Αφότου η Audi παρουσίασε την περασμένη άνοιξη εκτενείς αναβαθμίσεις για τα A3 και S3, συμπεριλαμβανομένου και του νέου A3 allstreet την άνοιξη, ακολουθεί τώρα το A3 Sportback TFSIe με πιο ισχυρό και ενεργειακά αποδοτικό plug-in υβριδικό σύστημα. Παράλληλα, το A3 allstreet διατίθεται και αυτό πλέον σε plug-in υβριδική έκδοση TFSIe.
Με μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας, ταχεία φόρτιση συνεχούς ρεύματος και ηλεκτρική αυτονομία 134 χλμ., το Audi A3 Sportback TFSIe έχει αναβαθμιστεί τεχνολογικά. Τα νέα Audi A3 Sportback TFSIe (στην έκδοση S line) και A3 allstreet TFSIe θα κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα στις αρχές Μαρτίου και είναι διαθέσιμα για παραγγελία, αμφότερα με τιμή 51.980 ευρώ.
Audi A3 Sportback TFSIe
Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας με αυξημένη πυκνότητα ισχύος βρίσκονται στην καρδιά του κινητήριου συστήματος. Ο 1.5 TFSI evo2 αντικαθιστά τον προηγούμενο 1.4 TFSI. Η βελτίωση της ψύξης του θαλάμου καύσης, ο στροβιλοσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας, καθώς και το πρόωρο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής, εξασφαλίζουν υψηλότερο λόγο συμπίεσης.
Η Audi προσφέρει το A3 Sportback TFSIe στην έκδοση S line. Ο 1.5 TFSI evo2 αποδίδει ισχύ 177 ίππων, δηλαδή 27 περισσότερους από πριν. Η μέγιστη ροπή είναι 250 Nm, διαθέσιμη μεταξύ 1.500 και 4.000 στροφών ανά λεπτό. Σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα, το A3 Sportback 45 TFSIe αποδίδει συνολική ισχύ 272 ίππων και ροπή 400 Nm. Αυτό του επιτρέπει να επιτύχει επιτάχυνση από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 6,3 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα του μοντέλου φτάνει τα 237 χλμ./ώρα.
Η ηλεκτρική κίνηση παρέχεται από έναν συντονισμένο κινητήρα με μόνιμο μαγνητισμό, ο οποίος αποδίδει πλέον 85 kW (116 ίππους) και 330 Nm ροπής. Όπως και ο προκάτοχός του, είναι ενσωματωμένος στο περίβλημα του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη S tronic 6 σχέσεων, το οποίο είναι πλέον εξοπλισμένο με ένα πιο ανθεκτικό ρουλεμάν για να ανταπεξέρχεται στην υψηλότερη απόδοση του συστήματος.
Η μεικτή χωρητικότητα της μπαταρίας έχει διπλασιαστεί σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο και είναι πλέον 25,7 kWh, με σχεδόν ίδιες διαστάσεις. Η καθαρή χωρητικότητα είναι 19,7 kWh και η ηλεκτρική αυτονομία έχει αυξηθεί έως τα 143 χιλιόμετρα στον κύκλο μέτρησης WLTP. Ένα αποκλειστικό κύκλωμα ψύξης διασφαλίζει ότι η θερμοκρασία της μπαταρίας διατηρείται στο βέλτιστο εύρος.
Για πρώτη φορά, η Audi προσφέρει ταχεία φόρτιση DC για ένα plug-in υβριδικό μοντέλο. Το A3 Sportback TFSIe χρησιμοποιεί φόρτιση DC έως 50 kW και έτσι επιτρέπει άνετο ταξίδι με ηλεκτρική κίνηση. Αυτό σημαίνει ότι μια μπαταρία που βρίσκεται στο 10% μπορεί να φορτιστεί στο 80% σε λιγότερο από μισή ώρα. Επιπλέον, είναι δυνατή η φόρτιση σε σημεία φόρτισης AC, όπως wallbox ή δημόσιους σταθμούς φόρτισης με τριφασική φόρτιση έως και 11 kW. Με αυτή την ισχύ, η διαδικασία φόρτισης διαρκεί περίπου 2,5 ώρες.
Audi A3 allstreet με τεχνολογία Plug-in Hybrid
Με τον χαρακτηριστικό του off-road σχεδιασμό και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, το A3 allstreet ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις της οικογένειας A3 με την πρώτη ματιά και πλέον διατίθεται και αυτό σε έκδοση με τεχνολογία Plug-in Hybrid.
Στην καρδιά της κίνησης βρίσκεται ο νέος κινητήρας 1.5 λίτρων TFSI evo2 turbo με 150 ίππων και 250 Nm ροπής, καθώς και ένας ηλεκτροκινητήρας 116 ίππων (85 kW) και 330 Nm ροπής. Το σύνολο προσφέρει συνδυαστική απόδοση συστήματος 204 ίππων και 350 Nm ροπής. Το A3 allstreet TFSIe επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 225 χλμ./ώρα και σε καθαρά ηλεκτρική λειτουργία έως 140 χλμ./ώρα Η μπαταρία με συνολική μεικτή χωρητικότητα 25,7 kWh (καθαρή: 19,7 kWh) είναι η βάση για την ηλεκτρική αυτονομία σχεδόν 139 χλμ.
Το A3 allstreet TFSIe είναι 15 χιλιοστά πιο ψηλό από το A3 Sportback. Μαζί με τη μεγαλύτερη διάμετρο των ελαστικών, αυτό οδηγεί σε αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 30 χλστ. Η ρύθμιση των αμορτισέρ για το Plug-in Hybrid μοντέλο του A3 allstreet έχει βελτιωθεί περαιτέρω. Αυτό οφείλεται στην κατανομή φορτίου που είναι ελαφρώς βαρύτερη πίσω (55% στον μπροστινό άξονα και 45% στον πίσω άξονα και για τα δύο αυτοκίνητα) σε σύγκριση με τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, λόγω της θέσης της μπαταρίας ιόντων λιθίου στο πάτωμα, κάτω από την πίσω σειρά καθισμάτων.