Στην Ευρώπη, όπου θα διατεθεί ως SERES 9, αναμένεται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025.
Πιο αναλυτικά, το μεγάλο SUV της SERES βαθμολογήθηκε με 96,98% για την προστασία των επιβατών του σε περίπτωση πρόσκρουσης και με 97,79% για τα προηγμένα βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας που διαθέτει.
Στην προστασία πεζών βαθμολογήθηκε με 75,38%, δηλαδή 3,2% πάνω από τον μέσο όρο των αυτοκινήτων της αγοράς. Με συνολική βαθμολογία 93,9%, απέσπασε αξιολόγηση 5 αστέρων και πέτυχε νέο ρεκόρ στις δοκιμές του C-NCAP, ξεπερνώντας τον καλύτερο ανταγωνιστή του κατά 2,6%.
C-NCAP
Ο οργανισμός C-NCAP δημιουργήθηκε το 2006 από το Κέντρο Τεχνολογίας και Έρευνας Αυτοκινήτου της Κίνας (CATARC: China Automotive Technology and Research Center). Το αυστηρό πρωτόκολλο που ακολουθεί στις δοκιμές του καθιστά τα αποτελέσματα ιδιαίτερα αξιόπιστα, και του επιτρέπει να συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των κορυφαίων οργανισμών ασφαλείας παγκοσμίως.
Είναι ενδεικτικό ότι σε μοντέλα που έχουν αξιολογηθεί και από τον C-NCAP και από τον Euro NCAP, τα αποτελέσματα είναι παραπλήσια.
Τα υπό δοκιμή μοντέλα αγοράζονται με κεφάλαια του C-NCAP από τυχαίες αντιπροσωπείες, αντί να στέλνονται επί τούτου στον οργανισμό από τον εκάστοτε κατασκευαστή. Έτσι εξασφαλίζεται ότι τα αυτοκίνητα που δοκιμάζονται είναι ακριβώς ίδια με εκείνα που μπορούν να αποκτήσουν οι καταναλωτές, χωρίς οποιαδήποτε ειδική προσθήκη ή ρύθμιση που θα μπορούσε να αλλοιώσει τα αποτελέσματα των δοκιμών. Το αυτοκίνητο που συμμετείχε στις δοκιμές ήταν ένα ηλεκτρικό Aito M9 Max.
SERES 9
Το SERES 9, η ναυαρχίδα της εταιρείας και έχει εξελιχθεί από κοινού με τη Huawei. Πρόκειται για ένα luxury SUV με μήκος 5,23 μ. και μεταξόνιο 3,11 μ., το οποίο διαθέτει 6θέσια καμπίνα με τρεις σειρές καθισμάτων σε διάταξη 2+2+2. Έχει σχεδιαστεί με σκοπό να προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης και πολυτέλειας στους επιβάτες του, και διατίθεται τόσο ως plug–in hybrid (τεχνολογίας EREV), όσο και ως πλήρως ηλεκτρικό.
Η ηλεκτρική εκδοχή του μεγάλου SUV, η οποία δοκιμάστηκε από τον C-NCAP, διαθέτει ηλεκτρικό κύκλωμα 800 V, τριμερή μπαταρία λιθίου (ternary Li-ion) με χωρητικότητα 100 kWh και δύο ηλεκτρικά μοτέρ με συνδυασμένη ισχύ 530 PS.
Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές (0-100 km/h σε 4,3″), ενώ χάρη στο αποδοτικό σύστημα κίνησης και τον χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,26, το μεγάλο SUV της SERES πετυχαίνει αυτονομία 630 χλμ. (μέτρηση CLTC).
Η υβριδική έκδοση EREV διαθέτει μπαταρία 52 kWh που εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 275 χλμ. (CLTC), αλλά και έναν κινητήρα βενζίνης 1.5 turbo, ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια ρεύματος και εκτοξεύει τη συνολική αυτονομία αυτού του plug-in hybrid στα 1.400 χλμ. (CLTC).
Στον πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας του μοντέλου περιλαμβάνεται ένας αισθητήρας Lidar, 3 ραντάρ κυμάτων χιλιοστού, 12 ραντάρ υπερήχων και τα επαναστατικά εμπρός φώτα DLP, με ανάλυση 2,6 εκατ. megapixels και πρωτοποριακές δυνατότητες διαμόρφωσης της δέσμης και προβολής εικόνων και οδηγιών στον δρόμο.
Η ψηφιακή τεχνολογία είναι εμφανής και στην καμπίνα, με τρεις οθόνες στο ταμπλό: μία για τον πίνακα οργάνων 12,3″, η κεντρική οθόνη 15,6″ και μία ακόμη οθόνη συνοδηγού 16″). Οθόνες υπάρχουν και στις πίσω θέσεις, τέσσερις στον αριθμό: μία οθόνη 10″ για κάθε έναν από τους 4 επιβάτες των πίσω καθισμάτων! Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του head–up display επαυξημένης πραγματικότητας 75″!