«Η Αθήνα είναι μια πόλη όπου 5 εκατομμύρια κάτοικοι έχουν περίπου 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα», δήλωσε ο συγκοινωνιολόγος, Σταύρος Κωνσταντινίδης, στα Παραπολιτικά 90,1, μιλώντας για το κυκλοφοριακό στην εκπομπή «Εκείνη και εγώ» του Θανάση Φουσκίδη & Στέλλας Γκαντώνα.
Είπε ότι δεν έχει θωρακιστεί η πόλη με συστήματα μαζικών συγκοινωνιών. «Δεν δώσαμε ποτέ ιδιαίτερη προσοχή στα λεωφορεία, τα οποία πρέπει να είναι το συμπληρωματικό μέσο».
Υπογράμμισε ότι ο Δακτύλιος είναι ένα πεθαμένο και αναχρονιστικό μέτρο το οποίο έχει σχεδόν διακοσμητικό χαρακτήρα. Επεσήμανε ότι θα πρέπει να γίνει ένα κατασκευαστικό lifting στον Κηφισό και να γίνει ένας φορέας διαχείρισης της οδού όπως έχει και η Αττική Οδός.
- Πλούσιος βασικός εξοπλισμός, Υβριδική τεχνολογία & Off-road δυνατότητες!
- Υβριδικό C-SUV με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο στην ίδια τιμή!
- Αυτοκίνητο πόλης με φουλ εξοπλισμό και τιμή 14.990 €
- Πολυβραβευμένο Pick-up με έκπτωση έως 3.000 €
- Ηλεκτρικά Skoda SUV με όφελος έως 6.000 ευρώ
- Γνώρισε το νέο C-SUV με αυξημένη απόδοση και χαμηλή κατανάλωση!
«Η Αθήνα είναι μια πόλη όπου 5 εκατομμύρια κάτοικοι έχουν περίπου 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Αυτά τα αυτοκίνητα όλα θέλουν να εξυπηρετηθούν μέσα σε μια πόλη, η οποία επί χρόνια δεν έχει θωρακιστεί με αυτό που κάνουν όλες οι μεγαλουπόλεις του κόσμου, που έχουν δηλαδή συστήματα μαζικών συγκοινωνιών αρκετά ως πολύ αξιόπιστα. Δηλαδή έχουμε ένα μικρό μετρό σήμερα για την αναλογία και την ανάγκη της Αθήνας. Η αναλογία του μετρό είναι πάρα πολύ μικρή σε σχέση με τις μεγαλουπόλεις όπως είναι το Λονδίνο, το Παρίσι, μεγάλες γερμανικές ή αμερικάνικες πόλεις. Το δεύτερο είναι ότι στο ζήτημα των μαζικών συγκοινωνιών δεν δώσαμε ποτέ ιδιαίτερη και μεγάλη προσοχή στα λεωφορεία, τα οποία πρέπει να είναι το συμπληρωματικό μέσο, το οποίο ένα καλό μέσο σταθερής τροχιάς θα το τροφοδοτεί και θα φτάνει έξω από το σπίτι σχεδόν κάθε συνοικίας».
Συμπλήρωσε ότι: «Χρειάζεται μια αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών. Προχθές κάναμε ξανά λεωφορειολωρίδες μετά το 2004 δηλαδή ξαναθέσαμε σε λειτουργία λεωφορειολωρίδες με αφορμή τον νέο ΚΟΚ όταν το 2004 είχαμε φτιάξει λεωφορειολωρίδες τις οποίες παρατήσαμε για δεκαπέντε χρόνια. Φυσικά η πύκνωση των δρομολογίων πάντα είναι σημαντική μαζί με μια αναδιάρθρωση αλλά χρειαζόμαστε πολλά περισσότερα λεωφορεία».
Επιπροσθέτως, αναφερόμενος σχετικά με το μέτρο του δακτυλίου, ο συγκοινωνιολόγος είπε: «Το μέτρο του δακτυλίου είναι ένα πεθαμένο μέτρο, ένα αναχρονιστικό μέτρο το οποίο για άλλο λόγο έγινε τη δεκαετία του ’80 και συνεχίζουμε να το έχουμε σχεδόν διακοσμητικά. Δεν παίζει κανένα ρόλο γιατί τα μονά ζυγά δεν είναι κριτήριο πλέον για τα αυτοκίνητα. Ένα κριτήριο θα ήταν ότι θα πρέπει να δώσουμε προβάδισμα στα πράσινα οχήματα, δηλαδή αυτά που έχουν καύσιμα μικρής ή μηδενικής επιβάρυνσης, και το δεύτερο κριτήριο μέσα στον δακτύλιο θα μπορούσε να είναι μια πριμοδότηση αυτοκινήτων υψηλής πλήρωσης. Υψηλή πλήρωση σημαίνει ότι έχει προβάδισμα ένα όχημα που έχει δύο και τρεις επιβάτες και όχι ένα όχημα το οποίο έχει έναν μοναδικό επιβάτη».
Τέλος, αναφερόμενος στον Κηφισό είπε ότι «Θα μπορούσε να γίνει ένα κατασκευαστικό lifting στον Κηφισό και να ενοποιήσει τη διατομή του παντού, αυτή η παρέμβαση είναι πιο γρήγορη από το να χτίσεις μετρό, και το δεύτερο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να κάνεις έναν φορέα διαχείρισης της οδού, όπως ακριβώς έχει και η Αττική Οδός».